8 191 läst · 57 svar
8k läst
57 svar
Flyttstäd ej godkänt, 2500 kr?
TS har ju uppfyllt sina plikter enligt avtalet, lägenheten är rengjord.S STB skrev:Vad är det som framkommit som säger att just TS hyresvärd är oseriös? Det jag ser handlar om andra hyresvärdar som jag kan hålla med om låter oseriösa.
Om TS inte uppfyllt sina plikter enligt avtal har hyresvärden rätt att bli ersatt för den skada som hyresvärden lidit. Det behöver inte stå explicit i avtalet hur ersättningen skall beräknas och hanteras. Har hyresvärden hyrt in en städfirma och vidarefakturerat beloppet tror jag en tingsrätt anser det vara skäligt.
Jag förstår inte ens varför detta fortfarande diskuteras. TS vitsordar en bristfällig städning men anser beloppet oskäligt.
Ah, du har självklart rätt. Jag missade helt avtalet.D Dilato skrev:
TS vitsordar en bristfällig städning men anser beloppet oskäligt. Se inlägg #1S sprucetwig skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 771 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 771 inlägg
Nåja.S STB skrev:
TS:
"Bifogat fick jag bilder på små dammspår i skåp efter dammtrasan, en fläck inuti dragspelet i listen till frysen, vattenfläckar på baksidan av diskhoblandaren, samt enstaka smulor på den utdragbara hängaren till soptunnan."
Inget av detta indikerar bristfällig städning, tvärt om är det helt vanliga saker vid normal städning. Kan man städa ännu bättre? Visst kan man det.
Men vid flyttstädning är det ju inte en normal städning som efterfrågas det är en flyttstädning.
Det ska städas bakom spis, kyl, frys.
Väggar o tak ska torkas rent. Alla vattenlås ska tömmas osv osv. Knappast en normal veckostädning utan en rätt nogrann städning man ska uppnå. Har bara anlitat städfirma de gånger jag flyttat. Man sparar in en hel dags arbete och klagar någon på städet så skickar man vidare det till städfirman som fixar till det direkt.
Väggar o tak ska torkas rent. Alla vattenlås ska tömmas osv osv. Knappast en normal veckostädning utan en rätt nogrann städning man ska uppnå. Har bara anlitat städfirma de gånger jag flyttat. Man sparar in en hel dags arbete och klagar någon på städet så skickar man vidare det till städfirman som fixar till det direkt.
Medlem
· Stockholm
· 4 106 inlägg
https://www.aftonbladet.se/minekono...t-sin-lagenhet-kom-hem-till-mardromssituation
Här kan vi snacka om dåligt städat. Bild från artikeln i tidningen.
/W
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kan vi snacka om dåligt städat. Bild från artikeln i tidningen.
/W
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 771 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 771 inlägg
Inget av dina exempel har TS fått nedslag på. Tror ingen rör ihop en vanlig snabb veckostädning och en normal flyttstädning. Men flyttstädning kan naturligtvis utföras på olika nivå.S SirMayo skrev:Men vid flyttstädning är det ju inte en normal städning som efterfrågas det är en flyttstädning.
S STB skrev:
Det står inget om flyttstäd i avtalet. Det står att den ska rengöras väl och det kan man tolka det som att TS har gjort.S SirMayo skrev:Men vid flyttstädning är det ju inte en normal städning som efterfrågas det är en flyttstädning.
Varför är ni så intresserade av att TS ska betala ett företag som uppenbarligen drivs av rövhattar?
Underhållande städnazister i tråden. Kul att reflektera över om dom förökat sig och hur deras avkomma städar.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 771 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 771 inlägg
I flottan körde man det hårdkokta och skalade ägget. Spelar ingen roll hur väl skrubbat golvet är, blir alltid skit på ägget.C cpalm skrev:
He he, ett klassiskt knep även inom armén. Ägget passade man på att lägga i fickan på frukosten och skalade på väg tillbaka till luckan 😀 Rullade under sängarna och bad den stackars soldaten med sängen närmast dörren att ta emot. Man kunde krydda lite genom att be honom äta det 😀Claes Sörmland skrev:
Vadå rövhatt? Lär dig städa istället slyngel.S sprucetwig skrev:
Jag hade inte flyttat in utan gnäll i en lägenhet som varit så dåligt städad som beskrivet.
Vissa studentboenden jag haft så bytte man utan tid mellan, utflytt 12, nya hyresgästen in kl 12. Blir det då backning på städ och det är helg så blir det jour, inte konstigt alls.
Jag tog istället en halv hyra i rabatt för kass städning i nivå med det som beskrivs i tråden. En kostnad jag inte tror hyresvärden bjöd förra hyresgästen på.
Produkter som diskuteras i tråden