686 021 läst · 3 894 svar
686k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Och du har rensat användarna i bilen också. Alltså nollat systemet?K knibbeman skrev:
Det skall bara vara att hålla in SET och siffran tills du hör ett pling. Testat med andra siffrorna?
Själv har jag förövrigt klämt första 10 milen med vår GTE, känslan når i mitt tyckte in riktigt upp till vår förra A6:a (C7 / 4G), den kändes mer premium i material och även vägkänsla. Men i övrigt går den snålt och tämligen tyst. Märks att det hänt en del sedan 2014 som vår förra bruksbil var från, men att inte erbjuda infällbara backspeglar i ett paket när bilen har tillval för över 100k från fabrik är budget. Kan Kia erbjuda det på en Rio som standard, borde VW kunna det också. I alla fall när min bil byggdes 2020/2021.
Den gamla appen we connect försvinner i november. Men jag har pratat med dom och dom säger att funktioner som finns i we conenct även ska finnas för passat gte i den nya volkswagen appen. Men fram till att we connect fungerar så ska man använda den, i den nya går inte altt att göra ännu.
Medlem
· Stockholm
· 1 439 inlägg
Jag har alltid varit irriterad på WeConnect-appen sedan jag fick hem bilen...
Och för några veckor sedan installerade jag den nya.
Den är ju sån att den startar direkt, dvs inom sekunder har man bilens status visad.
Idag när jag är bortrest tänkte jag eftar att ha läst ovanstående kolla upp läget hemma med resultat:
WeConnect
Tog som vanligt flera minuter kändes det som att komma upp på skärmen till inloggningen med fingeravtryck.
Men sen visade det sig att bilen var:
- Olåst
- Fönster öppna
- Bagagerumslucka öppen
Detta var ju inte bra så jag fick kontakta grannen som kollade. Allt var OK, dvs WeConnect hade helt fel!
VolksWagen
Här startade den genast och visade status för bilen avseende
- Laddning 100%
- Bensin 100% 900 km
Vehicle var däremot utgråad och om man trycker den raden visas:
We're sorry, something isn't working
properly. Please try again. OK
Givetvis går det inte att prova igen...
Och "Driving data" är inte heller tillgängliga, här kräver den en förnyad inloggning/registrering
men då var mitt tålamod slut....
Och för några veckor sedan installerade jag den nya.
Den är ju sån att den startar direkt, dvs inom sekunder har man bilens status visad.
Idag när jag är bortrest tänkte jag eftar att ha läst ovanstående kolla upp läget hemma med resultat:
WeConnect
Tog som vanligt flera minuter kändes det som att komma upp på skärmen till inloggningen med fingeravtryck.
Men sen visade det sig att bilen var:
- Olåst
- Fönster öppna
- Bagagerumslucka öppen
Detta var ju inte bra så jag fick kontakta grannen som kollade. Allt var OK, dvs WeConnect hade helt fel!
VolksWagen
Här startade den genast och visade status för bilen avseende
- Laddning 100%
- Bensin 100% 900 km
Vehicle var däremot utgråad och om man trycker den raden visas:
We're sorry, something isn't working
properly. Please try again. OK
Givetvis går det inte att prova igen...
Och "Driving data" är inte heller tillgängliga, här kräver den en förnyad inloggning/registrering
men då var mitt tålamod slut....