Får försöka scanna begagnatmarknaden och se vad som dyker upp.

Anna1984 skrev:
Får försöka scanna begagnatmarknaden och se vad som dyker upp.
Fanns ett 3700 och ett 3800 på Blocket när jag kollade för nån dag sen, har du kollat in dom?

FredrikR skrev:
Fanns ett 3700 och ett 3800 på Blocket när jag kollade för nån dag sen, har du kollat in dom?
Brukar kolla blocket och tradera men inte sett några till salu förutom vissa som sålts tillsammans med såg tyvärr.

FredrikR skrev:
Du får kika noggrannare ;)

[länk]

Sen gäller det väl att få han att förstå att priset är lite högt..

Eller detta, om det är komplett:

[länk]

Tack för länkarna. Vad fasen, tyckte jag hade sökt ordentligt :).
Den första är alldeles för dyr, den andra är ju nästan för billig :). Ska maila nummer två :)

Redigerat:
Anna1984 skrev:
Vad är ett bra pris för en begagnad bosch gta 3800 resp. 3700?
Halva nypriset är min måttstock på allt begagnat.

Anna1984 skrev:
Den första är alldeles för dyr, den andra är ju nästan för billig :). Ska maila nummer två :)
Kan ju vara värt att påtala för han i första att han begär nypris, snudd på.
Kanske prutar självmant. :)

Anna1984 skrev:
Tack för länkarna. Vad fasen, tyckte jag hade sökt ordentligt :)
Lite ot, men det kan vara värt att poängtera att Blocket stödjer wildcards i sina sökningar. Man kan till exempel söka på "Saab 9*" så får man träffar på 9000, 900, 9-5 och 95.

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Lite ot, men det kan vara värt att poängtera att Blocket stödjer wildcards i sina sökningar. Man kan till exempel söka på "Saab 9*" så får man träffar på 9000, 900, 9-5 och 95.
Ett perfekt tips om man tycker att ens saab-sökningar på blocket översvämmas av för många träffar på sonetter, för det är väl det enda saab någonsin gjort vars modellbeteckning inte börjar på en 9:a. ;-)

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Kan ju vara värt att påtala för han i första att han begär nypris, snudd på.
Kanske prutar självmant. :)
Jo det kan ju det. Problemet är att bänken finns i Umeå och jag bor i Stockholm. Är nog inte gratis att skicka tyvärr :(

Visst är det trevligt med ett brett och dyrt bord.
Själv har jag ett bord från Classe som nog kostade runt 800kr, i princip alla lador har liknande.
Att bordet är lite kortare gör inget, vid längre brädor/reglar måste man ändå ta till extra rullbockar (150-200kr), man slänger liksom inte upp en 540cm 8" bärlina på ett sågbord oavsett storlek för att kapa av några cm i ena änden.

Nimajneb skrev:
Visst är det trevligt med ett brett och dyrt bord.
Själv har jag ett bord från Classe som nog kostade runt 800kr, i princip alla lador har liknande.
Att bordet är lite kortare gör inget, vid längre brädor/reglar måste man ändå ta till extra rullbockar (150-200kr), man slänger liksom inte upp en 540cm 8" bärlina på ett sågbord oavsett storlek för att kapa av några cm i ena änden.
Det är nog på dom dimensionerna man märker skillnad mellan billigt-mindre och dyrare-större-rejälare.
Har klarat mig bra med mitt gta3700 hittills under alla projekt.
5,40 2"8 vet jag inte men.. Boschs bord pallar 250kg, flyttar man sen sågen så långt åt ena hållet på bordet, så kommer man långt.
Utdragen är stabila, men rör sig lite.

Anna1984 skrev:
Bänken för 500kr saknade maskinfästen och rullstöd. Någon som vet vart man kan köpa sånt och vad de kostar?

Detta är inga billiga grejor men går att beställa hos vilken Bosch återförsäljare som helst. Toolab har till 3800 sök på deras hemsida på 3800 så får du en uppfattning om prisbilden när jag kollade var priserna snarlika för 3700 och 3800.
Jag fick inte Nimajnebs länk att funka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.