10 165 läst · 121 svar
10k läst
121 svar
Elräkningen kan öka med 10% i vinter – så påverkas du av nya EU-reglerna
Jag underskattade, ska vara 529,50 SEK.Z Zodde skrev:
Notera gärna texten under "Hej"...
Sen att det kanske går att undkomma vägavgifter och inte bli "lurad" som du skriver är en annan sak men tveksamt om jag kommer hålla på att trixa och köra längre för det
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast där står inget om vilka bommar du passerat. ? (Hemsedal?j
Om du kört igenom samma bom flera gånger?
Specifikationen på baksidan är mycket mer intressant, lägg ut den
Från Svinesund till Hemsedal/Geilo är det både billigare å snabbare å köra Oslofjord tunneln (några km längre men du slipper köer in och ut av Oslo)
https://bomstasjon.no/
Här är alla bommar i Norge så kan man själv se vilka vägar som lönar sig.
Om du kört igenom samma bom flera gånger?
Specifikationen på baksidan är mycket mer intressant, lägg ut den
Från Svinesund till Hemsedal/Geilo är det både billigare å snabbare å köra Oslofjord tunneln (några km längre men du slipper köer in och ut av Oslo)
https://bomstasjon.no/
Här är alla bommar i Norge så kan man själv se vilka vägar som lönar sig.
Redigerat:
Vad spelar det för roll?Z Zodde skrev:
Min poäng var att det med största sannolikhet dimper ner en relativt fet räkning i brevlådan efter en biltur i Norge. Jag skrev tydligt Hemsedal och Trysil där de har fjellinje som troligtvis är dyrare men det i sig är irrelevant.
Norrmännen behöver inte betala när de använder svenska vägnätet. Det var själva poängen.
Och som jag sa behöver man inte presentera fake facts (500kr) för att få fram en poäng.A Armstrong skrev:Vad spelar det för roll?
Min poäng var att det med största sannolikhet dimper ner en relativt fet räkning i brevlådan efter en biltur i Norge. Jag skrev tydligt Hemsedal och Trysil där de har fjellinje som troligtvis är dyrare men det i sig är irrelevant.
Norrmännen behöver inte betala när de använder svenska vägnätet. Det var själva poängen.
Ja, Norge har vägtullar på många ställen men din siffra är fel helt enkelt.
Du visar att du betalt 500kr men vägrar visa VAD du betalt för…?
Jag hävdar Svinesund till Hemsedal ären bra bit under halva beloppet vilket kan ses på länken jag bifogade förra inlägget.
Visa specen på baksidan så klarar vi upp ev. Missförstånd
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 210 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 210 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 603 inlägg
Men hur står det till egentligen? Är du en Besserwisser som måste känna att du har rätt?Z Zodde skrev:Och som jag sa behöver man inte presentera fake facts (500kr) för att få fram en poäng.
Ja, Norge har vägtullar på många ställen men din siffra är fel helt enkelt.
Du visar att du betalt 500kr men vägrar visa VAD du betalt för…?
Jag hävdar Svinesund till Hemsedal ären bra bit under halva beloppet vilket kan ses på länken jag bifogade förra inlägget.
"Vägrar visa"... - Varsågod.
En normal relativt kort tur till Hemsedal och i Hemsedal. Eftersom du verkar vara en Besserwisser så vill jag bara påpeka att jag aldrig påstått att det kostar ca 500 sek från specifikt punkt A till specifikt punkt B via en specifik rutt.
Givetvis är det ganska vanligt att man kör runt lite och fram o tillbaka. En normaltur för mig brukar gå loss på ca 500 sek.
Kan vi nöja oss så här?
En enkeltur till Hemsedal är 160 NOK 37+37+86. självklart inte kul men THATS A FACTA Armstrong skrev:Men hur står det till egentligen? Är du en Besserwisser som måste känna att du har rätt?
"Vägrar visa"... - Varsågod.
En normal relativt kort tur till Hemsedal och i Hemsedal. Eftersom du verkar vara en Besserwisser så vill jag bara påpeka att jag aldrig påstått att det kostar ca 500 sek från specifikt punkt A till specifikt punkt B via en specifik rutt.
Givetvis är det ganska vanligt att man kör runt lite och fram o tillbaka. En normaltur för mig brukar gå loss på ca 500 sek.
Kan vi nöja oss så här?
[bild]
Kör du Oslofjordtunnelen och via Norefjell så blir summan noll
Att du haft körningar i Oslo som gör at din faktura kommer upp i över 500 har noll med diskussionen å göra, därav mitt påpekande att över 500 är fel.
Enkeltur till Hemsedal? I din iver att få rätt så skapar du ditt eget narrativ. Ingen har pratat om en enkeltur till något ställe.Z Zodde skrev:
THATS A FACT
Att min faktura kommer upp i 500 kr har allt att göra med diskussionen. Du vägrar bara att inse det.