341 161 läst · 5 092 svar
341k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag undrar som många andra här.
VARFÖR???
Bara för att man kan, måste man inte ändra för ändrandets skull.
Nu verkar det som att stationära datorer skall ha sina skärmar på höjden, istället för bredden.
Inte alls bra och enbart jobbigt att nu läsa i forumet.
VARFÖR???
Bara för att man kan, måste man inte ändra för ändrandets skull.
Nu verkar det som att stationära datorer skall ha sina skärmar på höjden, istället för bredden.
Inte alls bra och enbart jobbigt att nu läsa i forumet.
Till alla som stör sig på visade poäng och reklam:
Titta inte på dem!
Själv har jag knappt reflekterat över att det finns poäng att samla. Jag har viktigare saker för mig.
Titta inte på dem!
Själv har jag knappt reflekterat över att det finns poäng att samla. Jag har viktigare saker för mig.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag har blockat följande i uBlock;
Då blir själva textdelen bredare
Kod:
! 2020-12-17 https://www.byggahus.se
www.byggahus.se##.sidebarBox
www.byggahus.se##.hidden-xs.grid-col-flex.grid-col-sidebar.grid-col
Varför ska allt anpassas för "Smartfånar"?
Den här försämringen gör att jag förmodligen kommer att överge byggahus.se, pga att det är helt oanpassat för desktop.
Jag har inte skrivit många inlägg men har läst nästan allt. Den här förändringen förstörde läsbarheten totalt, så det är för jobbigt att använda sidan när allt bara är i en smal remsa mitt på skärmen.
Den här försämringen gör att jag förmodligen kommer att överge byggahus.se, pga att det är helt oanpassat för desktop.
Jag har inte skrivit många inlägg men har läst nästan allt. Den här förändringen förstörde läsbarheten totalt, så det är för jobbigt att använda sidan när allt bara är i en smal remsa mitt på skärmen.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Instämmer med 100% av ovanstående skribenter om denna nya uppdatering.
Det har blivit mycket sämre, i alla fall för mig som kör Internet via en vanlig bordsdator.
Byt tillbaka till det gamla gränssnittet tack!!!
Det har blivit mycket sämre, i alla fall för mig som kör Internet via en vanlig bordsdator.
Byt tillbaka till det gamla gränssnittet tack!!!
Mycket gnäll som vanligt när det kommer till något nytt. Byggahus har länge varit i behov av uppdatering enligt mig så att det händer lite saker emellanåt har jag inget emot. Jag har ett par saker att anmärka på dock.
Bugg(?): När jag är på t.ex. ”bevakningar” på iPaden och vill öppna en forumtråd så måste jag dubbelklicka med fingret för att den ska öppnas. Trycker jag bara en gång blir rutan med rubriken och ev. bild grå. Trycker jag en gång till tas jag till länken. Det är inte jätteofta jag skriver från iPaden men jag vill minnas att det inte varit så här förut.
Svarsrutan som kommer upp när man citerar, aka ”svarar”, någon är mäkta irriterande. Det har klagats en massa om hur den nya designen gör att man måste scrolla en massa. Det har jag inga större åsikter om men svarsrutan däremot, den om något gör att man måste scrolla i onödan samt att den gör livet allmänt svårt att leva.
På datorn kan man dra ner rutan så att det blir lite bättre men det är fortfarande irriterande. På iPaden har jag inte lyckats lista ut hur man gör.
Som synes kan man bara se mellan en halv och eventuellt två inlägg med svarsrutan öppen. Jag förespråkar istället att man gör som på sweclockers, flashback och andra stora forum, att man har en knapp i stil med ”citera flera” så att du kan välja att citera någon men att svarsrutan inte kommer fram förrän när du är reda att skriva ditt svar.
I skärmdumpen ovan ser man också att mycket skulle bli bättre om ni var generösa nog att bara ha en kolumn med reklam på höger sida. ”Mest lästa artiklarna” är även det reklam för mig som användare och för att vara helt ärlig är den rutan nästan lika irriterande. Man tar en titt på den, konstaterar att man läst det av intresse och ändå så ska den ta upp en massa plats vart man än är.
