S
R RoAd skrev:
Jag har varit i branschen mer än 20 år så jag borde veta. Du verkar däremot vara en Ahlsell-fikande rörmokare eller liknande då det är uppenbart att du bara gissar utifrån dina (avundsjuka) fördomar ;)

Det var det här med fördomar ja. Smakfullt :)
Har aldrig fikat på ahlsell någon gång faktiskt, menar du att det är något att rekommendera?
 
R
S SueCia skrev:
Det var det här med fördomar ja. Smakfullt :)
Har aldrig fikat på ahlsell någon gång faktiskt, menar du att det är något att rekommendera?
Jag var ironisk. Jag har inte en aning om du brukar fika på Ahlsell eller inte. Precis som du inte har en aning om hur mycket programmerare som jobbar hemma jobbar.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Gör de rikaste rikare med andra ord :)
Trots att inkomstskatten minskar mest för högre inkomster så kommer det inte mer än på marginalen att påverka vem som betalar mest skatt.
De rikaste bidrar med ca 50% av total skatt (inkomst) så att det är orättvist tycker inte jag! Och nej, jag tillhör inte de rika. Är väll självklart att de som tjänar mest och betalar mest skatt också ska få lite mer i plånboken.
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
S
D DahlEricsson1000 skrev:
Trots att inkomstskatten minskar mest för högre inkomster så kommer det inte mer än på marginalen att påverka vem som betalar mest skatt.
De rikaste bidrar med ca 50% av total skatt (inkomst) så att det är orättvist tycker inte jag! Och nej, jag tillhör inte de rika. Är väll självklart att de som tjänar mest och betalar mest skatt också ska få lite mer i plånboken.
Absolut, men man får väl ändå konstatera det för vad det är eller? :)
 
S SueCia skrev:
Absolut, men man får väl ändå konstatera det för vad det är eller? :)
så klart
 
Finland väljer att tillfälligt sänka momsen från 24% till 10% på el. Mellan 1/12--30/4.
Vår lösning med återbetalning i februari verkar betydligt krångligare.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Gör de rikaste rikare med andra ord :)
Står det inte i bibeln "Ty var och en som har åt honom ska varda givet, så att han får över nog"
 
S slurppe99 skrev:
Finland väljer att tillfälligt sänka momsen från 24% till 10% på el. Mellan 1/12--30/4.
Vår lösning med återbetalning i februari verkar betydligt krångligare.
Något måste vara krångligt med det svenska regelverket då både S och M valt lite märkliga lösningar.
 
  • Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
P
A ati skrev:
Skapar incitament att faktiskt jobba med andra ord :)
Jobba svart menar du ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.