Anna1984 skrev:
Stämde inte frakten? Betalade du för sakerna först och sen kom en ny faktura på frakten?
Nej, frakten blev dyrare än det stod.
Fick ett mail några timmar efter jag betalat där som skrev att det skulle tillkomma fraktkostnad och att jag kunde välja mellan att betala extra eller ta bort skenan från ordern.

Valde det senare och fick tillbaka pengarna för skenan direkt
 
Anna1984 skrev:
Håller nu på och velar mellan några olika som jag hittat på nätet

Dewalt DE7023 för ca 1700kr från England.
Bosch GTA 3700 1500kr, begagnat men i mycket bra skick.
Bosch GTA 3800 1950kr , nytt.

Vilket bord skulle ni föredra?
Boschborden har väl rullar på materialstöden?
I så fall skulle jag tagit någon av dom, annars tycker jag borden är likvärdiga
 
Använder stegen och snabbtvingar.
 
Anna1984 skrev:
Vilken tyckte du var bäst av 7023 och 3700?
Jag tyckte bättre om maskinfötterna på 7023 som bara var att kroka i och klicka fast 3700 har rullar på "uppläggen" som är trevligt speciellt om man håller på med tyngre reglar, men detta finns ju som tillbehör till 7023.
 
Vad skiljer sig mellan Bosch gta 3700 och gta 3800 förutom 10cm i bredd?
 
Anna1984 skrev:
Vad skiljer sig mellan Bosch gta 3700 och gta 3800 förutom 10cm i bredd?
3800 har bredare rullstöd, och kan utrustas med hjul (googla för bilder), kanske går att få dit hjulen på 3700 också.

Fästena för sågen skiljer sig lite också, på 3700 öppnas/låses dom med en upp/ner rörelse, på 3800 är det i sidled.
 
FredrikR skrev:
3800 har bredare rullstöd, och kan utrustas med hjul (googla för bilder), kanske går att få dit hjulen på 3700 också.

Fästena för sågen skiljer sig lite också, på 3700 öppnas/låses dom med en upp/ner rörelse, på 3800 är det i sidled.
Marginella skillnader alltså. Får se vilken jag kan få tag i till bäst pris då :)
 
Var förbi Hornbach idag och de har Niko i lager. Tror det var 1100kr den kostade och det är väl den som många Metabo sålts med och som folk vart nöjda med. Kan vara värt att ta en titt på.
 
Är ägare, en mycket mycket nöjd sådan till ett GTA3700. Får du tag på ett sådant beg. i fint skick duger det säkerligen gott. Att ha just bredden från 3700/3800 är grymt positivt, jag har iaf haft nytta av det väldigt ofta. Plus att det står stadigt, och känns väldigt gedigt utan att vara speciellt bökigt att flytta. Det kostade mer än jag tänkt mig när det köptes nytt, men jämfört med de andra rappliga och/eller korta billigare borden så var det här helt klart en bättre investering iaf (åtminstone för mig).
 
mrVoodoo skrev:
Är ägare, en mycket mycket nöjd sådan till ett GTA3700. Får du tag på ett sådant beg. i fint skick duger det säkerligen gott. Att ha just bredden från 3700/3800 är grymt positivt, jag har iaf haft nytta av det väldigt ofta. Plus att det står stadigt, och känns väldigt gedigt utan att vara speciellt bökigt att flytta. Det kostade mer än jag tänkt mig när det köptes nytt, men jämfört med de andra rappliga och/eller korta billigare borden så var det här helt klart en bättre investering iaf (åtminstone för mig).
Vad är ett bra pris för en begagnad bosch gta 3800 resp. 3700?
 
slaskman skrev:
Använder stegen och snabbtvingar.
Fanns det rullstöd till kombistege så behöver man ju inte ett sågbord längre. Eller finns det det?
 
trattalask
Ahlsell säljer GTA3800 för 1495kr +moms. Inte lika bra pris som när jag köpte det för 1195+moms i våras. Men ok pris ändå.
 
Tobas skrev:
Ahlsell säljer GTA3800 för 1495kr +moms. Inte lika bra pris som när jag köpte det för 1195+moms i våras. Men ok pris ändå.
30:- billigare än Lindarn, dock säljer väl Ahlsell ogärna till privatpersoner. :(
 
1195+moms hade jag gärna köpt den för :). Vart var det?
 
trattalask
Ahlsell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.