R roserz skrev:
Det gör ju inte det??
Ehh...?

Menar du att det står att listerna ska vara vita eller menar du att det inte står något om detta?
 
Guzzi Guzzi skrev:
Ehh...?

Menar du att det står att listerna ska vara vita eller menar du att det inte står något om detta?
Det står inget om lister i min offert.....
 
R roserz skrev:
Du tror att jag startar en tråd bara för att vadå..? För att jag inte har något bättre för mig? Varför skulle jag ljuga vad som skrivits i offerten? Om jag går in på deras industriväggar, och inte hittar en vit, är det klart att jag mejlar företaget och frågar om en vit när jag vill ha en. Därav ska företaget VARA TYDLIGA med vad en vit industrivägg innebär.

Ska jag gå igenom deras fönster för att kolla deras lister? Jag var inte intresserad av ett fönster. Ska jag som konsument som inte har en ANING om hur man bygger en vägg eller vad man har runt glasen gissa mig fram?

Jag tycker att företaget borde varit mer tydliga att den vita väggen som även funkar som en inredningsdetalj i hemmet, kommer ha MYCKET SYNLIGA svarta lister.

Nu kan man välja grå lister. Men tydligen var jag ett miffo som klagade på svarta lister. En annan färg var inte ens ett alternativ! Snälla, lite känsla får man ha när man bygger en sån vägg. Man kan iaf googla och ta reda på hur en vit industrivägg ser ut. Jag fick hem ett stort fönster med spröjs och svarta lister.

När är ett företag går in och ändrar det man har skrivit på hemsidan, så betyder det mer eller mindre att de VET att man har tabbat sig. De kunde iaf erkänt det och sagt att de var dåliga med info. Men de beter sig som barnrumpor på hela företaget.

Så NEJ, jag ljuger inte om det står på min offert. JA, som företag har du som skyldighet att gå ut med all info som rör produkten du ska leverera till en kund.
Och det enda du fråga var om en vit kulör på väggen alltså så frågade du inte hur den ser ut övrigt och då får du skylla dig själv även om du är ”lekman”.
Specialbeställer man något så får man väl för f-n se till att den blir som man vill ha det och det får man genom att fråga/säga exakt hur man vill ha den. Inte bara slänga ut sig ”vit vägg” som du nu fick.
 
  • Gilla
  • Arg
mikaelthe och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Jonathan123 Jonathan123 skrev:
Dom har ändrat på sin hemsida under fliken "teknisk data" med info om listernas färg.

Hur den såg ut 31/3: mars[länk]

Hur den ser ut idag: [länk]

Bildexemplet är dock samma.
För mig är texten identisk i de båda alternativen.

Nu såg jag. Tillagd rad om listernas färg.

Det kan vara en slump. Men det kan också vara ts förtjänst.
 
Redigerat:
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
För mig är texten identisk i de båda alternativen.
Konstigt, det gör den inte för mig på 2 olika enheter.
Bifogar bilder på det istället.
 
  • Skärmdump av webbsida som visar information om en fast glasvägg med pris och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av webbsida för glasväggar med produktspecifikationer och prissättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Mitt fel!
Jag läste slarvigt.
 
Cheesen
R roserz skrev:
Hej!

Jag beställde en vit industrivägg av ett företag för 4 veckor sedan. Igår, när den levererades hem till mig, såg jag att innerkanterna av glasen hade SVARTA gummilister. Det här var alltså inte något jag ville ha, då det svarta förändrar hela looken på industriväggen.

Jag hör av mig via mail till företaget o förklarar att dessa svarta lister var inte något jag ville ha, det framgick inte från deras sida att de skulle använda sig av svarta gummilister. Personen på företaget svarar med att glasskivorna är 4mm tjocka och att man måste använda gummilister som är svarta.

