1 415 läst · 36 svar
1k läst
36 svar
Faktura, betalningsvillkor
Tja. Det kan man ju tycka vad man vill om. Men eftersom detta handlar om en liten del av en större stamrust(?) så ligger det framför allt på föreningen att komma överens om villkoren med entreprenören, inklusive villkor för tilläggsarbeten. Så då där det ju i första hand föreningen/styrelsen du ska snacka med om du inte gillar villkoren.
Blir ju ohållbart för entreprenören att behöva hålla på och förhandla med varje enskild bostadsrättsinnehavare.
Blir ju ohållbart för entreprenören att behöva hålla på och förhandla med varje enskild bostadsrättsinnehavare.
Ja man kan tycka vad man vill.
Men jag skriver alltid avtal med varje betalande kund oavsett om det är 1 eller flera betalande kunder i samma projekt.
Men iof så fakturerar aldrig innan projektet är slutfört och genomgånget o godkänt av kunden.
Men jag skriver alltid avtal med varje betalande kund oavsett om det är 1 eller flera betalande kunder i samma projekt.
Men iof så fakturerar aldrig innan projektet är slutfört och genomgånget o godkänt av kunden.
Han sa att de hade 600 projekt per år och att de inte kan ligga ute med 600 * 30 000 kr.
Men jag håller med, det är piss. Man har inget att sätta emot om spotlightsen placeras fel eller om det blir nedslag på den dolda rördragningen.
Men jag håller med, det är piss. Man har inget att sätta emot om spotlightsen placeras fel eller om det blir nedslag på den dolda rördragningen.
Fast man gör inte 600 projekt samtidigt så han kan inte räkna så. Jag ifrågasätter inte dig på något sätt men jag hade framfört det till er BRF. Var hittade ni firman? Offerta?D Derbyboy skrev:
Det är ett av de stora byggbolagen i sthlm, omsätter 200 miljoner.
Det är föreningen som med hjälpa av deras försäkringsbolag hittat firman. Jag antar att det är försäkringsbolaget som brukar samarbetar med firman. Vi har varit noll inblandade i den biten.
Jag har kontakt med entreprenören inte med föreningen. Det är en mindre förening och jag tror inte det finns varken lust eller kunskap att "röra om" i processen.
Det är föreningen som med hjälpa av deras försäkringsbolag hittat firman. Jag antar att det är försäkringsbolaget som brukar samarbetar med firman. Vi har varit noll inblandade i den biten.
Jag har kontakt med entreprenören inte med föreningen. Det är en mindre förening och jag tror inte det finns varken lust eller kunskap att "röra om" i processen.
Då är det väl bara att förhandla eller att acceptera villkorenD Derbyboy skrev:Det är ett av de stora byggbolagen i sthlm, omsätter 200 miljoner.
Då är hans påstående ännu mer orimligt. Om försäkringsbolaget tar notan är det väl skit samma kanske. Jag har aldrig beställt ett större jobb än drygt 100K men har aldrig någonsin betalat i förskott.D Derbyboy skrev:Det är ett av de stora byggbolagen i sthlm, omsätter 200 miljoner.