mexitegel skrev:
Till temat överdrifter kan vi även lägga ansökan om slutförvaring för kärnbränsle i händelse av ett eget kärnkraftverk ;-). Min poäng var bara att flexibiliteten ökar med en acc.tank. Om det är värt det avgör var och en utifrån sina förutsättningar.
:) Jag håller med.

mexitegel skrev:
Att det inte finns laddpannor som inte har moderna styrsystem stämmer inte. CTC Ecoflex finns t.ex. i en variant med liten vattenvolym. Biocomfort går också att automatisera fint.

Var hittar man den pannan??

Det är väl samma pannan som "vanliga" ecoflex men utan vv o då rymmer den 150 liter vatten..
Biomatic finns oxå i en sån variant

fick reda på den efter ett samtal med CTC där jag förhörde mig om möjligheterna till att koppla ecoflexen mot acc. De sa då att de har ecoflexen i en annan variant för exportmarknaden som skulle vara lämpad, men nu när jag funderar så blir jag osäker på om det kanske är samma pannvolym ändå. Ställde nog aldrig den frågan för planerna ändrades för min del och pannan blev inte aktuell. Men det är ju enkelt att kontrollera med dem isåfall, för det är ett fint styrsystem :)

Jag tror det är samma panna men utan vvx, Den har väl inte heller ställbar start/stopptemp??
Det bör den definitivt ha om man ska elda pellets mot acktank..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.