Jag blir så irriterad. Jag har betalat flera tusen kronor för något jag inte ens vill ha. Kunde man inte använt vita gummilister? Kan jag kräva tillbaka mina pengar? Hjälp!
Hur har du beställt? Kolla så att inte distansköplagen gäller. Då har du ångertid.
 
S
Det är ditt ansvar att fråga vilken färg listen har, eftersom det inte stod specifikt i vilken färg listen kom i.
 
B Bortkommen skrev:
Och det enda du fråga var om en vit kulör på väggen alltså så frågade du inte hur den ser ut övrigt och då får du skylla dig själv även om du är ”lekman”.
Specialbeställer man något så får man väl för f-n se till att den blir som man vill ha det och det får man genom att fråga/säga exakt hur man vill ha den. Inte bara slänga ut sig ”vit vägg” som du nu fick.
Eller så skriver företaget ut färgerna på listerna också, så att jag som kund förstår att det är självklart att det finns lister som ändrar utseendet på väggen. Men, det kanske var mitt fel med, att de inte hade info om listerna.
 
S Stadsfiskalen skrev:
Det är ditt ansvar att fråga vilken färg listen har, eftersom det inte stod specifikt i vilken färg listen kom i.
Som sagt, ganska svårt för mig som inte har en aning om hur man bygger industriväggar, att veta vad som används och inte. Om företaget hade informerat mig om färgen på listerna, hade jag reagerat på valet av färg.

Någonstans tycker de ju att de har gjort fel eftersom att man ändrar info om listerna på hemsidan. Det tyder på att man inte gått ut med tillräckligt mycket information om "varan".
 
R roserz skrev:
Ja precis, det är det jag är orolig för.
Vet du om det läggs till dröjsmålränta tex?
Ja, dröjsmålsränta och inkassoavgifter och avgift till Kronofogden tillkommer men BARA om det i slutändan visar sig att du hade fel, du måste betala.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Hur har du beställt? Kolla så att inte distansköplagen gäller. Då har du ångertid.
Distansköplagen gäller inte specialbeställa varor.
 
S
R roserz skrev:
Som sagt, ganska svårt för mig som inte har en aning om hur man bygger industriväggar, att veta vad som används och inte. Om företaget hade informerat mig om färgen på listerna, hade jag reagerat på valet av färg.

Någonstans tycker de ju att de har gjort fel eftersom att man ändrar info om listerna på hemsidan. Det tyder på att man inte gått ut med tillräckligt mycket information om "varan".
Eller så har det aldrig varit ett problem förut, men att de nu skriver specifikt för att inte råka ut för det här mer.
 
  • Gilla
Lövborgen och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
För mig är texten identisk i de båda alternativen.

Nu såg jag. Tillagd rad om listernas färg.

Det kan vara en slump. Men det kan också vara ts förtjänst.
Tvekar starkt att det är en slump, då de "aldrig fått ett klagomål på 35 år ang listerna färg".
 
Alla ni som tycker att det är TS fel måste ha hål i huvudet.
Om man som företag erbjuder en designprodukt så ska man förstås visa en bild på detta som överensstämmer med verkligheten. Att börja prata om att "det är så svårt att göra en bild i paint som visar slutresultatet" är idioti på riktigt hög nivå. Att man kan ana sig till att det är svarta lister på bilden håller inte eftersom det verkar som att man i verkligheten inte bara kan ana de svarta listerna utan att det syns väldigt tydligt.
Slutligen anser jag att ett företag bara för att visa sin goda vilja bör erbjuda någonting mer än gråa lister för att kunden sen ska öppna upp väggen och installera de själv.
Förstår inte företag som beter sig så. Hade någon gjort en likande beställning hos mig hade jag försökt lösa det efter bästa förmåga även om det kanske innebär att jag får ta en liten smäll. Jag får en nöjd kund som kommer tillbaka och som talar gott om mitt företag istället för någon som ger mig dålig reklam.
 
  • Gilla
Therese von Hackwitz och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.