Ja, mycket bra! Olästa/lästa efter varandra var en smart lösning.

Nu ska bara "Kolla" ta ännu ett steg närmare "Bilder", så får jag "Deltagit" bredvid "Bevakningar" igen :geek:

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
richardtenggren
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu ska bara "Kolla" ta ännu ett steg närmare "Bilder", så får jag "Deltagit" bredvid "Bevakningar" igen :geek:
På datorn kan man använda udblock orgin för att ta bort "onödiga" delar av menyn :)

Skärmdump av en diskussionstråd på ett byggforum där användare diskuterar anpassning av webbsidomenyer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns säkert bättre sätt, typ greasmonkey, men jag är för dålig på kodning idag. :p

Redigerat:
Om man väljer att ignorera en användare i en tråd, gäller det för den specifika tråden eller över hela forumet?
Om det är det senare så vore det önskvärt med möjligheten till det förra.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
tveksamt tveksamt skrev:
Om man väljer att ignorera en användare i en tråd, gäller det för den specifika tråden eller över hela forumet?
Ja inte en helt dum funktion. Nu har jag inte för vana att hålla på ignorera, det är två som hamnat där, och då har de varit irriterande oavsett var de dykt upp ...

Men en del användare bidrar med mycket vettigt i allmänhet, men är helt knäppa i bara en tråd.
(Ja alltså enligt mig, dvs helt subjektivt!!!), så funktionen skulle kunna vara användbar.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja inte en helt dum funktion. Nu har jag inte för vana att hålla på ignorera, det är två som hamnat där, och då har de varit irriterande oavsett var de dykt upp ...

Men en del användare bidrar med mycket vettigt i allmänhet, men är helt knäppa i bara en tråd.
(Ja alltså enligt mig, dvs helt subjektivt!!!), så funktionen skulle kunna vara användbar.
Ja, jag menar det. Jag har ännu inte blivit tillräckligt irriterad för att besluta mig för att totalt ignorera någon, men i ett fåtal trådar tycker jag det är ett par olika som inte alls bidrar med något i trådarnas syfte (enligt min subjektiva bedömning alltså) och jag därmed skulle klara mig väldigt bra utan.

tveksamt tveksamt skrev:
Om du väljer att ignorera någon så gäller det hela forumet.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Då vill jag lägga in ett förslag om att kunna ignorera någon i en specifik tråd.

Vad hände nu?
Jag växlar ofta mellan att kika under Deltagit samt Senaste.
Att behöver klicka in sig under bevakningar och sedan Deltagit är rätt mycket omständligare.
Klarar mig utan Kolla, Bilder och Populärt...

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Jag håller fullständigt med föregående, jag saknar Deltagit väldigt mycket. Hoppas att det snarast kommer tillbaka.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
ClasseClas
E elmont skrev:
Jag håller fullständigt med föregående, jag saknar Deltagit väldigt mycket. Hoppas att det snarast kommer tillbaka.
Samma här, blev lite paff idag när knappen var borta.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad hände nu?
Jag växlar ofta mellan att kika under Deltagit samt Senaste.
Att behöver klicka in sig under bevakningar och sedan Deltagit är rätt mycket omständligare.
Klarar mig utan Kolla, Bilder och Populärt...
Jag klarar mig även utan:
Start (dit kommer man ju om man trycker på loggan…)
Utforska
Kolla
Bilder
Populärt
Mest gillat
Obesvarat
Medlemmar
Regler
Premium
Svarta listan
Hustillverkare
Jämför bolån
Fråga experten
Bloggar
Quiz

Jag förstår att de kan vara bra att ha någonstans men måste de verkligen vara rakt i nyllet på mig? Speciellt när de kan nås genom att trycka på menyknappen.

Det verkar som att byggahus försöker vara någon sorts portal för allt som har med hus att göra och det är inget fel med det. Men ibland stämmer det verkligen att ”less is more” samt att man inte ska fixa något som inte är trasigt.

Det är i alla fall mina två ören.

Deltagit saknas enormt! Kan man gömma någon annan snabblänk istället?

Med allt det jag skrev i inlägget ovan måste jag ändå fråga; i vilka fall är ”deltagit” bättre än ”bevakningar”?

Mikael_L
Jag började använda "deltagit" när häromveckan när "bevakningar" började gömma undan redan lästa trådar.
Sen gjordes det om så att sorteringen blev först olästa bevakningar sen de lästa.
Och då har jag fortsatt använda "deltagit", ty ibland vill jag hellre se allt jag deltagit i, sorterat efter tid.

För tre veckor sedan och tidigare använde jag aldrig "deltagit", då den var i princip samma som bevakningar för mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.