Bra lim ändå :crysmile:
 
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson
Pojke på soffa med gammal spelkonsol, förväntade sig nyare Nintendo Switch. Skämtsam besvikelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Joacimz och 2 till
  • Laddar…
H
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Bra lim ändå :crysmile:
skulle sågat en mycket större bit typ 50-60 kg så kunde de ha och göra ett tag.
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Lynghaug och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle nog dragit bogserlinan några varv runt kroppen, fäst det på dragkroken och kört om jag varit där bakom...
 
Är inte en liten avspärrning/trafikomläggning runt om den bästa lösningen? Varför skall "myndigheten" lägga tid och pengar på att ta loss någon som medvetet "förankrat sig" på ett mindre lämpligt ställe?? Har man "limmat" fast sig så kan man väl få sitta där...
 
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Är inte en liten avspärrning/trafikomläggning runt om den bästa lösningen? Varför skall "myndigheten" lägga tid och pengar på att ta loss någon som medvetet "förankrat sig" på ett mindre lämpligt ställe?? Har man "limmat" fast sig så kan man väl få sitta där...
Gilla det eller ej, men sådana argument är en farlig väg att gå.

För om man ska lämna en fastlimmad aktivist med risk för hälsa och liv så varför ska man då inte säga "skyll dig själv, försvinn härifrån" när en rökare kommer in med lungcancer, eller när en överviktig får diabetes (eller någon av de andra tusen åkommorna som kan uppstå), eller när någon som kört 120 km/h på en 100-väg råkar ut för en trafikolycka, eller när en gammal tant inte använt broddar och bryter höften osv osv osv.

Alla som lever i samhället betalar för andras idioti, ibland direkt genom skattepengar och ibland indirekt genom minskade samhällsresurser. Men lidandet som uppstår av att någon limmar fast sig på en väg är en piss i nilen jämfört med de människor jag listade ovan.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Gilla det eller ej, men sådana argument är en farlig väg att gå.

För om man ska lämna en fastlimmad aktivist med risk för hälsa och liv så varför ska man då inte säga "skyll dig själv, försvinn härifrån" när en rökare kommer in med lungcancer, eller när en överviktig får diabetes (eller någon av de andra tusen åkommorna som kan uppstå), eller när någon som kört 120 km/h på en 100-väg råkar ut för en trafikolycka, eller när en gammal tant inte använt broddar och bryter höften osv osv osv.

Alla som lever i samhället betalar för andras idioti, ibland direkt genom skattepengar och ibland indirekt genom minskade samhällsresurser. Men lidandet som uppstår av att någon limmar fast sig på en väg är en piss i nilen jämfört med de människor jag listade ovan.
Tycker inte att det är riktigt samma sak att jämföra med. Visst rökning är självvalt och t.ex diabetes väljer man inte men ändå inte likvärdigt med en så urbota dum handling som att gå ut på en trafikerad väg och limma fast handen....
 
T Trunk skrev:
Gilla det eller ej, men sådana argument är en farlig väg att gå.

För om man ska lämna en fastlimmad aktivist med risk för hälsa och liv så varför ska man då inte säga "skyll dig själv, försvinn härifrån" när en rökare kommer in med lungcancer, eller när en överviktig får diabetes (eller någon av de andra tusen åkommorna som kan uppstå), eller när någon som kört 120 km/h på en 100-väg råkar ut för en trafikolycka, eller när en gammal tant inte använt broddar och bryter höften osv osv osv.

Alla som lever i samhället betalar för andras idioti, ibland direkt genom skattepengar och ibland indirekt genom minskade samhällsresurser. Men lidandet som uppstår av att någon limmar fast sig på en väg är en piss i nilen jämfört med de människor jag listade ovan.
Jag håller delvis med dig, men:
En rökare vill troligtvis inte ha lungcancer, en överviktig vill nog inte ha diabetes och jag tror inte att jag är ensam om att inte vilja krocka när jag kör för fort. Någon som limmar fast sig vid vägen vill sitta fast där.

Förlåt för OT.
 
  • Gilla
Hank_Ö och 3 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Bra lim ändå :crysmile:
Va i h, de hade ju sönder vägen. Varför kapade de inte armen?
Grattis till den personen som frivilligt kör ner näven i en blandning av bös och superlim.
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
[bild]
Det var faktiskt en Nintendo det skulle vara!!! En produkt som ser ut som en ljusbrytare skämtsamt märkt med "Nintendo Switch", försedd med dubbelhäftande tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
rampante och 4 till
  • Laddar…
Jultomten förvånad över rappare, förväxlingshumor, missförstått "packare", julgran, glada tomtenissar, musiknoter, tecknat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Förpackning för "Paracetasnål Anti Shoppingpiller", skämtsamt medel mot onödiga köp, rosa och vit design, PLACEBO MEDICA AB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 13 till
  • Laddar…
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
[bild]
Villhöver!
Var köper jag dem?
 
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
[bild]
Äntligen en passande julklapp till frun:D
Förresten! Vet någon var man kan handla billig förbandslåda?
 
  • Gilla
  • Haha
rampante och 2 till
  • Laddar…
tommib
Ingen aning. Tog ett sånt piller och sen dess slutade jag bry mig.
 
  • Haha
  • Gilla
JonasJN och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.