109 173 läst · 471 svar
109k läst
471 svar
Fel färg på kabel av elektriker
Har inte tagit något ur något, inte första gången som det skrivs om att anmäla, klart det beror på vad för fel. Men nu så är det ett fel i färgen på ledaren och inte något som är livfarligt. ( skriv nu inte lavsfarligt direkt ) Klart kommer el elis om börjar klippa så smäller det nog om den är spänningsförandeutan bara att det ska drivas till sin spets i olika lägen av er på el-sidan, även du har varit barn i början och lärt dig gå.mexitegel skrev:
Så att bara kasta ur sig "" Anmäl "" durekt kanske inte så bra, men påtala till den som gjort det är inte fel, för att göra om. Troligtvis har det varit länge och funktionsmässigt fungerat kanske många år. Oavset så ska det åtgärdas snarast, då det är fel.
Det är lite svårt att förstå vad du skriver, men det är uppenbart att du tycker att felet är av typen "kan sopas under mattan".J jonaserik skrev:Har inte tagit något ur något, inte första gången som det skrivs om att anmäla, klart det beror på vad för fel. Men nu så är det ett fel i färgen på ledaren och inte något som är livfarligt. ( skriv nu inte lavsfarligt direkt ) Klart kommer el elis om börjar klippa så smäller det nog om den är spänningsförandeutan bara att det ska drivas till sin spets i olika lägen av er på el-sidan, även du har varit barn i början och lärt dig gå.
Så att bara kasta ur sig "" Anmäl "" durekt kanske inte så bra, men påtala till den som gjort det är inte fel, för att göra om. Troligtvis har det varit länge och funktionsmässigt fungerat kanske många år. Oavset så ska det åtgärdas snarast, då det är fel.
Tja , det gäller att göra en höna av en fjäder, när man ska kommentera någor på ett forum och kanske vilja framstå som en perfektionist i ämnet. Kommentaren från dig måste av dig utvecklas till fylles. oxh inte bara som något generellt. Bara läsa dom inlägg som finns av mig i tråden. Sen om du kurage att gör en pudel, så varför inte, det skulle stärka din trovärdighet.snaggletooth skrev:
Grannens Häck
Medlem
· Från storstan
· 646 inlägg
Grannens Häck
Medlem
- Från storstan
- 646 inlägg
Som jag ser det felet potentiellt större längre fram i tiden än det är just nu. Anläggningen tycks funka som den ska men borde ändå korrigeras för att inte framtida fel och förvirring ska uppstå.
Jag håller med dig. Men det är någonting som gör att folk blir som galna, och helt oregerliga, när en fråga om el dyker upp på detta forum. Det går inte tala sansat, utan folk "fäller ut hornen" direkt man bara yppar något. Det hjälper inte ens att man är av samma åsikt. Man blir påhoppad och lynschad ändå.Intet skrev:
Det absolut värsta brottet är dock om man råkar nämna "att det är inte så farligt". Då blir man närapå korsfäst.
Jag håller med att folk ganska ofta låter känslorna ta över förnuftet.A AG A skrev:Jag håller med dig. Men det är någonting som gör att folk blir som galna, och helt oregerliga, när en fråga om el dyker upp på detta forum. Det går inte tala sansat, utan folk "fäller ut hornen" direkt man bara yppar något. Det hjälper inte ens att man är av samma åsikt. Man blir påhoppad och lynschad ändå.
Det absolut värsta brottet är dock om man råkar nämna "att det är inte så farligt". Då blir man närapå korsfäst.
Men i detta fallet skulle jag vilja påstå att det är en av dom farligast sakerna som man kan göra fel. Ett läckande rör eller tätskikt kan ge enorma kostnader men det är sällan det kan leda till allvarliga skador eller död.
Om man inte kan lita på G-G kabel så kan man skita i allt och alltid mäta upp ALLT när man jobbar med det. Om det är så man vill lira.
I detta fallet bör man skrika varg.
Av jord är du kommen.... av jord ska du åter....A AG A skrev:Jag håller med dig. Men det är någonting som gör att folk blir som galna, och helt oregerliga, när en fråga om el dyker upp på detta forum. Det går inte tala sansat, utan folk "fäller ut hornen" direkt man bara yppar något. Det hjälper inte ens att man är av samma åsikt. Man blir påhoppad och lynschad ändå.
Religion är starka saker😂
Jag håller med Bo här och tycker man ska anmäla. Jag är själv ingen slav av regelverket när det kommer till mycket, men när det gäller saker som är direkt farliga och bryter mot något varje elektriker lär sig under första veckan av installationskursen så tycker jag inte man ska se mellan fingrarna!Bo.Siltberg skrev: