trattalask
iSnobben skrev:
Det går utan lock också. Dock tycker jag att locken är bra att ha när man staplar askarna hemma.
Ok, då beställer jag utan. Tänkte inte ha en massa lösa saker hemma. Det va lite därför jag köpt på mig 4st essboxar. ;)

Tobas skrev:
Hur är det med de små lådorna man sätter i essboxen, måste man ha lock under eller det klarar sig utan?
Köpte på mig en hög essboxar på Bauhaus idag, tänkte beställa tomlådor ikväll. =)
Varifrån tänkte du beställa tomlådor? :)

Tobas skrev:
Ok, då beställer jag utan. Tänkte inte ha en massa lösa saker hemma. Det va lite därför jag köpt på mig 4st essboxar. ;)
Jag tycker att askarna är bra till så mycket mer än bara det jag vill bära med mig i väskor så därför har jag dessa även löst. Känner dock att jag borde skaffa en väska till så att man kan ha en väska för inomhusbruk och en för utomhusbruk. Så man kanske skulle passa på nu när de är så billiga.

Upplever att passformen är bättre. Med locket på, eller under askarna. Då försvinner all typ av rörelsemån i lådan, och man behöver inte ha boxen helt fylld med just askar.
På detta vis transporterar jag olika saker till och från bilen på ett bygge numera, har en box med axelräm som jag bär med mig extra förbrukningsmaterial som man behövt ta med sig eller verktyg såsom tänger och tvingar.

Tobas skrev:
Jag beställde från Laitis, [länk] .
Hittar inte vad det är för mått på lådorna man ska ha i. Svårt att planera om man inte har måtten. Vart hittar jag dem någonstans?

kan man beställa den där foamen någonstans också?

Anna1984 skrev:
Hittar inte vad det är för mått på lådorna man ska ha i. Svårt att planera om man inte har måtten. Vart hittar jag dem någonstans?

kan man beställa den där foamen någonstans också?
Kolla här: http://www.essbox.se ;)
Välj packningsguider längst ner, sedan snickare, el eller..

Där ser du förslag på hur väskan kan packas och även hur stora de olika skruvlådorna är.
Lådorna är 1x2, 2x2, 3x2 och 4x2 "prickar".

Var inne på Bauhaus idag och köpte 4 st Essbox för 175 kr/st. Är grymt nöjd med mitt köp :)

Nu ska jag bara köpa lite lådar och foam också.

Essbox.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

175 kr styck? Hur gick det till? Tar inte dom 299? :)

Beijer hade satt ner dem till 199kr. Så med Bauhaus prisgaranti så blev det 175 kr :).

La precis en beställning från Laitis på småburkar för två väskor och foam för två väskor. Nu är det bara skruvarna som saknas :)

Redigerat:
oj, sicken tur för dig!
I god Bauhausnada så lär dom ha fixat det nu, så ingen annan kan göra det klippet längre.

Ja det får vi se, ska nog ta mig en sväng till Bauhaus Barkarby senare idag :)

corre skrev:
oj, sicken tur för dig!
I god Bauhausnada så lär dom ha fixat det nu, så ingen annan kan göra det klippet längre.
Fast då kostar dom ju 199 även på Bauhaus och det är ju inte heller så illa...

foppa72 skrev:
Fast då kostar dom ju 199 även på Bauhaus och det är ju inte heller så illa...
299 var det väl? Oavsett, det är klippet jag är ute efter ;)

Anna1984 skrev:
Beijer hade satt ner dem till 199kr. Så med Bauhaus prisgaranti så blev det 175 kr :).

La precis en beställning från Laitis på småburkar för två väskor och foam för två väskor. Nu är det bara skruvarna som saknas :)
Tack för detta tippset.
Blir nästan tvungen att smyga iväg till Bauhaus och se om jag får tag på ett par väskor.
Har inget behov nu men fina lådor som kan komma till användning speciellt till det priset... både till skruv och med foamen till alla möjliga grejer...

Man kanske skulle ha en som jobbväska till kontoret:rolleyes:
Skulle iaf vara ensam med en sådan bland alla kontorsråttorna haha

Blir mest intressant hur hon reagerar där hemma om jag säger att jag ska köpa ett gäng lådor som jag egentligen inte behöver eller har nytta av för att förvara saker som jag ännu inte har, dvs esseve lådor. Pricken över i blir väl när jag berättar att man kan köpa tomma skruvlådor på nätet för att inreda lådorna vi inte behöver:p
Tyvärr tror jag inte hon blir förvånad hehe

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.