7 471 läst · 53 svar
7k läst
53 svar
Elskatten höjs med 9 procent
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 153 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 153 inlägg
R RoAd skrev:
Det var det här med fördomar ja. Smakfullt
Har aldrig fikat på ahlsell någon gång faktiskt, menar du att det är något att rekommendera?
Jag var ironisk. Jag har inte en aning om du brukar fika på Ahlsell eller inte. Precis som du inte har en aning om hur mycket programmerare som jobbar hemma jobbar.S SueCia skrev:
Trots att inkomstskatten minskar mest för högre inkomster så kommer det inte mer än på marginalen att påverka vem som betalar mest skatt.S SueCia skrev:
De rikaste bidrar med ca 50% av total skatt (inkomst) så att det är orättvist tycker inte jag! Och nej, jag tillhör inte de rika. Är väll självklart att de som tjänar mest och betalar mest skatt också ska få lite mer i plånboken.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 153 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 153 inlägg
Absolut, men man får väl ändå konstatera det för vad det är eller?D DahlEricsson1000 skrev:Trots att inkomstskatten minskar mest för högre inkomster så kommer det inte mer än på marginalen att påverka vem som betalar mest skatt.
De rikaste bidrar med ca 50% av total skatt (inkomst) så att det är orättvist tycker inte jag! Och nej, jag tillhör inte de rika. Är väll självklart att de som tjänar mest och betalar mest skatt också ska få lite mer i plånboken.
Liknande trådar
-
Festool MFT med skiva i 20 mm plywood, 2x1 m. 9995:-
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Hur målar jag klart det som inte blev färdigmålat på huset 2019?
Färg, Måla & Tapetsera -
24v kylskåp Dometic HDC195 kyler mycket eller lite
Vitvaror -
Hur laga spricka i putsfasad, Funkis 1969, lättbetongblock
Fasad -
Elskatten höjs 2024 med över 9%
Elavtal, elpriser & elförbrukning