C cpalm skrev:
Vaaa? De kunde inte göra på något annat sätt, men de kan skicka material så att du själv kan göra det.
Det argumentet visar ju med all önskvärd tydlighet att leverantören själv hade kunnat använda grå lister från början, och att argumentet att det inte går är nonsens.

Men, den stora frågan är så klart som vanligt - har de fått några pengar?
Alltid det bästa påtryckningsmedlet.
De har inte fått några pengar, men jag har ingen lust att hamna hos kronofogden, haha.

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
När du köper en ny bil, och du väljer en röd. Ja då får du en rödlackad bil. Men gummilisterna är likväl svarta. Nummerskylten vit etc... Man kan fråga sig vari skillnaden ligger?
Ja, det är ju skillnad. Om säljaren visar en bild på en bil som är HELT röd förutom glaspartierna, skulle man bli ganska besviken om det visar sig att säljaren inte berättat om vissa detaljer som ändrar looken på bilen.

Redigerat:
  • Gilla
BlackDragon och 1 till
  • Laddar…
Du kan bestrida, även om de hotar med fogden.
Inkasso, bestrid så lägger inkasso ner.
Gör det skriftligt och med motagarkvotto, behåll daterade kopior.

Man får ingen anmärkning förän kronofogden skickat ett sista betalningsföreläggande och man struntar i den

• Gilla
Pippi Viktualia och 3 till
  • Laddar…
C
R roserz skrev:
De har inte fått några pengar, men jag har ingen lust att hamna hos kronofogden, haha.
Så länge du svarar kronofogden att du inte erkänner skulden så riskerar du ingen betalningsanmärkning, om det är det du är orolig för.

• Gilla
Freiherren och 7 till
  • Laddar…
R roserz skrev:
Du har ju guldläge. Hur du ska ta detta till Arn vet andra bättre än jag men betala inte ngt för
Väggen.

• Gilla
Freiherren och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000
R roserz skrev:
Ja, det är ju skillnad. Om säljaren visar en bild på en bil som är HELT röd förutom glaspartierna, skulle man bli ganska besviken om det visar sig att säljaren inte berättat om vissa detaljer som ändrar looken på bilen.
Det är möjligt att jag tänker mer tekniskt, än estetiskt på saken, och därför har en större acceptans för att vissa saker inte kan göras hur som helst (till ex. Lila lister). Dessutom kallar du den, för en "industrivägg", varpå jag tänker mig något funkionellt, enkelt och grovhugget. I den tanken ingår definitivt gummilister i avvikande färg eller synliga skruvar etc...

• Gilla
MetteKson och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är möjligt att jag tänker mer tekniskt, än estetiskt på saken, och därför har en större acceptans för att vissa saker inte kan göras hur som helst (till ex. Lila lister). Dessutom kallar du den, för en "industrivägg", varpå jag tänker mig något funkionellt, enkelt och grovhugget. I den tanken ingår definitivt gummilister i avvikande färg eller synliga skruvar etc...
Ja, vi tänker annorlunda.
Men googla vita industriväggar, jag hittar iaf inga med svarta lister.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Smaken är ju högst olika och personligen hade jag absolut inte velat ha några vita lister. För mig hade det helt gått på tvärsen mot att kalla det för "industrivägg". Men det är som sagt olika.

Men vi kan väl konstatera att tankeläsning är en förbaskat dålig kommunikationsmetod.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 4 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Så länge du svarar kronofogden att du inte erkänner skulden så riskerar du ingen betalningsanmärkning, om det är det du är orolig för.
Ja precis, det är det jag är orolig för.
Vet du om det läggs till dröjsmålränta tex?

C cpalm skrev:
En avgörande skillnad är att säljaren här presenterat en bild som visar hur produkten ser ut och sedan levererat något som inte motsvarar bilden.
Fast bilden som är presenterad här visar ju helt klart nåt som kan tolkas som svarta lister på en del av glasen? Den är definitivt inte vit helt och hållet och borde ge vibbar om nånting annat.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna
  • Laddar…
C
S Stefan1972 skrev:
Fast bilden som är presenterad här visar ju helt klart nåt som kan tolkas som svarta lister på en del av glasen? Den är definitivt inte vit helt och hållet och borde ge vibbar om nånting annat.
Om jag inte gått och blivit blind så är det grå lister på bilden. Inte vita, det är sant, men inte heller svarta.
Å andra sidan är även själva ramverket grått på bilden.

Gråa lister och ramverk, vit bakgrund.

C cpalm skrev:
Om jag inte gått och blivit blind så är det grå lister på bilden. Inte vita, det är sant, men inte heller svarta.
jag syftade mest på den ts såg vid beställningen. Inte fotot av det han fick.

C
S Stefan1972 skrev:
jag syftade mest på den ts såg vid beställningen. Inte fotot av det han fick.
Samma här, redigerade mitt inlägg lite för att göra det tydligt.

C cpalm skrev:
Samma här, redigerade mitt inlägg lite för att göra det tydligt.
jaha, ja jag tänkte mest på att de glasen såg olika ut beroende på var de satt och i vilken vinkel. Man ser ju svarta kanter på en del och vissa inte.

R roserz skrev:
Tack för svar.

Var i kontakt med dem via telefon igår. Jag påpekade att svarta listerna förändrar hela looken på industriväggen, och att de borde berättat för mig att de skulle använda sig av svarta lister, för då hade jag inte beställt väggen. Kvinnan på företaget säger att "hon förstår" men det är inget de kan göra. Jag säger att jag inte vill ha väggen och att de ska kompensera mig eller bygga en ny vägg, eftersom att vi kom överens om en vit industrivägg. Jag säger att det är deras ansvar att informera om detaljer som kan förändra utseendet på väggen. Hon säger nej, MEN, hon kan skicka gråa lister så att jag själv ska skruva upp hela vägen, ta ut dem svarta listerna och lägga in gråa lister istället(!?).

Helt sjukt. Jag är inte en person som brukar tjafsa, men blir irriterad när de inte ens tar lite ansvar. Jag kommer nog höra av mig idag och berätta att om de inte gör något så kommer jag göra som du säger.
Frågan är om du meddelade företaget från början att du skulle ha vita lister?
Om inte får du stå ditt kast

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.