Onsalakorven andr.ljung skrev:
Elektrikern kommer på onsdag så innan dess kan vi inte ladda vilket känns synd, men det får gå!
Budet är ju att inte använda skarvsladd. Jag brukar tumma på det ibland. Om du ser till att ha en lite kraftigare skarvsladd och sedan ställer ner laddströmmen på 5A så blir det inte så farligt hög belastning på vare sig kabel eller uttag. Sedan kan man komma tillbaka och känna på stickproppen om den är varm efter en stund som extra säkerhet.
 
Jasså, du fick hjul med på din bil! Fick inte jag..
Parkeringsvärmaren funkar nästan aldrig att starta via appen heller.
 
  • Bil-app visar en vit Passat och status för parkeringsvärmare, laddning och räckvidd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Jo, jag har ett uttag i garaget som jag testat med det verkar vara problem med jorden. När jag testade löd röd lampa på jordsymbolen och en röd på huset. Tolkar detta som att uttaget inte är tillräckligt jordat. Inga felmeddelanden när jag testar inne i huset däremot.

Får vänta tills på onsdag helt enkelt, då får han kolla det där uttaget också!

Det kommer bli en 10A lösning med egen säkring till att börja med, och ett nytt uttag.
 
S StevieGee skrev:
Jasså, du fick hjul med på din bil! Fick inte jag..
Parkeringsvärmaren funkar nästan aldrig att starta via appen heller.
Surt, jag har hört att de är bra att ha!inte testat värmaren än, men min går ju på el så jag kommer bara använda den när bilen är inpluggad.
 
Angående bensinvärmaren förresten.
På min förra GTE fanns en inställning där man kunde ändra max-tiden som värmaren skulle gå. (Meny-knappen nedanför auto).

På min nya GTE (2020) hittar jag inte detta. Någon som vet var man hittar det?
 
Börjar bli dags att dra ihop sig för service, 6000mila-servicen "stora", 11500 hos närmaste VW-handlare :sweat:
 
harry73
Vad ingår då i servicen att den kostar så mycket?
 
Inspektion.
Oljebyte i motor och växellåda
Tändstift och pollenfilter.
 
harry73
Och vad kostar det hos en icke märkesverkstad?
 
Reagerade också på det priset. Räknar man högt så är det material för max 5000 kr.
Vet inte vad de har för timpeng, men med 1000 kr/h så tar det alltså över 6 timmar att byta olja x2 och filter + tändstift..
 
Håller på och kollar upp andra priser, men mellan 5700-8000 hos Meca.
 
Har du kollat pris hos Mecanum i Malmö? Är billigare än märkesverstäder för VW och Skoda här i Göteborg
 
Det där är lite märkligt.
VAG har tändstiftsbyte efter 6000 mil, typ alla andra märken har 9-10.000 mil beroende på serviceintervall, och så har det varit sen långt tillbaka, när platinastiften infördes med katalysatorn intåg. Och stiften håller långt längre än så.
Dessutom tar man svinigt betalt, både för jobb och stiften, givetvis har man tagit fram ett märkesspecifikt stift så man kan salta extra mycket.
 
Fick offert från Mechanum, 9000kr, men då ingår 25% rabatt på arbetet och det verkar inte som att de tänkte byta motoroljan.

EDIT: Det står att det ingår en VW originalservice, och kollar man hos VW vad en Originalservice innehåller så är första punkten oljebyte.
Så jag tror slutsummar blir runt 9000kr.
Något bättre i mina öron.

Blir en dyr bilmånad, behöver ett par nya sommardäck också :sweat:
 
Redigerat:
Isakare Isakare skrev:
typ alla andra märken
Min förra Volvo XC70 hade 6000 mil på stiften men i denna bil där dom används så lite borde det vart det dubbla kan man tycka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.