Jag varnar för detta företag! Min systerson skrev kontrakt för fönsterbyte i början av förra året men installationen är ännu inte klar!? De har tydligen satt i system att ändra företagsnamnet när alltför många klagomål kommit in...
 
K Kris1234 skrev:
Luktar misstänkt? Vad luktar? Visste inte om att man inte fick ge beröm när man är nöjd med något. Ja, jag har inte varit medlem länge, har dock läst på sidan länge, blev medlem för att kunna se bilder som man måste vara inloggad för att kunna se. Såg inlägget som trådskaparen skrivit idag och skrev om mina upplevelser. Jag är nöjd! De flesta andra här i tråden skriver att man inte ska PVC, träfönster är bättre, mm. De flesta verkar tycka väldigt mycket och veta väldigt lite. Jag är nöjd, med mina PVC-fönster och företaget, det var det som jag svarade på. Ja, jag kollade självklart upp företaget och fick referenser på tidigare jobb där de bytt fönster. Som tur är bor jag i en stor stad så det fanns flera tidigare jobb nära mig som jag kunde titta på. Hur bra är de om 40 år? Ingen aning, då jag antagligen inte lever längre. Och som en annan här i tråden misstänkte att jag heter Kristoffer och var spion, nej, det heter jag inte.
Jag har inget emot PVC-fönster. Faktum är att jag installerat dem själv i flera hus.
Då vet jag också t.ex. vad de kostar att köpa in. Jag har nämligen själv importerat både från Polen och Estland. Att då som energihem ta över 200k för 13 fönster + två dörrar (det borde hamna på under 30k i inköpskostnad oavsett hur många tillval de gör om inte varje fönster är 2x2 meter) dvs montagekostnaden är minst 170000:- för 13 fönster + två dörrar? Det är ju inte ens seriöst att komma med ett sådant förslag om det inte är guldpläterad plåt som de tänkt göra fönsterblecken av..
Om man dessutom läser kundernas recensioner så ser man att de t.ex. använder arbetskraft som inte kan varken engelska eller svenska. Inte ett tecken på ett seriöst företag utan mer på ett som enbart tänker på att maximera vinsten på kort tid och inte bryr sig om långsiktigheten. Dörrknackning måste väl i dagens läge anses vara den oseriösaste och mest ogenomtänkta försäljningsmetoden av alla. (Vi har dels seriositetsfaktorn och sedan meddelar myndigheter till höger och vänster att vi absolut inte ska träffa fler människor än vi behöver och de skickar dörrknackare runt hela kvarter?)

Att som ny användare göra sitt första inlägg som en hyllning till ett företag som har en historia av att inte göra direkt bra jobb och dessutom en lednings/ägarstruktur som varit inblandade i företag som tidigare lurat och orsakat konsumenter stor skada kanske du själv inser verkar suspekt? Det faktum att ditt användarnamn är intetsägande, du har ingen ort registrerad, du har inte någon form av aktivitet innan du gjorde detta första inlägg (inte ens någon gillamarkering) gör ju att källkritiksklockorna börjar ringa rätt kraftigt.
 
  • Gilla
huvudtystnad och 4 till
  • Laddar…
I imported_hajen skrev:
Varför inte?
Lite OT nu, men jag är imponerad över dig hajen som efter att ha varit registrerad i 16 år gör ditt första inlägg nu!
Här kan man verkligen relatera till ordspråket "tala är silver, tiga är guld".
Du spammar åtminstone inte forumet med onödigt ordbajsande som många andra gör.;):D
 
D dennis_f skrev:
Att som ny användare göra sitt första inlägg som en hyllning till ett företag som har en historia av att inte göra direkt bra jobb och dessutom en lednings/ägarstruktur som varit inblandade i företag som tidigare lurat och orsakat konsumenter stor skada kanske du själv inser verkar suspekt? Det faktum att ditt användarnamn är intetsägande, du har ingen ort registrerad, du har inte någon form av aktivitet innan du gjorde detta första inlägg (inte ens någon gillamarkering) gör ju att källkritiksklockorna börjar ringa rätt kraftigt.
Till Kris1234:s försvar; de flesta som gör som du beskriver har blivit medlem efter det att tråden de skriver i skapades, eftersom det är först då de har anledning att gå med. Kris1234 blev medlem i september. Just sayin'...
 
  • Gilla
Kris1234
  • Laddar…
J jonte59 skrev:
Hej vi hade en försäljare från Energihem här igår och vi skulle få betala 220 000 för 13st 3 glasfönster och 3st altandörrar med mörkläggning i hälften av fönster-dörrar.Det var deras bästa Pvc fönster med 40 års garanti. Bestämde vi oss direkt så fick vi ner det till 190 000 för då kunde dom samtransportera med andra beställningar.
Jag börjar dock ångra mig för det gick för snabbt och det känns inte bra. Har man rätt att ångra sig? och ifall man inte får det,är priset ok eller det är för dyrt?
Dom gör allt snickeriarbete och sätter plåt utvändigt samt kör bort dom gamla fönsterna.Priset är efter rot.

PVC fönster, vill du verkligen ha detta?
 
  • Gilla
Nephew
  • Laddar…
Nanny Fine Nanny Fine skrev:
Ångerrätten går visst att avtala bort.
Inget i konsumentköplagen som blir till det sämre för konsumenten får förhandlas. Dvs ångerrätten inkluderad. Gäller vid telefon samt dörrförsäljning företag- privatperson.
 
Redigerat:
  • Gilla
Niklasloow
  • Laddar…
A
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du slipper underhåll med aluminiumfönster med men slipper spröd plast efter 10 år. Vad snickaren sa till dig är kanske inte helt nyanserat. Han kanske hade bäst marginal på plastfönster ;)
Jag har läst på nu och PVC fönster blir inte spröda och dåliga. De har funnits i minst 30 år och är jättebra. Det skrivs att de gulnar men det stämmer inte heller.
Vi betalade betydligt mindre för de och de är nog bättre för de slår sig inte. 25 års garanti är det på dom. Jag tror inte de hade mer marginaler.
Vårt husföretag har väldigt bra omdömen och rekommenderas av många. Jag litar på dom till 100%
Men visst vi kan blivit lurade men det har vi ingen anledning att misstänka alls nu.

Nu i helgen flyttade vi in! Kul. Allt luktar nytt
 
  • Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Jag har läst på nu och PVC fönster blir inte spröda och dåliga. De har funnits i minst 30 år och är jättebra. Det skrivs att de gulnar men det stämmer inte heller.
Vi betalade betydligt mindre för de och de är nog bättre för de slår sig inte. 25 års garanti är det på dom. Jag tror inte de hade mer marginaler.
Vårt husföretag har väldigt bra omdömen och rekommenderas av många. Jag litar på dom till 100%
Men visst vi kan blivit lurade men det har vi ingen anledning att misstänka alls nu.

Nu i helgen flyttade vi in! Kul. Allt luktar nytt
Du behöver inte blivit lurad. Om ni betalt mindre för plastfönster så är det helt rimligt att det inte är samma kvalite. Däremot har TS blivit rejält lurad. De priset känns överkant på ”riktiga” fönster.
Smaken är som baken. Jag trivs utmärkt med mina aluminium och hade valt det igen om jag skulle byta på ett annat hus :).
De plastfönster jag sett, vilket absolut inte är alla, är inget för mig. Plastigare är väll en bra beskrivning :crysmile:
 
O Oxymoron skrev:
Varifrån?
Energihem
 
M miks62gbg skrev:
PVC fönster, vill du verkligen ha detta?
Jag vill ju ha bra fönster och hade gärna tagit trä-aluminium med det var rejält dyrare. Nu skall vi ta in ett par offerter på riktiga fönster
 
M miks62gbg skrev:
PVC fönster, vill du verkligen ha detta?
Nej inte längre ,tror jag
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
D eidlert skrev:
Det finns ett fult ”knep” vissa dörrförsäljare tar till, som kan vara bra för er att känna till.

De knackar på och försöker såklart sälja in sin produkt lite lätt, men de bokar in ett möte då ni ska få mer info eller se produkter eller liknande. När ni sedan ingår avtal på detta möte gäller inte distansköpslagen, eftersom det var ett inbokat möte och inte en dörrförsäljare.

Åtminstone jag blev överraskad när jag fick reda på det. Man tycker ju att det borde gå som ”dörrförsäljning” ändå.

Detta är info jag fick för flera år sedan (av en som var ganska insatt i att kränga saker i dörr med fula metoder), så det kanske har ändrats.

Nappa aldrig på erbjudandet utan att fundera över natten. Särskilt när det är så stor summa. Och ta alltid fler offerter om du är minsta osäker på kostnaden.

Såg att det löst sig för TS, jätteskönt.
Nej det är inte så längre lagen heter ”avtal utanför affärslokal” om avtalet har ingåtts i hemmet tex så gäller 14 dagars ångerrätt
 
J jonte59 skrev:
Jag vill ju ha bra fönster och hade gärna tagit trä-aluminium med det var rejält dyrare. Nu skall vi ta in ett par offerter på riktiga fönster
Var i landet bor ni?
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Den är icke disponibel så går inte att avtala bort. Och att säga upp ett avtal inom 24h får anses om rimlig tidsfrist för att de inte ska hinna börja
Ångerrätten går visst att avtala bort.
 
  • Gilla
BvS
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
Ring inte. Då finns inget bevis. Maila de och se till att få svar
Har mailat och det har kommit fram. Avvaktar svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.