Och på tal om reklam så har ni fortfarande en del reklam som inte passar hos en seriös sida. Som nämnts tidigare kan det ibland hända att det autospelas en video, med eller utan ljud. Väldigt sällan som tur är men det var inte jättelänge sedan det hände. Något som händer mer ofta är däremot att jag kan råka ut för reklam där det är en väldigt lättklädd tjej som försöker sälja något. Eller reklam om något sorts potensmedel kanske inte heller är helt passande. Ska kanske tillägga att det inte är något jag sökt efter så det finns ingen anledning till att jag borde se den
Sen har vi den lilla förminskade menyn till vänster (blå rutan på bilden ovanför). Jag tycker att man antingen har endast ikoner, endast text eller ikoner med hela texten. Nu har vi t.ex. ikoner med texten ”bevak...” och ”mest gi...”. Plus att vi har ”visa 4 till” och en massa genvägar till sådant jag omöjligen kan tro att folk använder så mycket att det behöver en egen genväg som alltid är synlig. Det bästa vore om användaren kunde få bestämma vad som skulle vara synligt och hur det skulle synas. Jag skulle gärna göra så att jag bara hade 5-6 ikoner utan text. Snyggare och lättmanövrerat.
Jag håller även med övriga om att bilderna som syns till höger om bevakade trådar m.m. skulle kunna tas bort, de tillför ingenting annat än att kluttra till det. Det är som sagt ofta man inte ens kan se vad det är för något på bilden och vad gör den då för nytta?
Jag sätter även ett ”+1” på kommentarerna om att avataren m.m. bör vara till vänster. Åtminstone på desktops. Personligen gillar jag det även på mobiler men där kan jag åtminstone se nyttan av att ha profilinfon ovanför inläggen så där har jag inte så mycket åsikter.
Bugg(?): När jag är på t.ex. ”bevakningar” på iPaden och vill öppna en forumtråd så måste jag dubbelklicka med fingret för att den ska öppnas. Trycker jag bara en gång blir rutan med rubriken och ev. bild grå. Trycker jag en gång till tas jag till länken. Det är inte jätteofta jag skriver från iPaden men jag vill minnas att det inte varit så här förut.
Svarsrutan som kommer upp när man citerar, aka ”svarar”, någon är mäkta irriterande. Det har klagats en massa om hur den nya designen gör att man måste scrolla en massa. Det har jag inga större åsikter om men svarsrutan däremot, den om något gör att man måste scrolla i onödan samt att den gör livet allmänt svårt att leva.
På datorn kan man dra ner rutan så att det blir lite bättre men det är fortfarande irriterande. På iPaden har jag inte lyckats lista ut hur man gör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som synes kan man bara se mellan en halv och eventuellt två inlägg med svarsrutan öppen. Jag förespråkar istället att man gör som på sweclockers, flashback och andra stora forum, att man har en knapp i stil med ”citera flera” så att du kan välja att citera någon men att svarsrutan inte kommer fram förrän när du är reda att skriva ditt svar.
I skärmdumpen ovan ser man också att mycket skulle bli bättre om ni var generösa nog att bara ha en kolumn med reklam på höger sida. ”Mest lästa artiklarna” är även det reklam för mig som användare och för att vara helt ärlig är den rutan nästan lika irriterande. Man tar en titt på den, konstaterar att man läst det av intresse och ändå så ska den ta upp en massa plats vart man än är.
Och på tal om reklam så har ni fortfarande en del reklam som inte passar hos en seriös sida. Som nämnts tidigare kan det ibland hända att det autospelas en video, med eller utan ljud. Väldigt sällan som tur är men det var inte jättelänge sedan det hände. Något som händer mer ofta är däremot att jag kan råka ut för reklam där det är en väldigt lättklädd tjej som försöker sälja något. Eller reklam om något sorts potensmedel kanske inte heller är helt passande. Ska kanske tillägga att det inte är något jag sökt efter så det finns ingen anledning till att jag borde se den
Logga in
Skapa konto
Sen har vi den lilla förminskade menyn till vänster (blå rutan på bilden ovanför). Jag tycker att man antingen har endast ikoner, endast text eller ikoner med hela texten. Nu har vi t.ex. ikoner med texten ”bevak...” och ”mest gi...”. Plus att vi har ”visa 4 till” och en massa genvägar till sådant jag omöjligen kan tro att folk använder så mycket att det behöver en egen genväg som alltid är synlig. Det bästa vore om användaren kunde få bestämma vad som skulle vara synligt och hur det skulle synas. Jag skulle gärna göra så att jag bara hade 5-6 ikoner utan text. Snyggare och lättmanövrerat.
