R
Dessa trådar spårar alltid ut när folk försöker mäta e-penis.

”Höhöhö jag har har ett hus från 2020 och förbrukar 100kwh o fick 100kr i räkning, fan va min e-penis är lång”

eller

”jag bor i en grotta från stenålder och har en förbrukning på 10 000kwh men min pappa äger ett vattenkraftverk så jag betalade 0kr”

:rofl::rofl::rofl::rofl::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Helmersson och 8 till
  • Laddar…
Dec 20: 1787 kWh Räkning: 2201 kr
Dec 21: 2548 kWh Räkning: 8391 kr
Bor i Stockholmstrakten i enplans kedjehus.
 
  • Ledsen
Melody81 och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Tips: det finns några elhandelsbolag som erbjuder vintersäkring av elpriset även under pågående vinter! Skriv "vintersäkring elpris" eller liknande i din favvo-sökmotor.

Själv har jag bundet elpris i boendet och vintersäkrat i stugan, men känner inget behov av att gnugga mina fakturor i nyllet på er med rörligt.


jag vintersäkrade på 108 öre kWh nu i november, gäller t o m sista mars sen hoppas jag kunna för första gången i mitt liv binda helst 10 år framöver
2900:- hamnade min december faktura på men enligt tidigare år så hamnar jag på ca 1900:-/mån så det var tur att man säkrade, 4 små barn och med detta elpris så behövs det inte många månader innan man hamnar på gatan för att man inte har råd att överleva. Sen tycker jag staten borde gått in och tagit bort momsen som dom gjorde nu i nått EU land p g a av extrema överpriser
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Men kommer det bli någon ändring? Är politikerna på gång med något i frågan? Eller är det som vanligt, dom skiter i det och låter det rinna ut i sanden? Tycker inte man läser så värst mycket om detta media ändå.
 
  • Gilla
mnils och 2 till
  • Laddar…
V VISAR HALILI skrev:
jag vintersäkrade på 108 öre kWh nu i november, gäller t o m sista mars sen hoppas jag kunna för första gången i mitt liv binda helst 10 år framöver
2900:- hamnade min december faktura på men enligt tidigare år så hamnar jag på ca 1900:-/mån så det var tur att man säkrade, 4 små barn och med detta elpris så behövs det inte många månader innan man hamnar på gatan för att man inte har råd att överleva. Sen tycker jag staten borde gått in och tagit bort momsen som dom gjorde nu i nått EU land p g a av extrema överpriser
Jag såg någon sammanställning och jag tror det var Sverige och nåt till land som inte agerat på de skenande elpriserna. Minskade kostnader ökar även förbrukningen är kanske argumentet?
 
Två dieselbilar och eluppvärmt hus… Äh, man ska inte klaga!

 
  • Gilla
sallad och 5 till
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Dessa trådar spårar alltid ut när folk försöker mäta e-penis.

”Höhöhö jag har har ett hus från 2020 och förbrukar 100kwh o fick 100kr i räkning, fan va min e-penis är lång”
Bra inlägg
eller

”jag bor i en grotta från stenålder och har en förbrukning på 10 000kwh men min pappa äger ett vattenkraftverk så jag betalade 0kr”

:rofl::rofl::rofl::rofl::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
D Daniel 109 skrev:
Jo, det vet vi. Det är verkliga flaskhalsar i transmissionsnätet. Sådant är inget man kan hitta på
Inget att säga om det , men kan vara något i bakgrunden med.
 
J jlinxx skrev:
Hej,

Fick en smärre chock när elräkningen för december damp ner. 15700 kr!!!

Förbrukning 4826 kwh

Oktober 3500 kr
November 7500 kr (chock nr. 1)
December 15700 kr

Bor i tvåvåningshus på ca 140 kvm från 1912 med elvärme och 2st luftvärmepumpar.

Hur ser era elräkningar ut?

Man börjar ju oroa sig för januari om det går ytterligare 100% upp på elpriset då blir det 32.000kr

Mvh // J
Min var på 5 699 kr för 1 680 kWh för December. Lite mer än dubbelt så mycket än vanligt.
 
Dec 2021
156m2 byggt 2014
1640 kWh
Snittpris 204,22 öre (timpris)
Område 4.
Tror det blir en räkning på ca 5000 spänn. Hittar inte skiten i Greenelys app. Jag bytte från Greenely då timpris fuckar ur mitt psyke. Använd elen när den är som billigast!! Vadå?? När jag sover?? Jävla idioti med timpris. E fan mycket värre än rörligt.
 
  • Gilla
grilja
  • Laddar…
Liten sommarstuga på 60 kvm byggd 2005 på norra Gotland Elavtalet är obundet via GEAB
I december gick det åt 806 kWh och räkningen landade på 2993 kr inkl alla påslag
I november gick det åt 574 kWh till ett pris av 1546 kr inkl alla påslag
Då är stugan stängd för vintern och ligger på ca 12 gr inomhus i underhållsvärme

Galet! värre kommer det att bli.
 
J jonaserik skrev:
Inget att säga om det , men kan vara något i bakgrunden med.
Och så var det en anpassning till övriga länder inom EU som vi tydligen gick med på, de har också zon indelning . Vill minnas att det var 2010 eller 2011 som det infördes i sverige.
 
G Ganescha skrev:
Men kommer det bli någon ändring? Är politikerna på gång med något i frågan? Eller är det som vanligt, dom skiter i det och låter det rinna ut i sanden? Tycker inte man läser så värst mycket om detta media ändå.
Jag tror inte att det blir någon ändring. Jag tror man resonerar att vi inte ska subventionera miljonärer i villor, utan att det är andra stödåtgärder till de som har det sämst ställt som ska upp istället. Men i dagens politiska landskap så finns det inte förutsättningar till att det sistnämnda kan ske.
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
1,5 plan, 158kvm, byggd 2016, NIBE F750 frånluftvärmepump och golvvärme på bådaplan. Område SE3
Ändra om mitt avtal till timme-för-timme i början av november. Hade ställt om Niben till att jobba efter elpriset.
Förbrukning 1424kWh
Elhandel 2927kr
Elnät ca1500 kr
 
  • Gilla
SusoDus och 1 till
  • Laddar…
Vi har utjämnad räkning plus vintertrygg på Göta energi. Räkningen ligger i snitt på 1300kr/månad. Bor i ett tvåplanshus med källare byggt 1936. Ombyggt och tilläggsisolerat år 2000 om installation av bergvärme samma år.
 
  • Gilla
Erikssonvicky
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.