Durre Durre skrev:
Jag uppskattar verkligen all feedback jag fått! 🙌 Skönt när man själv inte besitter stora kunskaper. Jag gav dom två val. Antingen skruva en hel regel som sitter under balken, eller flytta stolpe/balk så att den sitter rakt under. Stolparna sitter nu helt under balken genom att dom gjorde om plintarna. Slutet gott, allting gott.... hoppas jag :)
Men vad är det för folk som gör sånt här? Är resten riktigt gjort kan man undra?

Om doktorn ska lyssna på ditt hjärta och sätter stetoskopet på knäet, är du ändå nöjd med besöket om hon efter påpekande lyssnar på bröstkorgen?
 
  • Gilla
Kane och 2 till
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
Håller verkligen tre träskruvar för ett ton i skjuvbelastning? För det är så kraften ligger på dem nu.

/M
Erfarenhetsmässigt så gör de det, utan problem. Vad hållfasthetstabellerna säger, minns jag tyvärr inte längre.
 
Durre Durre skrev:
Jag uppskattar verkligen all feedback jag fått! 🙌 Skönt när man själv inte besitter stora kunskaper. Jag gav dom två val. Antingen skruva en hel regel som sitter under balken, eller flytta stolpe/balk så att den sitter rakt under. Stolparna sitter nu helt under balken genom att dom gjorde om plintarna. Slutet gott, allting gott.... hoppas jag :)
De har alltså lyckats flytta alla plintarna sedan i förrgår (när du senast skrev här)? Såg du hur det gick till?

Håll lite koll på sidostabiliteten också, som det skrivits en del om i tråden. Dina byggare verkar ju ha en del kunskapsluckor.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
H hempularen skrev:
De har alltså lyckats flytta alla plintarna sedan i förrgår (när du senast skrev här)? Såg du hur det gick till?

Håll lite koll på sidostabiliteten också, som det skrivits en del om i tråden. Dina byggare verkar ju ha en del kunskapsluckor.
Jag är benägen att hålla med. Jag vet att det hade gått att lösa utan att flytta plintarna. Men att de nu "hux flux" tycks ha gjort det, tyder på att de inte haft en aning om vad de hållt på med. En carport brukar de flesta, med lite vilja, kunna bygga. Så man börjar ju undra vad det är för byggnadsfirma, som inte klarar det.
Eller är det TS som bygger själv, men låtsas att det är en byggnadsfirma? Om så är fallet kan jag ändå förstå honom. Detta är inte längre ett trevligt forum där man kan be om hjälp. Tonen har, på sista tiden, blivit väldigt hård. Som frågeställare blir man ofta närapå idiotförklarad, och får ibland utstå diverse otrevligheter och påhopp. Även bland övriga medlemmar som svarar i olika trådar är tonen ofta väldigt hård.
Jag vet inte om det bara är jag som börjat tröttna?
 
R
Här kommer en detalj ritning om hur man kan göra bärande stolpe mot bärandebalk och plint..
 
  • Detaljritning av bärande stolpe, balk och plint i skala 1:30.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.