7 984 läst · 40 svar
8k läst
40 svar
Fönster i duschutrymme
Visa bilaga 633518
Ja okej då antar jag det vettigaste är att göra som Useless skrev då och sätta fast fönster, ha fall på fönsternischen och sen ett draperi eller liknande för att slippa det värsta stänket.
Hade nog föredragit ett PVC-fönster med den lösningen men det vet jag inte ens om Outline/Elitfönster har dock.
Ja okej då antar jag det vettigaste är att göra som Useless skrev då och sätta fast fönster, ha fall på fönsternischen och sen ett draperi eller liknande för att slippa det värsta stänket.
Hade nog föredragit ett PVC-fönster med den lösningen men det vet jag inte ens om Outline/Elitfönster har dock.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 942 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 942 inlägg
Går det inte att använda en U-dusch?olabroberg skrev:
Då sitter ju båda duschdörrarna på samma väg och fönstret hamnar på utsidan av duschdörrarna.
Medlem
· Västernorrland
· 10 998 inlägg
Ett pvc fönster torde väl vara enklast.........Sambons päron har ett fönster som mer eller mindre är i duschen. Lite mer mot motstående vägg dock men i vilket fall som helst. Det är ett träfönster från när huset byggdes 1975 typ och visst, det ser tråkigt ut. Ommålat en gång tror jag. Men nån direkt katastrof är det inte. Det blir ju fuktigt såklart och färgen påverkas men är det välventilerat i övrigt så torkar det ju.
Jo exakt.S Stefan1972 skrev:Ett pvc fönster torde väl vara enklast.........Sambons päron har ett fönster som mer eller mindre är i duschen. Lite mer mot motstående vägg dock men i vilket fall som helst. Det är ett träfönster från när huset byggdes 1975 typ och visst, det ser tråkigt ut. Ommålat en gång tror jag. Men nån direkt katastrof är det inte. Det blir ju fuktigt såklart och färgen påverkas men är det välventilerat i övrigt så torkar det ju.
Jag vet inte riktigt vart den stora risken ligger. Är det att fönstret ruttnar upp eller att det kryper in fukt i väggen.
Men oavsett. Just nu lutar jag åt lösningen med ett fast PVC-fönster och sen eventuellt nått huckle man kan dra för som lite extra skydd.
Problemet blir väl att hitta ett PVC-fönster som är, till utseendet, likt Outlines fasta fönster.
Medlem
· Västernorrland
· 10 998 inlägg
Fast allt beror ju på vad man vill skydda? Hela fönstret mot direktsprut av vatten? Sällan nåt som händer med fasta duschar antar jag? Fukten i sig tar sig ju innanför såna skydd också.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 942 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 942 inlägg