Första hjälpen låda är underskattat
Det tar mer tid än man tror att behöva gå in i huset för att hämta plåster och man tramsar alltid omkring inne en stund istället för att gå ut i garaget på en gång igen.

• Gilla
kontorsråttan och 3 till
  • Laddar…
Snabb och smidig förvarning av mejslar, skär av och skruva fast en gammal skoterrem med tänderna mot bordsskivan eller på en vägg.

0000223_300.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Enolf och 5 till
  • Laddar…
Eftersom de nödvändiga ölkylen och herrejösses stereon redan är nämnda vill jag bara nämna ett par andra bra att ha grejer. Brandsläckare utspridda i lokalen, BRA belysning. Verktyg kan man aldrig få för mycket av heller. Rejäl arbetsbänk är absolut viktigt.

• Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
Snigelfis skrev:
Snabb och smidig förvarning av mejslar, skär av och skruva fast en gammal skoterrem med tänderna mot bordsskivan eller på en vägg.
Ett alternativ (för oss som inte har så mycket skotrar omkring oss) är att ta ett par remsor av sk astroturf. Dessa läggs med stråna mot varandra och skruvas sedan fast mot verktygstavlan, gärna mot en list så att de kommer ut en bit. Denna metod gör att man aldrig behöver sikta på några hål och skruvmejselhandtagens olika bredd har ingen betydelse.

• Gilla
Modig och 4 till
  • Laddar…
vad är astroturf?

En läskback för att hålla ordning på sprejburkar

• Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Koppla eventuell kompressor på samma brytare som ljuset, innebär att kompressorn inte kan starta om man inte är i garaget. Minskad elförbrukning och brandrisk.

• Gilla
Goteborg och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hennke85 skrev:
Koppla eventuell kompressor på samma brytare som ljuset, innebär att kompressorn inte kan starta om man inte är i garaget. Minskad elförbrukning och brandrisk.
Bra tips, men en kontaktor ska man nog ha mellan.
Inte många "vanliga" strömbrytare primärt avsedda för att slå på/av ljus som klarar den kraftiga induktiva last en motor utgör.

Jag har ett garage som jag trivs mycket bra i. IMG_1792.jpg
Skapa konto

• Gilla
Jante och 2 till
  • Laddar…
Hänga upp däcken på väggen, bland det bästa jag gjort i garaget! :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
gryden och 5 till
  • Laddar…
nikasp
När jag var liten grabb hängde vi hjulen i taket. Mycket smidigt, gängad grov stång och en platta som höll hjulet kloss mot taket när man skruvade åt muttern.

Gödsla med lysrörsarmaturer, gärna även på väggarna. Ölkyl, soffhörna och bilbana.

• Gilla
tallkrogen36
  • Laddar…
Jag kommer att ha inbyggda högtalare i garaget/hobbyrummet där jag kan ta ut TV-ljudet. På det sättet kan jag följa världscupen i skidor samtidigt som jag vallar mina egna.

Akta så du inte får in NRK då, Norrmännen är inte så duktiga på att valla har jag hört.... :p

• Gilla
pelpet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.