Dom har varit hos mig nu och gjort mätningar och lämnat en offert. Kom dock på att jag glömde nämna att jag ville ha lås på fönster och dörrar på undervåningen, samt höra om dom hade aluminiumtröskel som tillval på dörrarna. Får helt enkelt maila och fråga om man kan få en ny offert mailad till sig. Dom har ju alla måtten, så det borde ju inte vara några problem.

Dom var väldigt trevliga (en kille och en tjej), men man känner sig ändå lite fundersam till att plocka hit personer som utför arbete som man inte kan kommunicera med.

Angående priset så skulle det gå på 45'000 för min del inklusive montering och utvändig finnish, blir väl lite mer med ev. tillägg. Kronfönster ska ha 57000 utan montering, så allt är det lite lockande. Jag har dock fått höra av en granne att man kan få tag på elitfönster i närheten här till bra priser, så det kanske blir trä tillslut i alla fall.

Nu har dom varit här och jag måste säga att dom är väldigt proffesionella. Jag kommer nog att ta deras erbjudande trots vänte tiden. Priset är ju inte fy skam heller.

blackswe skrev:
Nu har dom varit här och jag måste säga att dom är väldigt proffesionella. Jag kommer nog att ta deras erbjudande trots vänte tiden. Priset är ju inte fy skam heller.
Hur lång väntetid har de? Vi skulle gärna vilja få fönstren bytta innan vintern är här.

Det tog två veckor innan dom var här första gången, sen så sa dom att det är mellan två till tre veckors leverans tid på fönstren. Jag väntar på att mina fönster ska komma nu så vi får se hur punktliga dom är. Monteringen ska ske veckan efter leverans enligt termoplus. Mailade dom angående att min svärfar ville ha fönster också och dom hörde av sig samma vecka och ville komma, men vi hade inte möjlighet då så nu kommer dom imorgon istället.

Mattias

Blackswe, hoppas det blir bra för er och eran svärfar. Tyvärr så blir det nog inte Termoplus från våran sida, tjejen vill att någon svenne sätter upp fönstren på kåken tyvärr. Så det är bara för mig och fortsätta letandet =(

Beque, superbra pris: 23 fönster och tre altandörrar = 75000 efter rotavdraget, med ett fast fönster, eller 65000 med 5 fasta fönster. Håller fortfarande på att vela, vi har ett herrgårdsliknande hus, och träfönster lockar lite fast bara byta ut de värsta i år... Suck...

Nu står mina 11 fönster och en altandörr i garaget, en vecka senare än utlovat men vad gör det. Dom ser väldigt trevliga ut måste jag säga. Nu inväntar jag bara monteringen, bara att hoppas att monteringen går bra. Än så länge har Termoplus hålt vad de utlovat.

blackswe, berätta gärna, även om vi bestämt oss för träfönster, så är de inte beställda ännu ;-)

Termoplus ska komma hem till mig om några timmar och mäta o räkna, ska bli intressant att se vad det blir för pris.

• Gilla
Espesjö
  • Laddar…
Någon av er som har trähus och som bytt genom Termoplus? Tänker på om dom monterar fönsterfoder på utsida etz.

Nu har de varit här och jag har offerten framför mig.

8st fasta fönster, varav 2st frostade.
4st öppningsbara fönster
3st altandörrar

45 500:- efter rot.

Billigare än jag hade förväntat mig faktiskt.

Nu har jag beställt mina fönster, leverans om 3-4 veckor. Hoppas de håller tiden.

blackswe skrev:
Nu står mina 11 fönster och en altandörr i garaget, en vecka senare än utlovat men vad gör det. Dom ser väldigt trevliga ut måste jag säga. Nu inväntar jag bara monteringen, bara att hoppas att monteringen går bra. Än så länge har Termoplus hålt vad de utlovat.
Hur har det gått för dig? Har du fått fönstren monterade? Hur betalade du?

De är hos mig nu och monterar och deras arbetsledare undrade om jag kunde betala honom direkt med kontanter då han inte hade några pengar kvar efter att ha lagt ut pengar på material.

Känns lite sådär faktiskt.

Ni som har fått fönster från Termoplus monterade har ni gjort allt det invändiga arbetet själva eller? Det känns lite sådär att ta in en annan hantverkare för att göra det när de inte fick sätta in fönstren.

Är det svårt att göra själv? Är det fönstersmygar, foder samt trösklar som behövs eller?

WoberT skrev:
Ni som har fått fönster från Termoplus monterade har ni gjort allt det invändiga arbetet själva eller? Det känns lite sådär att ta in en annan hantverkare för att göra det när de inte fick sätta in fönstren.

Är det svårt att göra själv? Är det fönstersmygar, foder samt trösklar som behövs eller?
Jobbet att göra detta är mer tidsödande än svårt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.