3 083 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Elsäkerhetsverket granskar återförsäljare av belysning
Men det glädjer mig att ”De som visade störst kunskapsbrister fick så kallad tullspärr.”
Visste inte det fanns eller tillämpades. Men hur fungerar det?
Är det tillverkande tillverkaren eller importören som spärras i tullen?
Visste inte det fanns eller tillämpades. Men hur fungerar det?
Är det tillverkande tillverkaren eller importören som spärras i tullen?
Samma här, gällande leksaker och vad som helst som kommer nära kroppen.blackarrow skrev:
Det var bara ett exempel.
Reglerna för elvaror är överhuvudtaget hårdare i alla avseenden ju, så säkert därför Elsäkerhetsverket ställer sådana krav.
Annars tycker jag vi är för mesiga i det här landet.
Har läst lite om CCC, krav på certifiering och märkning i Kina.
”China Compulsory Certification (CCC) is similar to other certifications for product quality standardization–such as the European CE system–but there are important differences. The CCC certificate was introduced in 2002 and applies to imported goods as well as to Chinese products. Products which require certification may only be imported, sold and/or used in business activities in China, after a China Compulsory Certification has been obtained.
Failure to comply with CCC regulations will lead to imported goods being detained at the border or returned to the sender. Likewise, improper use of CCC licenses or printing a CCC-mark on products without certification will also result in fines and penalties.”
Lite tuffare tag än här...(jag strök under lite i klippet).
Har läst lite om CCC, krav på certifiering och märkning i Kina.
”China Compulsory Certification (CCC) is similar to other certifications for product quality standardization–such as the European CE system–but there are important differences. The CCC certificate was introduced in 2002 and applies to imported goods as well as to Chinese products. Products which require certification may only be imported, sold and/or used in business activities in China, after a China Compulsory Certification has been obtained.
Failure to comply with CCC regulations will lead to imported goods being detained at the border or returned to the sender. Likewise, improper use of CCC licenses or printing a CCC-mark on products without certification will also result in fines and penalties.”
Lite tuffare tag än här...(jag strök under lite i klippet).
Redigerat:
Om du köper för eget bruk så är det den du köper av. Om du köper för att sälja vidare så är de du eftersom det är du som 'sätter produkten på marknaden'.blackarrow skrev:
Iallafall är det så jag tolkar reglerna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Tjänster
Senaste från startsidan
-
”Varför göra det lätt?” – Magnus elinstallation imponerar i Husdrömmar
-
Charlotte Andersson: Möjligheter att avhjälpa fel stenhusbygge
-
Forum: Mamma fått skriftlig varning från Brf terrassdörr öppen för ofta
-
Projekt: Bygga fritidshus i fjällen i egen regi
-
Forum: Grannarna vägrar låta oss rulla fram soptunnorna för tömning
Populärt i forumet
-
Varför göra det lätt? – Magnus elinstallation i kopparrör imponerar i Husdrömmar
Artikelkommentarer -
60-åring nekades bolån på grund av åldern
Artikelkommentarer -
Husdröm med avancerad takkonstruktion på Österlen
Artikelkommentarer -
Husets livslängd - när är det dags att byta ut olika delar?
Artikelkommentarer -
Sara och Mark renoverar stationshuset i Västra Klagstorp - Husdrömmar
Artikelkommentarer