Nu tog du ju anmälan ur sitt sammanhang. Såpass läskunniga är vi ju allesammans här ändå.

”Får du inte en väldigt bra förklaring…. så anmäl dem”

• Gilla
redep och 15 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nu tog du ju anmälan ur sitt sammanhang. Såpass läskunniga är vi ju allesammans här ändå.

”Får du inte en väldigt bra förklaring…. så anmäl dem”
Har inte tagit något ur något, inte första gången som det skrivs om att anmäla, klart det beror på vad för fel. Men nu så är det ett fel i färgen på ledaren och inte något som är livfarligt. ( skriv nu inte lavsfarligt direkt ) Klart kommer el elis om börjar klippa så smäller det nog om den är spänningsförandeutan bara att det ska drivas till sin spets i olika lägen av er på el-sidan, även du har varit barn i början och lärt dig gå.
Så att bara kasta ur sig "" Anmäl "" durekt kanske inte så bra, men påtala till den som gjort det är inte fel, för att göra om. Troligtvis har det varit länge och funktionsmässigt fungerat kanske många år. Oavset så ska det åtgärdas snarast, då det är fel.

• Arg
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
Jensajens och 11 till
  • Laddar…
C
J jonaserik skrev:
Klart kommer el elis om börjar klippa så smäller det nog om den är spänningsförandeutan bara att det ska drivas till sin spets i olika lägen av er på el-sidan, även du har varit barn i början och lärt dig gå.
Say whaaaaat? 😂
Vem är El-Elis?

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 7 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Har inte tagit något ur något, inte första gången som det skrivs om att anmäla, klart det beror på vad för fel. Men nu så är det ett fel i färgen på ledaren och inte något som är livfarligt. ( skriv nu inte lavsfarligt direkt ) Klart kommer el elis om börjar klippa så smäller det nog om den är spänningsförandeutan bara att det ska drivas till sin spets i olika lägen av er på el-sidan, även du har varit barn i början och lärt dig gå.
Så att bara kasta ur sig "" Anmäl "" durekt kanske inte så bra, men påtala till den som gjort det är inte fel, för att göra om. Troligtvis har det varit länge och funktionsmässigt fungerat kanske många år. Oavset så ska det åtgärdas snarast, då det är fel.
Det är lite svårt att förstå vad du skriver, men det är uppenbart att du tycker att felet är av typen "kan sopas under mattan".

• Gilla
BenniB och 19 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Det är lite svårt att förstå vad du skriver, men det är uppenbart att du tycker att felet är av typen "kan sopas under mattan".
Tja , det gäller att göra en höna av en fjäder, när man ska kommentera någor på ett forum och kanske vilja framstå som en perfektionist i ämnet. Kommentaren från dig måste av dig utvecklas till fylles. oxh inte bara som något generellt. Bara läsa dom inlägg som finns av mig i tråden. Sen om du kurage att gör en pudel, så varför inte, det skulle stärka din trovärdighet.

• Arg
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Och bara bli arg och visa sitt misnöje med en smileys om något Demmpa som inte passar in i ditt sinne och helt felläsa ett inlägg är kanske inte så bra, utan att ge en ytterligre genomgripande förklaring är nog ett måste. Och inte gömma sig bakom en smileys.

• Arg
nissenhj
  • Laddar…
Grannens Häck
Som jag ser det felet potentiellt större längre fram i tiden än det är just nu. Anläggningen tycks funka som den ska men borde ändå korrigeras för att inte framtida fel och förvirring ska uppstå.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
A asundelius skrev:
Det blir en reklamation på detta. Suck, jobbigt att man inte kan lite på att hantverkare gör sitt jobb 😡
Sånt här förväntar man sig. Därför drar jag allt själv.

En vettig elektriker har hundratals meter av vanlig fk

• Gilla
kwasibengt och 5 till
  • Laddar…
Ser ut att vara FK/FQ-tråd, då finns det ingen anledning att använda annan färg än de rätta färgerna.

Troligen är det en lat elektriker som dragit fördragen slang och sen inte orkade dra i en ny tråd.

• Gilla
redep och 12 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag känner till det.
Föreslog bara att det ibland är klokt att vara lite pragmatisk ifall förutsättningarna för det infinner sig. Även heliga kor slaktas ibland.
Jag håller med dig. Men det är någonting som gör att folk blir som galna, och helt oregerliga, när en fråga om el dyker upp på detta forum. Det går inte tala sansat, utan folk "fäller ut hornen" direkt man bara yppar något. Det hjälper inte ens att man är av samma åsikt. Man blir påhoppad och lynschad ändå.
Det absolut värsta brottet är dock om man råkar nämna "att det är inte så farligt". Då blir man närapå korsfäst.

• Gilla
kwasibengt och 7 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag håller med dig. Men det är någonting som gör att folk blir som galna, och helt oregerliga, när en fråga om el dyker upp på detta forum. Det går inte tala sansat, utan folk "fäller ut hornen" direkt man bara yppar något. Det hjälper inte ens att man är av samma åsikt. Man blir påhoppad och lynschad ändå.
Det absolut värsta brottet är dock om man råkar nämna "att det är inte så farligt". Då blir man närapå korsfäst.
Jag håller med att folk ganska ofta låter känslorna ta över förnuftet.

Men i detta fallet skulle jag vilja påstå att det är en av dom farligast sakerna som man kan göra fel. Ett läckande rör eller tätskikt kan ge enorma kostnader men det är sällan det kan leda till allvarliga skador eller död.

Om man inte kan lita på G-G kabel så kan man skita i allt och alltid mäta upp ALLT när man jobbar med det. Om det är så man vill lira.

I detta fallet bör man skrika varg.

• Gilla
Malime och 26 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Av jord är du kommen.... av jord ska du åter....

Religion är starka saker😂

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Mimlan och 7 till
  • Laddar…
Grannens Häck
A Alexn72 skrev:
Av jord är du kommen.... av jord ska du åter....

Religion är starka saker😂
Relijord menar du väl.

• Haha
  • Gilla
kwasibengt och 4 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Får du inte en väldigt bra förklaring till varför de gjorde detta fel, dvs blir du inte övertygad om de inte kommer att göra om det, så anmäl dem: [länk]

Om de tycker detta var okej hos dig så kanske de gör om det hos någon annan.
Jag håller med Bo här och tycker man ska anmäla. Jag är själv ingen slav av regelverket när det kommer till mycket, men när det gäller saker som är direkt farliga och bryter mot något varje elektriker lär sig under första veckan av installationskursen så tycker jag inte man ska se mellan fingrarna!

• Gilla
gufor02 och 26 till
  • Laddar…
B
Att spänningssätta jord är lite som att köra mot rött/enkelriktat/körförbud i trafiken, för att man har lite bråttom...

• Gilla
gufor02 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.