7 985 läst · 42 svar
8k läst
42 svar
Få ut trasig skruv ur takdosa
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
konstigt att ingen nämnt en muttertång. Helt överlägset det bästa att greppa sånt där med. Skruven kan dock vara lite för klen för en sån men det borde gå.
Ovanstående dubbeltånggrepp begriper jag inte alls? Det är fullt tillräcklig utväxling i en svetstång att man ska kunna få fast en sådan i en skruv utan problem.
Ovanstående dubbeltånggrepp begriper jag inte alls? Det är fullt tillräcklig utväxling i en svetstång att man ska kunna få fast en sådan i en skruv utan problem.
Produkter som diskuteras: "muttertång"
Muttertänger
Muttertänger är särskilda handverktyg som används för att greppa, hålla fast och vrida muttrar eller bultar. Dessa tänger är ofta utformade med breda, platta käftar för att ge ett säkert grepp om en mutter eller bult och undvika att skada
Läs mer
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Dubbeltången hjälper ju när man inte kan skruvaStefan1972 skrev:konstigt att ingen nämnt en muttertång. Helt överlägset det bästa att greppa sånt där med. Skruven kan dock vara lite för klen för en sån men det borde gå.
Jämför skruvmejsel kontra spärrskaft
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
ja men när mekaniken vägt över blir inte trycket högre för att man klämmer åt på handtaget? De flesta med normalkraft i händerna klarar normalt sett att få den att väga över utan problem.pelpet skrev:
Nu har jag kommit hem, och skruven var avbruten/avsågad så att man inte får tag på den.
Mun tanke är nu att helt enkelt bara använda det andra skruvhålet och sätta en C-krok med M4-gänga, och då få ett ocentrerat doslock. Vad tror ni om det?
Mun tanke är nu att helt enkelt bara använda det andra skruvhålet och sätta en C-krok med M4-gänga, och då få ett ocentrerat doslock. Vad tror ni om det?
du verkar ha en fastighetsskötare. hyreslägenhet? låt då fastighetsskötaren fixa detHWS skrev:
Du måste ha nått som trycker locket upp mot taket, så om du tar en krok med M4 gäng och sätter en mutter och ovanför den en karosseribricka som får trycka upp locket så kan det fungera. Jag skulle göra som i #24 sätta en skruv utanför dosan