143 628 läst · 1 141 svar
144k läst
1,1k svar
Finns det rörmokare som rörmokar?
Är det inte bara bojkotta hantverkare som handlar på Ahlsell? Då kommer det bli ändring, men när alla accepterar det kommer det inte hände så mycket, om det inte kommer en lagändring då. Sen är det inte bara priset som är konstigt där, servicen är nästan obefintligt, för jag har tyvärr varit in där.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 423 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 423 inlägg
Servicen är fantastisk på Ahlsells precis som den är på dom flesta andra liknande butiker men man får inte tro att det är som att kliva in på elgiganten. Klimatet är helt annars och dom har noll intresse att sälja på dig saker och räknar med att du vet mer än dom om vad du köper.Bjor skrev:
För att förklara servicen dom erbjuder istället med ett exempel (av många) så kan man ringa dit lägga en beställning och dagen efter levererar dom det med lastbil dit du vill även om dom inte har prylarna i lager i just den butiken.
Med det sagt så handlar jag nästan aldrig där längre men ett tips om man vill förhandla där är att göra det mot proffsmagasinets priser då Ahlsells äger dom
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag skrev ju att det är lugnt om man har ett kontonummer att uppge för att sedan betala med kort, sen beror det väl på vem som står i kassan. Min fru fick köpa ballofixer på deras personalkonto när jag skickade dit henne en gångM maria01 skrev:
På tex Dahl så behövs ett konto för deras handscanner.
Min erfarenhet av grossistfrukostar är rätt liten, men är inte dessa ganska torftiga? Kanske är bortskämd med vår frukost på kontoret dock
¨richardtenggren skrev:Jag skrev ju att det är lugnt om man har ett kontonummer att uppge för att sedan betala med kort, sen beror det väl på vem som står i kassan. Min fru fick köpa ballofixer på deras personalkonto när jag skickade dit henne en gång
På tex Dahl så behövs ett konto för deras handscanner.
Min erfarenhet av grossistfrukostar är rätt liten, men är inte dessa ganska torftiga? Kanske är bortskämd med vår frukost på kontoret dock
dom i stockholms området var det inget fel på färskt bröd många bekanta med en mans firmor använde Dahl som som kontor kan man säga
Om dom ex.lovar att ringa när dom har fått in det jag har beställt, och dom inte gör det flera gånger i rad, bra service. En arbetskollega köpte ett par skor där som skosnöret gick sönder på. Han var in, fick efter 2 veckor en lagnings sats "sådant där modernt snöre" som var fel, då sa dom att dom inte kunde hjälpa han. Åkte till en lokal järnhandel, dom tog emot skorna och skulle laga dom. Ringer 2 dagar senare och det är ordnar, och dom tog inte nå betalt, det är service. Ahlsells har mycket att lära om vad bra service är.Rickard. skrev:Servicen är fantastisk på Ahlsells precis som den är på dom flesta andra liknande butiker men man får inte tro att det är som att kliva in på elgiganten. Klimatet är helt annars och dom har noll intresse att sälja på dig saker och räknar med att du vet mer än dom om vad du köper.
För att förklara servicen dom erbjuder istället med ett exempel (av många) så kan man ringa dit lägga en beställning och dagen efter levererar dom det med lastbil dit du vill även om dom inte har prylarna i lager i just den butiken.
Med det sagt så handlar jag nästan aldrig där längre men ett tips om man vill förhandla där är att göra det mot proffsmagasinets priser då Ahlsells äger dom