67 233 läst · 197 svar
67k läst
197 svar
Entrepenören har beställt och satt in för små fönster i fritidshus.
Byggveteran
· Åland
· 2 034 inlägg
Och då har alltså TS godkänt att jeansen är rätt sydda? Det är inte antal fönster det handlar om utan ett mer komplicerat fel.P Putte 9497 skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 034 inlägg
För att exakt jämföra behöver ditt foto tas parallellt men skjuvat digitalt tycker jag dina hantverkare är ute på hal isM Matimark skrev:Jag har länge sökt en sommarstuga att köpa men då jag inte hittat någon lämplig bestämde jag mig för att köpa tomt och bygga en egen. Jag fick förtroende för en byggfirma och anlitade dem till att uppföra ett "vädertätt och isolerat" skal. Jag hade med mig en egen A-ritning och vi skrev kontrakt. I kontraktet stod det att fönster skulle ingå enligt ritning och beställning av dessa gjordes i tidigt skede. En kopia på denna skickades till mig för godkännande. Jag räknade antalet fönster och svarade att det verkade stämma. Då det närmade sig att väggblocken skulle byggas gick vi också igenom var de öppningsbara fönstren skulle sitta.
Det rullade på och huset sattes upp på ett par dagar. Först då upptäckte jag till min stora förtvivlan att fönstren var för små. Ljusinsläppet är förstås mindre och estetiskt tycker jag att det blivit fult.
Lägger upp bild på ritning och färdigt hus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Karmyttermått är vedertagit begrepp, jag tycker dom är minst 140mm off i sida och jisses, kanske 300 i höjd
Byggveteran
· Åland
· 2 034 inlägg
Mycket bra redovisad bild. TS bör använda denna!I IaMatsErik skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 034 inlägg
>>I kontraktet står alltså att det ska vara fönster enligt ritning..<<
Och så har inte levererats
Och så har inte levererats
Tittar man på ritningen och på färdigt resultat ser man att det är fel, men TS borde upptäckt att fönstergluggarna var för små tidigare så helt skuldfri är hen inte
Nope, så är det. Fråga mig som har som leverne skissa fram kunders dröm till bygglovshandling. Mina A blad är just A, en visualisering för kommunhandläggaren ta ställning till. Avskalat så lite dom kan invända mot. När väl första striden är vunnen ..S seniorkonsult skrev:
Jag föreslår att du går vidare. Köp nya större fönster nertill och flytta upp ett av fönstren till övervåningen. Sälj övriga på blocket. Så länge som du inte gjort färdigt invändigt så är det ett väldigt enkelt jobb och du behöver bara bredda fönster genom att såga ur extra mot gaveln och flytta några reglar. En erfaren snickare gör allt detta på några timmar.
"Man" såsom du? Vem är du att döma? Ge mig en femöring för var kund som gått från en skiss på rutat papper till min första skiss och inte fått en A-ha upplevelse.P Putte 9497 skrev: