25 274 läst · 32 svar
25k läst
32 svar
Felmarginal på marksten? Opålitlig hantverkare
Väcker liv i min tråd igen!
Mina plattor har nu legat på plats i drygt en månad och de rör på sig när man går på dem.
Hur lång tid skall man ge det innan man hör av sig till hantverkaren? Är det normalt att de rör på sig innan det satt sig ordentligt? Skall man ge det en vinter innan man reklamerar?
Mina plattor har nu legat på plats i drygt en månad och de rör på sig när man går på dem.
Hur lång tid skall man ge det innan man hör av sig till hantverkaren? Är det normalt att de rör på sig innan det satt sig ordentligt? Skall man ge det en vinter innan man reklamerar?
Hur lång tid? Ett par timmar elelr dagar? Det är ju inte som att plattorna "sätter till sig" och blir bättre med tiden, det blir bara sämre. Enda anledningen till att ge det en vinter är alltså som jg ser det att se hur illa det blir, inte att se om det rättar till sig.
Dom där plattorna skall inte röra sig om man gjort rätt... som det såg ut på bilden gör inte en yrkesperson, inte en glad amatör heller som ja kan tänka mig.
Ha koll så inte firman går i konkurs bara, burkar kunna bli så med sådana
Ha koll så inte firman går i konkurs bara, burkar kunna bli så med sådana
Ska du köra bil på dem är förband att föredra. De kommer garanterat att röra sig annars och det har du ju redan märkt... Jag har en nylagd uteplats på ca 40 kvm som är gjord av kunniga hantverkare. Minimala fogar, allt är jämnt och fint - superbra helt enkelt. Det är vad jag förväntar mig som resultat när jag anlitar nån. Det där sneda och vinda du fått hade jag inte accepterat! Säg åt dem att göra om och göra rätt!
Bilderna som ligger här är inte aktuella. De började om helt och gjorde om och när det var fördigt såg det faktiskt rätt bra ut. Stenmjölet de hade sopat i fogarna hade bara lagt sig som en yta i fogarna så det rann ner ganska fort efter det var klart men jag har själv gått och sopat i nytt 3ggr.
Har haft kontakt med han som gjort det och de skall komma tillbaka när hans stenläggare kommer tillbaka från semester är det sagt iaf. Återstå att se vad som händer.
Har haft kontakt med han som gjort det och de skall komma tillbaka när hans stenläggare kommer tillbaka från semester är det sagt iaf. Återstå att se vad som händer.
det är fel krävs minst 10 cm makadam som paddas sedan 4-5 cm stenmjöl som paddas och vattnas. sedan avvägs detta genom att man lägger ut två rör söm man avväger mot. sedan läggs plattorna och fogas och det ska inte röra sig alls. det du fått kommer aldrig att bli bra. bara att börja om.A ATCAndy skrev:Väcker liv i min tråd igen!
Det finns 25cm paddad 0-32 i botten, sedan ca 5cm (på vissa ställen mer) 0-4 stenmjöl. Det jag tror de har slarvat med är när de paddat stenmjölet. Jag såg dem inte göra det ordentligt en enda gång utan bara lite sporadiskt på vissa ställen.B b50gud skrev:
sluta fylla fogarna med stenmjöl, fyll med fogsand så slipper du att det växer ogräs längre fram i tiden stenmjöl innehåller mycket näringsämnen så ogräset trivds utmärkt. det finns även möjlighet att fylla med hårdfog kommer att se ut som murbruk men är elastiskt så den klarar mindre rörelser då växer det garanterat inget mellan plattorna.A ATCAndy skrev:Bilderna som ligger här är inte aktuella. De började om helt och gjorde om och när det var fördigt såg det faktiskt rätt bra ut. Stenmjölet de hade sopat i fogarna hade bara lagt sig som en yta i fogarna så det rann ner ganska fort efter det var klart men jag har själv gått och sopat i nytt 3ggr.