Mikael_L
Jag skulle i alla fall som allra första steg bedöma rimligheten i att ens allt det materialet har behövts. Jag reagera lite på att det faktiskt verkade vara rätt mycket.

Så svårt kan det inte vara att bedöma på en höft.
Och här kanske en ren oärlighet uppdagas, och den som som fuskar och ljuger kan man ju utan samvetsbetänkligheter sätta åt så hårt det går, tycker jag.

P
Slottsbäcksväktarn Mats Engquist skrev:
Världen är sällan så enkel och det finne en hel del vi inte vet. TS har t.ex. faktiskt inte skrivit rent ut att entreprenören inte kontaktat honom.
Vi får väl se om TS kan förtydliga det, men formuleringen första inlägget är mycket lätt att tolka som att fakturan bara damp ner hos TS utan någon kontakt om det i förväg. Ännu säkrare kan vi nog vara på att entreprenören inte kontaktade TS innan han köpte och fyllde med extra grus. Vi kan vara i princip helt säkra på att något skriftligt avtal om extrakostnaden inte upprättades. Om det fanns ett sådant skulle det ju inte finnas någon anledning för TS att starta den här tråden.

B
D daniel_021 skrev:
Jag är ingen expert på markarbeten, men om man ska lägga över 100 ton extra grus, måste man också frakta bort en massa jord och annat?
Antar att det också ingår i extrakostnaden.
Svårt att säga, beror ju på tomten. Kanske går det att bara planera ut jorden på tomten eller fylla ut en slänt.

L larsson r skrev:
Äta betyder ändring och tillläggsarbete , inget avgående
Du skämtar??

L larsson r skrev:
Googla på det , det är ändring och tilläggsarbeten inget annat
Den Google jag använder visar dessa resultat. Eller ska jag använda Google anpassat för personer som vägrar erkänna att de har fel, som du gör?

• Skärmdump av Google-sökresultat för "åtgärdsarbeten" med hemsidor som besvarar vad det innebär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump som visar sökresultat om förkortningen 'ÄTA-arbeten', markerat för att betona definitionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Att ÄTA står för ändrings och tilläggsarbete är något man skämtar om då entreprenörer tycks tro att det är så, pga att man aldrig får något avgående.

• Gilla
j-o75 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.