Alfredo Alfredo skrev:
En gammal goding...

At bedtime, the 81-year-old woman said to her 83-year-old husband:

"Listen... I just looked out the window, and I think the garage light is on. Would you get up and turn it off?"

With great difficulty, the old man got out of bed, opened the door, and went outside. He saw five or six burglars tampering with the garage door. He immediately called the police station.

"Look... take down my address. It’s just my wife and me here, and five or six thieves are attacking my garage. Please send a police team quickly..."

The dispatcher replied, "We've noted your address. Don't worry. No team is available right now. I'll send someone as soon as I can get a team."

Frustrated, the old man watched the burglars struggling with the garage locks. Two minutes later, he called the police station again:

"Listen... there's no need to send anyone now. I’ve shot all five of them."

The police station erupted in chaos. Within five minutes, a police team arrived in the street with a helicopter, paramedics, three doctors, and two ambulances. Soon, they had the criminals under control. Later, the team leader casually walked up to the old man and asked:

"You said you shot them, didn’t you?"

"And didn’t you say no team was available?"
Jag har faktiskt gjort något liknande. Jag jobbade på processlaboratoriet och behövde en industrielektriker snarast för att fixa något med någon utrustning. Jag ringde ut till lysmaskarna och de sa något i stil med "Du måste skriva en beställning i systemet och sedan prioriterar vi och skickar ut någon, men det blir inte den här veckan i alla fall, det är ju fredag". Då svarade jag att det behövde de inte göra. Det är ju en enkel trefashistoria. Jag fixar den själv, hur svårt kan det vara? Tre minuter senare hade jag en elektriker där, som svor över att han var tvungen att göra något. På en fredag!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SusoDus och 17 till
  • Laddar…
wildeside
Text på orange bakgrund med löv: "Köpte en sprejburk med grandoft. På toaletten luktar det nu som om någon har skitit i skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
[bild]
Troligen Björn…

• Haha
  • Gilla
MrDizzy och 6 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Jag har faktiskt gjort något liknande. Jag jobbade på processlaboratoriet och behövde en industrielektriker snarast för att fixa något med någon utrustning. Jag ringde ut till lysmaskarna och de sa något i stil med "Du måste skriva en beställning i systemet och sedan prioriterar vi och skickar ut någon, men det blir inte den här veckan i alla fall, det är ju fredag". Då svarade jag att det behövde de inte göra. Det är ju en enkel trefashistoria. Jag fixar den själv, hur svårt kan det vara? Tre minuter senare hade jag en elektriker där, som svor över att han var tvungen att göra något. På en fredag!
Det är ungefär som när chefen säger att han ska komma och hjälpa till. Då får alla bråttom att få allt arbete färdigt.

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Min mamma gjorde också en sån grej, även om det nog var omedvetet från hennes sida.
Hon kände att det luktade bränt från elmätaren och ringde elbolaget. De sa att de skulle komma och titta på det senare nån gång. Hon gick ner och tittade på den igen och såg att den stannat, ringde elbolaget på nytt och meddelade det. Nästan innan hon hade lagt på luren bromsade en elektriker in utanför huset...

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det är ungefär som när chefen säger att han ska komma och hjälpa till. Då får alla bråttom att få allt arbete färdigt.
En uppgift kan vara idiotsäker men aldrig chefssäker.

• Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det var fanimig det bästa jag har hört sen de draggade efter svärmor i fel sjö.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Som chef känner jag mig kränkt. Och hånad.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Och hur visste du vilken sjö som var rätt??? 🤔😎

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vissa saker frågar man inte

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Problemet med chefen i mitt fall också ägaren av firman är att han kan ha hur fel som helst och göra vilka misstag som helst. Men han är ändå den som bestämmer.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Förmodligen den som hade stora feta gäddor som flöt upp med buken i vädret. -Say no more, say no more. Nudge nudge😉

• Wow
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Vad hörde du när du draggade? Jag blir nyfiken.

D Daniel 109 skrev:
Vad hörde du när du draggade? Jag blir nyfiken.
Det var inte jag själv som draggade. Det var konstapel Koppar som viskade det.

• Gilla
4774
  • Laddar…
wildeside
Busshållplats med skylt som har text om att inte bli svartsjuk på sitt ex. Texten jämför ex med använda leksaker som ges bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.