useless useless skrev:
Ja, jag trodde ditt tidigare inlägg avsåg kopparrören som syns i väggen. Enligt TS ska de bytas ut och då får vi utgå ifrån att det blir på ett godkänt sätt utan inbyggda skarvar.
Ja det ska göras enligt säker vatten

M Mjärn skrev:
Det ska vara pex-system så det behövs inga skarvar. Kommer sättas ett fördelarskåp. Rummet på andra sidan är tvättstuga.
Jo, Ett fördelarskåp gissade jag på. Men inkommande matningar ser för korta ut för att få in i ett skåp. Ska tvättstugan också renoveras eller har du källare man kan dra nya matningar genom? Ska som sagt bli intressant att se ur dom löser det.

M _Mannen skrev:
Jo, Ett fördelarskåp gissade jag på. Men inkommande matningar ser för korta ut för att få in i ett skåp. Ska tvättstugan också renoveras eller har du källare man kan dra nya matningar genom? Ska som sagt bli intressant att se ur dom löser det.
Har ingen källare. Tvättstugan ska inte renoveras just nu, men rörmockaren ska koppla in matningarna från tvättstugan till fördelskåpet också. Så man liksom förbereder för framtida renovering i tvättstugan. Jag ska renovera tvättstugan inom ett år. Så det är bra att allt i väggen byts och så nu när väggen ändå är öppnad.

Men kul att se vad du tycker om lösningen som komma skall då 😄.

Visst ser syllarna ut att vara tryckimpregnerade?

• Byggprojekt med syllar på cementgolv, eventuellt tryckimpregnerade, omgivna av trä- och isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har det bilats 🙂

• Bild på påbörjat byggprojekt med bilning i ett rum, verktyg och byggmaterial finns på golvet.
    Skapa konto
  • En trasig rörledning omgivet av betongrester och byggdamm.
    Skapa konto
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hur kommer väggarna byggas? Blir det k-plyfa på befintligt eller kommer det reglas tätare?

FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Hur kommer väggarna byggas? Blir det k-plyfa på befintligt eller kommer det reglas tätare?
Jag vet inte faktiskt. Jag förutsätter att de gör enligt de regler som finns. De reglar nog tätare skulle jag gissa. Sen blir det någon träskiva och våtrumsgips.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.