315 419 läst · 336 svar
315k läst
336 svar
Flytta en lada och bygga om till bostad
Jag tror att ni har lite olika bilder om saker och ting. Självklart kan man få något nytt att se gammalt ut. Men det är inte samma sak som att lägga handen mot en gammal byggnad och känna historia, väder och vind.B billy_baver skrev:
Precis som att jag aldrig i livet skulle utsätta mig för förödmjukelsen att segla en plastbalja, men jag står gärna och slipar hundratals timmar på en hundra år gammal lotskutter för att få den sjöklar. Eftersom den betyder något. Men för någon som gillar plastbaljor verkar det helt idiotiskt
Väldigt fint bygge.
Är nyfiken på detaljerna kring isoleringen av taket utifrån med cellulosa som du verkar ha fått till bra.
Hur ser konstruktionen ut i detalj med olika materiallager och ventilationslösning, det framgår lite av artikeln och dina inlägg men jag får inte hela bilden.
Har du lust att dela med dig av materialval från takstolarna och ut?
Vilken tjocklek är det på isoleringen? Ditt tak ser inte oproportionerligt tjockt ut vilket jag är lite rädd för om man bygger på taket.
Är det byggt efter egen utformning eller har du följt någon tillverkares instruktion för helhetskonceptet?
Planerar själv att isolera taket på ett äldre hus utifrån, men blir inte klok på bästa utformning,
Är nyfiken på detaljerna kring isoleringen av taket utifrån med cellulosa som du verkar ha fått till bra.
Hur ser konstruktionen ut i detalj med olika materiallager och ventilationslösning, det framgår lite av artikeln och dina inlägg men jag får inte hela bilden.
Har du lust att dela med dig av materialval från takstolarna och ut?
Vilken tjocklek är det på isoleringen? Ditt tak ser inte oproportionerligt tjockt ut vilket jag är lite rädd för om man bygger på taket.
Är det byggt efter egen utformning eller har du följt någon tillverkares instruktion för helhetskonceptet?
Planerar själv att isolera taket på ett äldre hus utifrån, men blir inte klok på bästa utformning,
Okey! Marina metaforer är inte min starkaste sida. Men ändå.J Stormfrog skrev:
Ponera att du har hundratals timmar till förfogande! Och antag att du hittar ett Vasavrak på Blocket!
Några spärrar har du väl som hindrar dig från att fövandla vraket till Ålandsfärja.
Medlem
· Östergötland
· 221 inlägg
Bygger utekök med valmat tak med samma shingel som på huset.
Medlem
· Östergötland
· 221 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 221 inlägg
Blir kanon det där! Tummen upp
Medlem
· Östergötland
· 221 inlägg
Medlem
· Östergötland