Hej!
Skulle borra lite i väggen i närheten av ett vägguttag och lossade det för att se vart ev. rör tar vägen.
Jag är inte en elektriker men såvitt jag vet ska det inte se ut som på bilden. Nu har jag inte full koll på terminologin så rätta mig gärna, men en av kardelerna ligger helt utanför plinten och nuddar nästan metallramen. Den andra sticker ut genom plinten. I princip alla kablar har synlig koppar utanför plinten (ett par mm).
Har försökt läsa på om detta för att ha lite mer kött på benen, men jag hittar inget som inte kostar skjortan (typ svensk elstandard), men jag är rätt säker på att ledarna inte ska vara synliga och att isoleringen ska gå hela vägen til plinten.
I och med att en elektriker precis satt in det här uttaget, så undrar jag vad jag kan/bör göra åt det. Reklamera?
Vad säger elektrikerna här på forumet?
Skulle borra lite i väggen i närheten av ett vägguttag och lossade det för att se vart ev. rör tar vägen.
Jag är inte en elektriker men såvitt jag vet ska det inte se ut som på bilden. Nu har jag inte full koll på terminologin så rätta mig gärna, men en av kardelerna ligger helt utanför plinten och nuddar nästan metallramen. Den andra sticker ut genom plinten. I princip alla kablar har synlig koppar utanför plinten (ett par mm).

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har försökt läsa på om detta för att ha lite mer kött på benen, men jag hittar inget som inte kostar skjortan (typ svensk elstandard), men jag är rätt säker på att ledarna inte ska vara synliga och att isoleringen ska gå hela vägen til plinten.
I och med att en elektriker precis satt in det här uttaget, så undrar jag vad jag kan/bör göra åt det. Reklamera?
Vad säger elektrikerna här på forumet?