Höghus Höghus skrev:
Jag jobbade på ABB ett tag och köpte lite kullager jag behövde privat med firmarabatten.
Jag vill minnas att det var mer än 90% rabatt.

/Höghus
Bult 95% rördelar 85% arbetskläder 40%

nikasp nikasp skrev:
Vad har du för exempel där? Jag har jobbat extra i butik och sålt Radio&TV för länge sedan. Fanns inga såna mellanled med otroligt hissade (låtsas)priser.
Radio o tv var ju bara 30% pålägg

nikasp
K kortis skrev:
Radio o tv var ju bara 30% pålägg
”Var” är nog rätt ord, det här var början 90-talet. Numer är det nog ganska slimmat och medvetna konsumenter med Prisjakt osv.

Är det inte bara bojkotta hantverkare som handlar på Ahlsell? Då kommer det bli ändring, men när alla accepterar det kommer det inte hände så mycket, om det inte kommer en lagändring då. Sen är det inte bara priset som är konstigt där, servicen är nästan obefintligt, för jag har tyvärr varit in där.

• Gilla
frma71
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Vad har du för exempel där? Jag har jobbat extra i butik och sålt Radio&TV för länge sedan. Fanns inga såna mellanled med otroligt hissade (låtsas)priser.
Senaste nån prata om priser var det bildelar och data delar

Rickard.
Bjor Bjor skrev:
servicen är nästan obefintligt, för jag har tyvärr varit in där.
Servicen är fantastisk på Ahlsells precis som den är på dom flesta andra liknande butiker men man får inte tro att det är som att kliva in på elgiganten. Klimatet är helt annars och dom har noll intresse att sälja på dig saker och räknar med att du vet mer än dom om vad du köper.
För att förklara servicen dom erbjuder istället med ett exempel (av många) så kan man ringa dit lägga en beställning och dagen efter levererar dom det med lastbil dit du vill även om dom inte har prylarna i lager i just den butiken.

Med det sagt så handlar jag nästan aldrig där längre men ett tips om man vill förhandla där är att göra det mot proffsmagasinets priser då Ahlsells äger dom ;)

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Kan man handla som privatperson på Ahlsells nu? För var det tjafs varje gång var tvungen att koppla in tillverkaren om att återförsäljaren vägra köp

Rickard.
M maria01 skrev:
Kan man handla som privatperson på Ahlsells nu? För var det tjafs varje gång var tvungen att koppla in tillverkaren om att återförsäljaren vägra köp
Egentligen nej.

Rickard. Rickard. skrev:
Egentligen nej.
Om dom vägrar kan du testa vad jag gjorde

richardtenggren
M maria01 skrev:
Så länge man har ett konto att nyttja är det inga problem, så då går det fint att betala med kort :)

Rickard.
M maria01 skrev:
Om dom vägrar kan du testa vad jag gjorde
Jag har inga problem att handla där men väljer så ofta jag kan att inte göra det privat ;)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Så länge man har ett konto att nyttja är det inga problem, så då går det fint att betala med kort :)
Hade inga problem att betala med kort som privatperson

saknar ibland frukosten på dall och Ahlsells även som privatperson var aldrig någon som kolla

richardtenggren
M maria01 skrev:
Hade inga problem att betala med kort som privatperson

saknar ibland frukosten på dall och Ahlsells även som privatperson var aldrig någon som kolla
Jag skrev ju att det är lugnt om man har ett kontonummer att uppge för att sedan betala med kort, sen beror det väl på vem som står i kassan. Min fru fick köpa ballofixer på deras personalkonto när jag skickade dit henne en gång :p

På tex Dahl så behövs ett konto för deras handscanner. :)

Min erfarenhet av grossistfrukostar är rätt liten, men är inte dessa ganska torftiga? Kanske är bortskämd med vår frukost på kontoret dock :p

richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag skrev ju att det är lugnt om man har ett kontonummer att uppge för att sedan betala med kort, sen beror det väl på vem som står i kassan. Min fru fick köpa ballofixer på deras personalkonto när jag skickade dit henne en gång :p

På tex Dahl så behövs ett konto för deras handscanner. :)

Min erfarenhet av grossistfrukostar är rätt liten, men är inte dessa ganska torftiga? Kanske är bortskämd med vår frukost på kontoret dock :p
¨
dom i stockholms området var det inget fel på färskt bröd många bekanta med en mans firmor använde Dahl som som kontor kan man säga

Rickard. Rickard. skrev:
Servicen är fantastisk på Ahlsells precis som den är på dom flesta andra liknande butiker men man får inte tro att det är som att kliva in på elgiganten. Klimatet är helt annars och dom har noll intresse att sälja på dig saker och räknar med att du vet mer än dom om vad du köper.
För att förklara servicen dom erbjuder istället med ett exempel (av många) så kan man ringa dit lägga en beställning och dagen efter levererar dom det med lastbil dit du vill även om dom inte har prylarna i lager i just den butiken.

Med det sagt så handlar jag nästan aldrig där längre men ett tips om man vill förhandla där är att göra det mot proffsmagasinets priser då Ahlsells äger dom ;)
Om dom ex.lovar att ringa när dom har fått in det jag har beställt, och dom inte gör det flera gånger i rad, bra service. En arbetskollega köpte ett par skor där som skosnöret gick sönder på. Han var in, fick efter 2 veckor en lagnings sats "sådant där modernt snöre" som var fel, då sa dom att dom inte kunde hjälpa han. Åkte till en lokal järnhandel, dom tog emot skorna och skulle laga dom. Ringer 2 dagar senare och det är ordnar, och dom tog inte nå betalt, det är service. Ahlsells har mycket att lära om vad bra service är.

• Ledsen
  • Gilla
DIY@home och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.