58 621 läst · 256 svar
59k läst
256 svar
Företag påstår att de inte kunde göra annorlunda
De har inte fått några pengar, men jag har ingen lust att hamna hos kronofogden, haha.C cpalm skrev:Vaaa? De kunde inte göra på något annat sätt, men de kan skicka material så att du själv kan göra det.
Det argumentet visar ju med all önskvärd tydlighet att leverantören själv hade kunnat använda grå lister från början, och att argumentet att det inte går är nonsens.
Men, den stora frågan är så klart som vanligt - har de fått några pengar?
Alltid det bästa påtryckningsmedlet.
Ja, det är ju skillnad. Om säljaren visar en bild på en bil som är HELT röd förutom glaspartierna, skulle man bli ganska besviken om det visar sig att säljaren inte berättat om vissa detaljer som ändrar looken på bilen.Staffan2000 skrev:
Redigerat:
Du kan bestrida, även om de hotar med fogden.
Inkasso, bestrid så lägger inkasso ner.
Gör det skriftligt och med motagarkvotto, behåll daterade kopior.
Man får ingen anmärkning förän kronofogden skickat ett sista betalningsföreläggande och man struntar i den
Inkasso, bestrid så lägger inkasso ner.
Gör det skriftligt och med motagarkvotto, behåll daterade kopior.
Man får ingen anmärkning förän kronofogden skickat ett sista betalningsföreläggande och man struntar i den
Elektroniktokig
· 2 452 inlägg
Det är möjligt att jag tänker mer tekniskt, än estetiskt på saken, och därför har en större acceptans för att vissa saker inte kan göras hur som helst (till ex. Lila lister). Dessutom kallar du den, för en "industrivägg", varpå jag tänker mig något funkionellt, enkelt och grovhugget. I den tanken ingår definitivt gummilister i avvikande färg eller synliga skruvar etc...R roserz skrev:
Ja, vi tänker annorlunda.Staffan2000 skrev:
Det är möjligt att jag tänker mer tekniskt, än estetiskt på saken, och därför har en större acceptans för att vissa saker inte kan göras hur som helst (till ex. Lila lister). Dessutom kallar du den, för en "industrivägg", varpå jag tänker mig något funkionellt, enkelt och grovhugget. I den tanken ingår definitivt gummilister i avvikande färg eller synliga skruvar etc...
Men googla vita industriväggar, jag hittar iaf inga med svarta lister.
Smaken är ju högst olika och personligen hade jag absolut inte velat ha några vita lister. För mig hade det helt gått på tvärsen mot att kalla det för "industrivägg". Men det är som sagt olika.
Men vi kan väl konstatera att tankeläsning är en förbaskat dålig kommunikationsmetod.
Men vi kan väl konstatera att tankeläsning är en förbaskat dålig kommunikationsmetod.
Medlem
· Västernorrland
· 11 052 inlägg
Fast bilden som är presenterad här visar ju helt klart nåt som kan tolkas som svarta lister på en del av glasen? Den är definitivt inte vit helt och hållet och borde ge vibbar om nånting annat.C cpalm skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 11 052 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 11 052 inlägg
Frågan är om du meddelade företaget från början att du skulle ha vita lister?R roserz skrev:Tack för svar.
Var i kontakt med dem via telefon igår. Jag påpekade att svarta listerna förändrar hela looken på industriväggen, och att de borde berättat för mig att de skulle använda sig av svarta lister, för då hade jag inte beställt väggen. Kvinnan på företaget säger att "hon förstår" men det är inget de kan göra. Jag säger att jag inte vill ha väggen och att de ska kompensera mig eller bygga en ny vägg, eftersom att vi kom överens om en vit industrivägg. Jag säger att det är deras ansvar att informera om detaljer som kan förändra utseendet på väggen. Hon säger nej, MEN, hon kan skicka gråa lister så att jag själv ska skruva upp hela vägen, ta ut dem svarta listerna och lägga in gråa lister istället(!?).
Helt sjukt. Jag är inte en person som brukar tjafsa, men blir irriterad när de inte ens tar lite ansvar. Jag kommer nog höra av mig idag och berätta att om de inte gör något så kommer jag göra som du säger.
Om inte får du stå ditt kast