Status
Tråden går ej att kommentera.
C cbrolin skrev:
Att Miljöpartiet prioriterar stänga kärnkraft istället för fossilbaserad elproduktion är talande. De bryr sig inte ett dugg om att klimatet går överstyr.
De har väl lyssnat lite för mycket på SD kanske. JÅ har ju sagt att det vi gör i Sverige inte har någon betydelse för klimatet.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
då tycker alltså Miljöpartiet att det är okej använda giftig bottenfärg?
Behöver man använda färgen mer sällan kan det i sig vara en miljövinst, istället för att använda mindre skadlig färg oftare.
Jag säger inte att så var fallet, men mer en generell möjlighet.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
L lat skrev:
Just när det gäller det där så skulle det kunna vara så att istället för att "fira" så skulle det kunna vara "högtidliga hålla minnet av", men jag är inte tillräckligt insatt i detaljerna.
Oavsett om man högtidlighåller eller firar (eller andra ord) är det inte direkt praxis att lyfta upp årsdagen av starten av ett krig.
Fredsdagen däremot.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
I Izvek skrev:
Vad kallar du tjäna skit bra?? 100k/månad ?

Den som tror att den kanrida ut en storm som denna har fel. Den är kopplad till en politik som underminerat systemet i 20år. Och för att få rätsida på detta är att bygga ny kärnkraft, och det är minst 10-15 år bort. Pga byråkrati och långa led.
Vi får väl in strax över 50k netto vilket jag anser är bra arbetarlöner. Det blir som sagt ingen konsumtion framgent utan allt går till el, diesel och mat.
 
  • Ledsen
djac
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
Behöver man använda färgen mer sällan kan det i sig vara en miljövinst, istället för att använda mindre skadlig färg oftare.
Jag säger inte att så var fallet, men mer en generell möjlighet.
De va inte svaret på min fråga
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför vill ingen berätta hur mycket de verkligen sparar på timdebitering?

Eller att det inte alls är så lätt att spara pengar.
Senaste 31 dagarna ligger min besparing på 16%, enligt offpeak.se
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Senaste 31 dagarna ligger min besparing på 16%, enligt offpeak.se
26% enligt off-peak. Jag har dock försökt flytta förbrukning, inte nivån inte laga mat, men tex tvätt har jag inte gjort på högtaxa. Om man inte är villig att göra detta är jag osäker om timpris är lönt.
 
  • Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
C cbrolin skrev:
Miljöpartiet terroristerna:

[media]
En film som borde vara obligatorisk att ta del av för alla i Sverige över 18 år.

Tack gode gud att Henrik Jönsson blev bönhörd vad gäller regeringsfrågan!
 
  • Gilla
JockeHX och 1 till
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
De har väl lyssnat lite för mycket på SD kanske. JÅ har ju sagt att det vi gör i Sverige inte har någon betydelse för klimatet.
Du har troligtvis låg utbildningsnivå och svårt att följa ett enkelt logiskt resonemang.

Vad JÅ försökt att förklara är att vi har världsledande företag inom energiteknik eller som ligger främst inom koldioxidneutral tillverkning och energibesparande produkter och att dessa företag minskar klimatpåverkan på en nivå globalt som ingen enskild person i Sverige kan påverka.

Jag skulle kunna nämna tusentals företag men nöjer mig med värmepumpstillverkaren Nibe, Fönstertillverkaren Inwido och stålföretaget SSAB.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
D
Bananskalare Bananskalare skrev:
Vi vet inte heller hur de har gått med de 80st som sossarna och moderaterna hade och slåss om. Sen kommer nog siffrorna att kunna minskas ner en del. källan till mycket av den infon kommer ifrån expo. dessa är så långt ifrån opartiska man kan vara.
Men om du vill gå runt och tro att sd är ett rasistiskt parti så är det upp till dig. Det spelar ingen roll vad jag säger. Du liksom flera andra här har bestämt sig för att sd är.rasister. Man kan konstatera att eftersom 20% av de som röstade ändå tyckte att de är ett vettigt parti.
Kanske är dags att fundera på om sd verkligen är rasister?
Jo men det är de, det finns gott om fakta som belägger detta, Björn Söder är tex frekvent förekommande i Nazistiska sammanhang internationellt. De som röstar på SD är säkert ingen homogen grupp, den spänner säkert hela vägen från nazister, via rasister och de som bara tolererar det, till de som inte känner till eller förstår. Detsamma gäller högst sannolikt personerna i de partier som nu går samman med SD.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
D
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Senaste 31 dagarna ligger min besparing på 16%, enligt offpeak.se
och jag 14%, det är dock svårt att jämföra utan mer omständigheter, vi får väl se hur det blir i vinter, ett annat och tyngre konsumtionsmönster och delvis möjligt att styra tex VP till billigare timmar, vi får se.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Jag tror att sd är på rätt väg med att prata om att få ner utsläppen i Indien och kina t.ex
Det börjar smärta hos svenska befolkningen.
dessutom så miljöförstöringen global
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tror att sd är på rätt väg med att prata om att få ner utsläppen i Indien och kina t.ex
Det börjar smärta hos svenska befolkningen.
dessutom så miljöförstöringen global
Jag är ganska övertygad att det kommer att kamma noll. Och kommer det hända så kommer det kosta oss mycket mer än att minska utsläppen här. Av två enkla skäl, Sverige har högre utsläpp än Indien per capita, och bara lite lägre än Kina, och Sverige som del av I-länderna, har en betydligt större del av de historiska utsläppen.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jo men det är de, det finns gott om fakta som belägger detta, Björn Söder är tex frekvent förekommande i Nazistiska sammanhang internationellt. De som röstar på SD är säkert ingen homogen grupp, den spänner säkert hela vägen från nazister, via rasister och de som bara tolererar det, till de som inte känner till eller förstår. Detsamma gäller högst sannolikt personerna i de partier som nu går samman med SD.
Så du mer eller mindre idiotförklarar 20% av Sveriges röstande. Intressant. Allt byggt på dina fördomar om partiet. Du har inte funderat på att de som röstar på sd inser att sd inte är ett rasistiskt parti? Utan förstår att de få som upptäcks vara "rasister" inte kan företräda hela sd. Att det faktiskt är de som som hela tiden påstår att Sd som rasister är trångsynta människor ?
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Ska bli spännande med ny regering, riktigt spännande! Blir det sämre än det gångna året så får man rösta tillbaka vänstern om 4:år igen…. Men tror fan på detta kan bli bra! Trevlig helg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.