Stickan56
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag band för fem år hösten 2020. Har inte ångrat det hittills.
Grattis!

Stickan
 
  • Gilla
Peter Helling och 2 till
  • Laddar…
M M@ZE skrev:
Det här e ju fan helt sjukt .. att inte hela Södra Sverige gör uppror. Men är väl som vanligt, knyter näven och fnyser och betalar. Hela sinnesjukt detta.
Nu börjar det likna nå vettiga priser, har betalt upp emot 70öre här tidigare, strax över kronan allt som allt vilket är onormalt dyrt.
 
Stickan56
K kortis skrev:
Va det säger ju moderaterna. Kan man inte lita på dom?
Det är svårt att förklara för någon som inte begriper. Som Stenmark sa.

Stickan
 
J
Jag band för några veckor sen, fyra år, till 113 öre. Tyckte det var rätt bra faktiskt. Letade en del och hittade inget på Elskling till under 125, och då var det kortare avtal.
Tror i min enfald att det lär bli oroligt i rätt många år så fyra år känns helrätt. Framför allt under de kallare månaderna, vilket är ”typ” ett halvår av året här i område 3.
Men faktum är att vi har fjärrvärme, så har ingen jätteförbrukning av just el, men vi har en elbil på väg in, och kanske ytterligare någon om ett par år.
Känns rätt skönt att veta vad man betalar, även om man kan tanka elbilen billigt nattetid. Orkar inte med sådana avtal med tre yngre barn där det tvättas, laddas och lagas mat i tid och otid. Blir tokbilligt att ladda elbilen oavsett.
Skulle inte förvåna mig alls om det blir halvt galet på marknaden strax efter sommaren redan, när Europa börjar krypa in i sina bostäder och Putin ska strypa gas.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Nu börjar det likna nå vettiga priser, har betalt upp emot 70öre här tidigare, strax över kronan allt som allt vilket är onormalt dyrt.
Ja i Zon 1 & 2 .. men den sjukliga skillnaden för zon 3 & 4 i jämförelse är helt jävla sinnesjuk. Tänk om man hade fått betala flera 1000% högre priser för all spannmål, kött som kommer från bönderna i Söder uppe i Norr.
 
  • Gilla
Peter787 och 5 till
  • Laddar…
Går från timdebitering nu till bundet 36 månader. 130öre/kWh.

Troligtvis lite dyrare nu på sommarhalvåret men jag slipper vinterns kommande mardrömspriser.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Jag förbrukar ungefär 70% av all el under november,december,januari och februari i SE4 och därför har jag alltid haft bundet avtal.

Mitt bundna 3-årsavtal (56,63 öre inkl moms) går ut 1/9. Det billigaste bundna som finns just nu är 4-år fastpris 257,59 öre inkl moms. Samma avtal kostade 2,006 för en månad sen :mad:

Med den förbrukning jag hade under ett år tillbaks från nu (11273 kWh) blir mitt pris inkl ALLT (överföring, skatter o.s.v)
380 öre/kWh att jämföra med 160 öre tidigare, en ökning med 220 öre, kostnad 42400 kronor skattade pengar. :cry:

Det billigaste rörliga inkl moms jag hittar kostar denna månad ~220 öre inkl moms och risken att det blir som i vintras med skyhöga priser är överhängande så hur jag än vrider och vänder kommer det oavsett vad jag än väljer att resultera i extremt sänkt levnadsstandard när en tredjedel av inkomsten går till energi och allat annat rusar i pris samtidigt.:)

Detta framkallar ångest...

Den enda ljuspunkten är att jag inte har några lån.
 
  • Ledsen
Jonasdzm och 2 till
  • Laddar…
J
V mutalisken skrev:
Inte helt säker på det ifall du kan styra din konsumption. [länk]
Klart det är möjligt att nörda ner sig fullständigt och styra sin konsumtion minutiöst, men i väldigt många fall handlar det ju om ren uppvärmning, som också är den som ”drar” i särklass mest. Den är inte lika lätt att styra.
 
  • Gilla
katho75 och 5 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det är svårt att förklara för någon som inte begriper. Som Stenmark sa.

Stickan
Jag vet de har svårt att förklara det mesta ex Nuonaffären
 
Stickan56
M M@ZE skrev:
Ja i Zon 1 & 2 .. men den sjukliga skillnaden för zon 3 & 4 i jämförelse är helt jävla sinnesjuk. Tänk om man hade fått betala flera 1000% högre priser för all spannmål, kött som kommer från bönderna i Söder uppe i Norr.
Vilken bra idé. Vi byter mat mot el.

Stickan SE3
 
  • Gilla
Daniel jansson3 och 3 till
  • Laddar…
Stickan56
Jag tecknade för första gången ett fastprisavtal i november.
Så här ser det ut hittills.
Tabell över elförbrukning och kostnad jämfört med fastprisavtal över två år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stickan
 
  • Gilla
frollic123 och 4 till
  • Laddar…
Jag tecknade också fast för första gången i livet i november. Drygt 70 öre betalar jag också vilket känns ganska bra just nu.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
M M@ZE skrev:
Det här e ju fan helt sjukt .. att inte hela Södra Sverige gör uppror. Men är väl som vanligt, knyter näven och fnyser och betalar. Hela sinnesjukt detta.
Jag gick på semester för 2 dagar sedan och jag går in på den sidan varje dag och blir lika förbannad varje gång fan hela semestern åt helvete... SE4-ligan
 
  • Gilla
  • Arg
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Generellt är rörliga avtal billigare. En period nu har bundna varit billigast, men det betyder inte att det lönar sig att binda nu.
låg inte snittpriset förra veckan på 7öre ifrån högsta snittet i December 2021? Detta är i Juli när industrierna har semester... Det kommer inte bli bättre i vinter.
 
  • Gilla
Viktorbyggahus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.