13 294 läst · 67 svar
13k läst
67 svar
Fördelar med sågbänk?
Du får kika noggrannareAnna1984 skrev:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Arbetsbord_Bosch_GTA_3800_Proffesional_49490321.htm?ca=6&w=3
Sen gäller det väl att få han att förstå att priset är lite högt..
Eller detta, om det är komplett:
http://www.blocket.se/stockholm/Bosch_Sagbord_49476624.htm?ca=6&w=3
FredrikR skrev:
Tack för länkarna. Vad fasen, tyckte jag hade sökt ordentligt .
Den första är alldeles för dyr, den andra är ju nästan för billig . Ska maila nummer två
Redigerat:
Ett perfekt tips om man tycker att ens saab-sökningar på blocket översvämmas av för många träffar på sonetter, för det är väl det enda saab någonsin gjort vars modellbeteckning inte börjar på en 9:a. ;-)Nyfniken skrev:
Visst är det trevligt med ett brett och dyrt bord.
Själv har jag ett bord från Classe som nog kostade runt 800kr, i princip alla lador har liknande.
Att bordet är lite kortare gör inget, vid längre brädor/reglar måste man ändå ta till extra rullbockar (150-200kr), man slänger liksom inte upp en 540cm 8" bärlina på ett sågbord oavsett storlek för att kapa av några cm i ena änden.
Själv har jag ett bord från Classe som nog kostade runt 800kr, i princip alla lador har liknande.
Att bordet är lite kortare gör inget, vid längre brädor/reglar måste man ändå ta till extra rullbockar (150-200kr), man slänger liksom inte upp en 540cm 8" bärlina på ett sågbord oavsett storlek för att kapa av några cm i ena änden.
Det är nog på dom dimensionerna man märker skillnad mellan billigt-mindre och dyrare-större-rejälare.Nimajneb skrev:Visst är det trevligt med ett brett och dyrt bord.
Har klarat mig bra med mitt gta3700 hittills under alla projekt.
5,40 2"8 vet jag inte men.. Boschs bord pallar 250kg, flyttar man sen sågen så långt åt ena hållet på bordet, så kommer man långt.
Utdragen är stabila, men rör sig lite.
Detta är inga billiga grejor men går att beställa hos vilken Bosch återförsäljare som helst. Toolab har till 3800 sök på deras hemsida på 3800 så får du en uppfattning om prisbilden när jag kollade var priserna snarlika för 3700 och 3800.
Jag fick inte Nimajnebs länk att funka.
Jag fick inte Nimajnebs länk att funka.