149 769 läst · 1 271 svar
150k läst
1,3k svar
Elpriserna - har folk verkligen förstått vad som väntar?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du rör dig hela tiden i svart/vita termer, framstår som lite i stil med -tror du vi ska få koncentrationsläger, demokrati av/på, så enkelt är det inte.Claes Sörmland skrev:Vad betyder det som du skriver här?
Att du kanske inte är nöjd med alla beslut som våra politiker fattar de närmsta fyra åren är helt okontroversiellt. Nästan ingen ställer upp på alla beslut. Strax över halva befolkningen var t ex så pass missnöjd att nuvarande regering nu åker ut.
Frågan är mer om du på allvar förväntar dig ett nazistiskt maktövertagande i regi av SD. Det är ju denna tankevärld som du ger uttryck för. Är det sin verkliga bedömning eller inte?
Nej, jag tror inte vi på några veckor blir Tyskland -38 men att de tankar som finns i SD får inflytande tror jag är ganska sannolikt och det är förfärande att det sker, det kommer skada vårt land väldigt mycket och kommer ta lång tid att reparera. I de länder där detta sker krävs det mycket långsiktigt arbete av hela samhället.
Tack, men jag är nog lite för pragmatisk för det, svårt att vara så partitrogen som jag antar skulle behövasClaes Sörmland skrev:Haha, om du inte redan är partiaktiv så fundera på en sådan karriär. Jag får liksom inga svar från dig. Du antyder stora farliga samhällsomstörtande händelser akut står för dörren men sen när jag frågar så vill du inte stå för dem.
Jag läser det som att du inte alls förväntar dig annat än justeringar av politiken i en riktning som du ogillar och att du förväntar dig ett vanligt val där du har en ny chans att välja en ny riksdagsmajoritet 2026.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 109 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 109 inlägg
Host, host, det är inte jag som associerar den nya riksdagsmajoriteten och alla deras väljare med en extrem del av Europas historia. I det här fallet är det nog jag som står för gråskalorna och det jordbundna medan du vevar på i en väldigt upphaussad ton.D djac skrev:Du rör dig hela tiden i svart/vita termer, framstår som lite i stil med -tror du vi ska få koncentrationsläger, demokrati av/på, så enkelt är det inte.
Nej, jag tror inte vi på några veckor blir Tyskland -38 men att de tankar som finns i SD får inflytande tror jag är ganska sannolikt och det är förfärande att det sker, det kommer skada vårt land väldigt mycket och kommer ta lång tid att reparera. I de länder där detta sker krävs det mycket långsiktigt arbete av hela samhället.
Min prediktion är business as ususal med skillnaden att vår institutionella vänster naturligtvis inte har sina representanter i regeringen . Visst smärtar det att inte få sitta på hela makten.
Jo, man kan högtidlighålla MINNET av nåt, tex attacken mot World Trade Center.A Arne_Planka skrev:
Det man gör då är ju definitivt inget firande.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 160 inlägg
Jag gör inget tankefel, det är bara så de länderna argumenterar...Bananskalare skrev:
Om det är rätt eller fel är inte upp till mig att avgöra, men man kan ju enkelt konstatera att vad Jimmie Åkesson tycker om miljöarbete lägger nog både Indien och Kina i samma låda som det katten släpar in.
Administrator
· Skåne
· 7 872 inlägg
Pratar ni verkligen om elpriser här nu?
Nu var det väl 1 miljöpartist som blivit påkommen med detta, och då vill du likställa det med att det är partiets politik.Bananskalare skrev:
När kanske 100 tals SD företrädare blir påkomna med rasistiska/icke demokratiska uttalanden så hävdar du att det är "misstag" som inte återspeglar partiets åsikter.
Kan du förklara konsekvensanalysen?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 109 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 109 inlägg
L lat skrev:
Tack för förtydligandet, jag tror inte på detta. Just denna riksdagsmajoritet är extremt känsliga för inskränkningar av dessa friheter och klassificering i etniska grupper samt olikhet inför lagen.
Sen är det ju så att som utlänning i Sverige så har man heller inte alla rättigheter som någon med permanent uppehållstillstånd. Så är det sedan länge och där gissar jag att det kan uppstå försämringar för gruppen utan permanent uppehållstillstånd. Där finns ju redan idag en olikhet inför lagen av nödvändigheten att svensk lag inte kan omfatta hela världens befolkning och någonstans måste ju gränsen dras. Och migrationslagstiftningen är ett smutsigt hantverk, den är lite som den liberala demokratins korvtillverkningssida man vill inte veta hur korven görs.
Administrator
· Skåne
· 7 872 inlägg
Jag ser att det är flera sidor off topic här nu, så jag får stänga tråden.
/Moderator
/Moderator
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Folkpool med pool- & soldäck i betong
Altan & Uteplats -
Nu höjer vi elpriserna igen efter ny EU-förordning
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Folksam kräver Anticimex-besiktning
Försäkringar -
Folk går genom vår hemfridszon - skyltar?
Juridik -
Folksam - Trygghetsbesiktning via Anticimex bra eller inte ?
Försäkringar