Wow säger jag bara! Hur ser elförbrukningen ut?

J
B billy_baver skrev:
Om det nu verkligen är önskvärt kan du mycket väl åstadkomma sådan profil också i nyproduktion. Men då finns det väl bättre sätt att redovisa pietet.
Jag tror att ni har lite olika bilder om saker och ting. Självklart kan man få något nytt att se gammalt ut. Men det är inte samma sak som att lägga handen mot en gammal byggnad och känna historia, väder och vind.

Precis som att jag aldrig i livet skulle utsätta mig för förödmjukelsen att segla en plastbalja, men jag står gärna och slipar hundratals timmar på en hundra år gammal lotskutter för att få den sjöklar. Eftersom den betyder något. Men för någon som gillar plastbaljor verkar det helt idiotiskt

• Gilla
drakbane
  • Laddar…
U
Väldigt fint bygge.

Är nyfiken på detaljerna kring isoleringen av taket utifrån med cellulosa som du verkar ha fått till bra.
Hur ser konstruktionen ut i detalj med olika materiallager och ventilationslösning, det framgår lite av artikeln och dina inlägg men jag får inte hela bilden.

Har du lust att dela med dig av materialval från takstolarna och ut?
Vilken tjocklek är det på isoleringen? Ditt tak ser inte oproportionerligt tjockt ut vilket jag är lite rädd för om man bygger på taket.

Är det byggt efter egen utformning eller har du följt någon tillverkares instruktion för helhetskonceptet?

Planerar själv att isolera taket på ett äldre hus utifrån, men blir inte klok på bästa utformning,

• Gilla
Wedelvåffla
  • Laddar…
J Stormfrog skrev:
Precis som att jag aldrig i livet skulle utsätta mig för förödmjukelsen att segla en plastbalja, men jag står gärna och slipar hundratals timmar på en hundra år gammal lotskutter för att få den sjöklar. Eftersom den betyder något. Men för någon som gillar plastbaljor verkar det helt idiotiskt
Okey! Marina metaforer är inte min starkaste sida. Men ändå.

Ponera att du har hundratals timmar till förfogande! Och antag att du hittar ett Vasavrak på Blocket!
Några spärrar har du väl som hindrar dig från att fövandla vraket till Ålandsfärja.

Bygger utekök med valmat tak med samma shingel som på huset.

• Grundkonstruktion för utekök med armeringsjärn och träformar, byggmaterial och spade i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Färsk betongplatta för utekök under konstruktion, med sjön i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Grundläggning för utekök vid vatten med stolpar och betonggolv under uppbyggnad.
    Skapa konto
  • Byggmaterial för utekök, betongskivor med utsågat hål, verktyg och pall på stenlagd yta.
    Skapa konto
  • Konstruktion av utekök med trästomme vid sjö, nära svart hus med shingeltak.
    Skapa konto
  • Konstruktion av ett utekök med trästomme framför ett svart hus med shingeltak.
    Skapa konto
  • Konstruktion av ett utekök med trästomme och påbörjat valmat tak, med utsikt över en sjö.
    Skapa konto
  • Träkonstruktion för utekök under uppbyggnad intill en sjö med material och redskap synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
BjörnKraft och 20 till
  • Laddar…
Har precis börjat fundera på utekök o börjat småskissa lite.. så detta ser jag fram emot.. :D(y) inspiration deluxe :cool:

Du/ni ser ut att ha kommit en bra bit redan :)

• Gilla
Skebbo
  • Laddar…
Pågår så sakta i värmen.

• Konstruktion av takstolar på ett hus med mörkt träfasad under en klar himmel.
    Skapa konto
  • Konstruktion av en träpergola med en stege bredvid stående framför en svart villa och en klarblå himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
Mats: Gårdsägare och 17 till
  • Laddar…
Utsikt under ett träkonstruktionstak med mörk bets och synliga bjälkar mot en molnig himmel.
Skapa konto

• Gilla
Mats: Gårdsägare och 17 till
  • Laddar…
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Bygger utekök med valmat tak med samma shingel som på huset.
Imponerande! Har du gjutit stolpfundamenten själv? Aldrig sett något så läckert förut

Papp på taket Shingel imorgon. Nu väntar jag på stålluckor till uteköket som smeden gör åt mig. Takstomme för utekök täckt med papp, byggmaterial och verktyg syns, skog i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Kustvägen och 11 till
  • Laddar…
ClasseClas
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Papp på taket Shingel imorgon. Nu väntar jag på stålluckor till uteköket som smeden gör åt mig.[bild]
Det där blir jättefint! Nördfråga - är det en Weber Genesis S-330 (eller S-310) som du har slaktat och ställt i betongbänken?

ClasseClas ClasseClas skrev:
Det där blir jättefint! Nördfråga - är det en Weber Genesis S-330 (eller S-310) som du har slaktat och ställt i betongbänken?

• Stängd gasolgrill av märket Napoleon på uteplats med sjöutsikt i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Välansad trädgård med blomsterbäddar framför ett paviljongtak nära vatten, med en stege lutad mot konstruktionen.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
BjörnKraft och 10 till
  • Laddar…
Den hembyggda smokern ska också få plats under taket på vintern. Hembyggd smoker på hjul framför sjöutsikt med skogsmiljö i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
BjörnKraft och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.