S
Ställ dammsugaren utanför så blir det undertryck. 👍

Mindre risk att dammet letar sig ut ur avspärrningen.

Tips nummer två är att köpa en begagnad luftrenare/ dammfälla. Ställer man den i det smutsiga utrymmet och låter den blåsa ut genom ett fönster eller till ett annat rum så blir det garanterat undertryck.

För övrigt så håller jag med om att sliphandtaget med slang är grymt.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Ställ dammsugaren utanför så blir det undertryck. 👍

Mindre risk att dammet letar sig ut ur avspärrningen.

Tips nummer två är att köpa en begagnad luftrenare/ dammfälla. Ställer man den i det smutsiga utrymmet och låter den blåsa ut genom ett fönster eller till ett annat rum så blir det garanterat undertryck.

För övrigt så håller jag med om att sliphandtaget med slang är grymt.
Ställa dammsugaren utanför hade ju varit en bra idé, det ska vi tänka på nästa gång 🙂 Nu är det förhoppningsvis färdigslipat för den här gången, och förvånansvärt lite verkar ha letat sig ut ur ”tältet” trots att det inte slöt tätt vid öppningen i mitten.

Väggen är målad, visst blev det snyggt? 😁

En nymålad vägg med mörk rödbrun färg, med penseldrag synliga, i ett rum med vitt fönster och mörkt trätak. En färghink står på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som tur är ska vi tapetsera 😉 Men för säkerhets skull målade jag med väggfärg i samma nyans som tapetens ”bakgrundsfärg” på de ställen där skarvarna kommer att hamna, så att eventuella glipor inte ska lysa i vitt. Det är ju risken med kant-i-kant-tapeter på gammal vägg som inte är plan. Eftersom det blev färg över kluddade jag dit lite på resten av väggen också utifall att det lyser igenom tapeten 🙂

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Nu är väggarna målade och tapetserade och golvlisten är på plats 🙂 Hörn och en skarv på golvlisterna ska väl fogas så småningom, men det får bli ett senare problem.

Även matbordet är på plats (efter att bilden), så nu är det bara pyntet kvar 😊 Det tog sin lilla tid när vi inte hann/orkade göra så mycket på vardagarna, men vi nådde ändå målet att bli färdiga före december.

Nu blir det paus i renoveringarna till januari, och då ska vi prioritera allt småfix som har blivit kvar i våra tidigare renoveringar samt byte av BVP. Vi tror att vardagsrummet får vänta till nästa höst och hallen till 2026.

Tapetserad vägg med blommönster, målad grön vägg, tak i mörkt trä och nylagd golvlist på ljust trägolv i nyrenoverat rum, fönster och element synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FamiljenOlssonPersson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.