Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skriker 80/90-tal om vanliga rostfria vitvaror.
Jag tror du har fel. Själv minns jag inte ens att det fanns det ens rostfria vitvaror för konsumentbruk på 80talet. Då var det lejongult, mossgrönt eller liknande i renoverade kök och på tidigt 90 tal då köpte jag vita vitvaror när jag gjorde om i första bostadsrätten. Bänkdiskmaskinen var förvisso både svensk, rostfri och vit men varken estetiskt tilltalande eller tyst.
 
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Integrerat ät klart snyggast.
Men tycker som många andra att placeringen inte kommer bli bra på något av alternativen. Inte möjligt att använda någon annan vägg?
 
Integrerat i 60-bredd blir väldigt smalt invändigt med modern isolering. Jag har haft 75-bredd ”fristående” de senaste 20 åren kombinerat med en större frys i källaren och skulle nog aldrig välja något annat. Den invändiga bredden är imho helt överlägsen.

att just rostfritt skulle andas 00-tal är trams. Något mera tidlöst material får man leta länge efter.
 
  • Gilla
Harald Blåtumme och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Var hittar du 75cm breda kylar?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Var hittar du 75cm breda kylar?
tretti.se säljer Miele i 750mm bredd
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Tycker rostfria vitvaror är rätt fula.. Vitt alla ggr isf.
 
  • Gilla
datja och 1 till
  • Laddar…
T
M Mortsken skrev:
Integrerat ät klart snyggast.
Men tycker som många andra att placeringen inte kommer bli bra på något av alternativen. Inte möjligt att använda någon annan vägg?
Varför är inga av alternativen bra?
 
Unikt namn
Blir det inte lite tajt här om diskmaskinen är utfälld? Du vill ju inte snubbla på en utfälld diskmaskin på väg mellan stekhäll och diskho.


Bild av ett omvänt kök med ritade markeringar, som ger illusionen av en taklampa och riktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Generellt om layout vill man uppnå kökstriangeln, där man med 0-1 steg flyttar sig mellan diskho-spis-kyl för att få ett smidigt och effektivt arbetsflöde. Det finns ju flera varianter av den.
Diagram som visar sex kökslayouter: rak, parallell, L-formad, U-formad, G-formad och ökök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.