2 897 läst · 31 svar
3k läst
31 svar
För kort sladd till tvättmaskin
Moderator
· Stockholm
· 52 819 inlägg
Klarar man av att öppna sig in till där nätkabeln är monterad i apparaten (vilket ofta inte är trivialt), så klarar man också att montera en ny nätkabel.A AG A skrev:Ingenting är svårt/omöjligt om man vet hur man gör.
MEN, tycker du att det är en god ide' att säga att det är lätt att byta kabel på en tvättmaskin. Till en person som först tänkt förlänga kabeln genom att tvinna ihop dem?
Du måste väl ändå förstå att rekomendationen till hjälp kan skilja beroende på personens kunskap och erfarenhet.
Inget ont om dig TS. Ingen kan vara bäst på allt. Det är inte så många som har tillräcklig kunskap för ett sådant här problem.
Redigerat:
Då verkar vi vara överens om detta. Förstår dock inte varför du tidigare skrev "Än mindre försöker man byta sladd till maskinen."A AG A skrev:
Nej varför skulle jag mena det? Det finns nog extremt få saker som alla kan. Att byta en sladd är definitivt inget som alla kan. Jag tror dock att lejonparten av medlemmarna här skulle klara det bra.A AG A skrev:
Jag har inte den blekaste aning. Jag tror inte ens det framgår vilket fabrikat maskinen har och då blir det svårt att gissa något om tillverkarens/försäljarens rekommendationer. Nu verkar ju TS ha fått tag i en längre sladd avsedd för maskinen, vilket skulle kunna tyda på att tillverkaren ser det som helt normalt att byta anslutningssladden om det behövs.A AG A skrev: