Draven - vid mina rabatter har jag inget "dike" mellan gräsmattan och rabatten utan där har jag fyllt i med barkmylla som finns att köpa i säckar. På det viset kan framhjulen gå ut över barkmyllan och klippa sista gräskanten. Allra bäst är förstås en 20 cm kantsten men den är lite dyrare förstås.
 
Har fortfarande inte hört nånting om min beställning på HQ " connect app " ....skulle fått den inmonterad senast sista april. Någon här som vet om HQ fortfarande har problem med få det att funka med app / roboten ? Låter illavarslande.
 
Hittar inte ens appen för iPhone. Den enda som dyker upp är gamla appen.
 
Återförsäljaren lovade höra av sig så fort dom fick hem "paketen" för montering. Senast jag talade med dom för drygt 2,5 vecka så påstod dom att HQ - ' hade lite problem med appen ' ......hmmmm. Å jag som såg framemot att få den inmonterad + en borstsats, enbart borstar + knappljud i menysatsen.
 
Har det kommit någon mer info om vad den kommer kunna göra med nya programversionen, appen och hårdvaran?
 
Tydligen skall appen visa samma som Meny på 330:n - man kan m a o ändra allting på avstånd och framför allt , i mitt fall, kunna ändra klippdagar och klipptider + ha allmän kontroll att den funkar riktigt. Men det tycks inte bli av i år heller , kanske ??
 
Hej

Har ni fått någon mer info om appen?
 
Jag var in hos återförsäljaren där jag köpte min klippare och frågade i slutet på veckan och beskedet var att den kommer i juni.
 
Hur ofta ska programvaran uppdateras? Får man något meddelande när ny programvara släpps? Kostar det något?
 
Har nyss köpt en 330x och mycket nöjd. Dock en sak som jag irriterar mig på vad gäller denna annars mycket kompetenta maskin. Varför i h-vete har inte Husqvarna gjort så man kan programmera roboten att endast klippa vissa zoner vissa tider/dagar. Borde gå utmärkt att programmera roboten att endast ska följa guide 2 till 150 och klippa det området. Med hjälp av GPSen så vet den ju att den inte ska åka till ett visst område vissa tider. Tycker att det endast borde vara ny mjukvaruversion för att få denna funktion? Vad tror ni?

Vet att många har löst detta med klippzoner med strömbrytare eller arduinos m.m. Men det borde väl för tusan gå att ordna med ny mjukvara från Husqvarna?
 
Det vore schyst om man kunde lägga på ny prg-vara själv samt visste när de släpptes och vilket innehåll de hade. Det är ju trots allt 2015. Jag skulle vilja att den höjde klipphöjden varje gång den går i slänt i söderläge, för att slippa uttorkning. Det borde man ju kunna fixa med gps och lutningssensor som den redan har.

Nån som vet vilken som är sista version och förändringar i denna? Har själv MSW 4.05.00 / MMI 4.02.00 / SSW 4.00.00 sen förra sommaren.
 
Grannen funderar på att köpa en 330x också. Nån som vet om det måste vara något speciellt avstånd mellan hans slinga och min eller kan det vara 35cm x 2 + någon dm för själva staketet, i mellan bara? Räcker det?
 
Det ska ju gå att ändra kodning på signalen så dom ska väl i princip kunna ligga intill varandra.
 
Micleg skrev:
Det ska ju gå att ändra kodning på signalen så dom ska väl i princip kunna ligga intill varandra.
Vet du om man kan göra det själv, eller är det något man ber handlaren om? Kanske rent av en automatisk funktion?!
 
Jag vill minnas att det fanns i menyn alternativt "hemliga" menyn (se tidigare i denna tråd, minns inte hur man kom dit).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.