Jag håller även med övriga om att bilderna som syns till höger om bevakade trådar m.m. skulle kunna tas bort, de tillför ingenting annat än att kluttra till det. Det är som sagt ofta man inte ens kan se vad det är för något på bilden och vad gör den då för nytta?
Jag sätter även ett ”+1” på kommentarerna om att avataren m.m. bör vara till vänster. Åtminstone på desktops. Personligen gillar jag det även på mobiler men där kan jag åtminstone se nyttan av att ha profilinfon ovanför inläggen så där har jag inte så mycket åsikter.
Tycker det är skönt att den försvunnit, det var bara ytterligare en sak som kluttrade till det. Den blåa pricken till vänster visar som sagt när det kommit nya inlägg utan att du behöver memorera avatarer.13th Marine skrev:
Vad menar du med ett script som ”fångar alla klick i rutan”?useless skrev:
Jag förstår inte riktigt varför man snabbt behöver åtkomst till både ”första inlägget” och ”senast olästa”. Varför gå till första inlägget om man redan läst det? Skulle man inse att man glömt vad tråden handlar om efter att ha tryckt sig till det första olästa inlägget så kan man där omedelbart komma till trådens första inlägg.useless skrev:Ja, men förut kunde man enkelt välja första inlägget eller första olästa genom att klicka på rubriken eller förhandsvisningen.
Nu är det ytterligare ett klick bort utan att jag förstår vilken förbättring det innebär.
En gång i tiden funkade det lika bra på mobilen, men det förstörde ni och jag klagade. Nu har ni gjort samma försämring på datorversionen och hoppas att folk blir glada?
Tack. Gjorde liknande med och nu blev inläggen iaf dubbelt så bredarichardtenggren skrev:
Men vill fortfarande se vars folk bor. Rätt relevant i tex diskussion om uppvärming eller dylikt
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
1. Installera uBlockAlfredo skrev:
2. Klicka på uBlock-loggan, gå till settings(längst ner till höger är det en settings-ikon)
3. Klistra in texten i "My filters" och klicka sedan "Apply".
Resultatet bör bli typ så här;
Logga in
Skapa konto
Edit: nu sitter jag och jobbar hemma så har bara min 15" Laptop som referens! (Har inte orkat tagit fram någon skärm idag).
Om man även lägger till följande, borde man få fullbredd;
Kod:
##.grid-col-flex.grid-col-sidebar2.grid-col
Redigerat:
Varför konkretiserar du inte det behov du ser så har vi andra, och framförallt siteägarna, lättare kan förstå vilka brister du ser och vad som behöver åtgärdas? Jag är rätt säker på att denna typ av feedback uppskattas!T Trunk skrev:
Att ett "behov" skulle finnas av anledningen att "det var ett tag sedan" köper jag dock inte, om det nu skulle vara så du menar.
folks plats får man upp om man "hovrar" över dens namn eller avatar, men jag tycker att det är relevant info som borde vara mer lättillgänglig, särskilt eftersom det uppenbarligen är flera som missat detta. och hur funkar det på enheter där man inte kan "hovra", som padda eller telefon?Appendix skrev:
Logga in
Skapa konto
jag håller i övrigt med om att menyn är ful, i det kompakta läget borde det vara endast ikoner.
hade varit trevligt att själv kunna välja mellan kompakt eller bred meny också, jag föredrar själv den breda men har för liten skärm för att få den och har inte ännu lyckats knäcka hur jag ändrar det med Stylish.
annars kommer jag nog vänja mig vid detta med, som med allt annat..
hade varit trevligt att själv kunna välja mellan kompakt eller bred meny också, jag föredrar själv den breda men har för liten skärm för att få den och har inte ännu lyckats knäcka hur jag ändrar det med Stylish.
annars kommer jag nog vänja mig vid detta med, som med allt annat..
Vi som verkar gnälla mest förefaller sitta på vanliga datorer, men det är ju för all del trevligt för er med plattor om det fungerar bättre där.T Trunk skrev: