5 804 läst · 32 svar
6k läst
32 svar
Följ med i badrumsrenoveringen
Tur att man inte jobbar med badrumsrenoveringar. Det måste vara rätt stressande att få sitt arbete dagligen upplagt i ett nätforum med uppmaningen att alla ska försöka hitta fel på det. Hur många av oss som har helt andra jobb skulle vilja arbeta under de förutsättningarna?
Administrator
· Skåne
· 7 915 inlägg
Eller så är det motiverande? Har man rent mjöl i påsen så borde det väl vara så. Det är nog ungefär så som en skribent känner sig som publicerar texter. Man får vara noggrann helt enkelt så att det inte finns så mycket att klaga på.
Kom igen. Jag är helt okunnig och man läser ständigt om saker som blir fel i badrum. Därför är det bra att få hjälp här. Det är ju bara om det är uppenbara fel som jag är ute efter. Snickarna är säkert hur duktiga som helst.G gbgustaf skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 994 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 994 inlägg
Gå in på t.ex. BKR.se och läs branschreglerna. Det tar lite tid men det är det värt. Det gjorde vi av 2 orsaker, dels ha lite koll på att de gjorde rätt men också för att förstå vad hantverkarna pratade om vilket visade sig vara guld värt. Vi hade en bra dialog och vi förstod varandra vilket gjorde att allt flöt friktionsfritt.M Mjärn skrev:
Vet ej vad du har för grund i ditt hus .M Mjärn skrev:
Själv har jag betongplatta så alla kall / varmvattenrör utgår från ett ställe i huset .
Det är PEX RiR dvs har ett ställe som är inspekterbart med ett skvallerrör .
Inga skarvar ngn stans som inte är inspekterbara .
Bra regel ang säkert vatten , fick själv god användning av just detta . En mutter till en koppling blev spräckt vid installationen , 15 år senare blev vi fundersamma över varför det droppade vatten vid en anslutning i badrummet .
Vattnet droppade ned i yttre röret på PEX ,15 år senare letade det sig ut i den lägre anslutningen i badrummet 🙄
Va inte naiv bara och tro att bara för att det är hantverkare så blir det rätt, har ofta fått säga att de är inte där för att tänka, då blir det fel.M Mjärn skrev:
Utan var som en igel på dem och hela tiden bevaka. Annars kan det bli genväg efter genväg.
Därför lägger jag upp bilder här så att folk som kan mer än mig kan hjälpa mig att ha ett öga på processenS Skräddarnsvägg skrev:
Det ska vara pex-system så det behövs inga skarvar. Kommer sättas ett fördelarskåp. Rummet på andra sidan är tvättstuga.M _Mannen skrev: