Status
Tråden går ej att kommentera.
L lat skrev:
Bara för sakens skull, jag är inte för S utan bara emot främlingsfientlighet och bigotteri. Och tycker att fakta är rätt relevant.
Och vilket av de två partierna (S och SD) har genomfört rasistisk politik? Där kan väl enbart svaret vara sossarna.

Vill man se hur sossarna såg ut på 30-talet så är detta ett bra exempel. Hade jag inte vetat vilka de var hade jag nog gissat att bilderna kom söder om Östersjön ;)
 
L lbgu skrev:
Och vilket av de två partierna (S och SD) har genomfört rasistisk politik? Där kan väl enbart svaret vara sossarna.

Vill man se hur sossarna såg ut på 30-talet så är detta ett bra exempel. Hade jag inte vetat vilka de var hade jag nog gissat att bilderna kom söder om Östersjön ;)
[media]
Jag tycker de ser ut som scouter?
 
  • Gilla
  • Älska
mimblewimble och 4 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
För SD är inte nazister idag. Kan vi enas om det? det kan finnas rötägg som snabbt sorteras ut när de upptäcks. De är inte SD de har en roll på något sätt.
Om vi då diskuterar historia så tycker jag att vi ska ta upp sossarnas historia som är mycket värre än sd's någonsin har varit eller kommer att bli. sossarna införde att man skulle märka judarnas pass med ett J för att underlätta för tyskarna. [\QUOTE]
Är inte SD det enda partiet som ännu inte gjort upp med sitt nazistiska förflutna?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Men hur som helst, hoppet är det sista som överger en och någon har även skapat denna för att vi inte ska gå och undra: [länk]
Undrar var Svantessons uttalande om "De första hundra dagarna kommer en borgerlig regering att trygga och bygga ut kärnkraften i Sverige" tog vägen. Fake news eller var det en twitter tråd hon tog bort själv månntro?

Hur som helst var nedräkningen riktigt kul. Misstänker att Svantessons får käka upp utlandet om ca

Nedräkning i dagar, timmar, minuter och sekunder till den 20 december 2022, Stockholm tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Undrar var Svantessons uttalande om "De första hundra dagarna kommer en borgerlig regering att trygga och bygga ut kärnkraften i Sverige" tog vägen. Fake news eller var det en twitter tråd hon tog bort själv månntro?

Hur som helst var nedräkningen riktigt kul. Misstänker att Svantessons får käka upp utlandet om ca

[bild]
https://moderaterna.se/vasterbotten/nyhet/bygg-mer-karnkraft-radda-klimatet-och-sank-elpriset/
De har försökt putsa till det där, men det finns åtskilliga källor som hänvisar till ett Twitter-uttalande med din ordalydelse.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Och vilket av de två partierna (S och SD) har genomfört rasistisk politik? Där kan väl enbart svaret vara sossarna.

Vill man se hur sossarna såg ut på 30-talet så är detta ett bra exempel. Hade jag inte vetat vilka de var hade jag nog gissat att bilderna kom söder om Östersjön ;)
[media]
Scouter, Blåvingar, Vargungar, tror att både borgarna & sossarna dessutom hade några egna varianter på scouter.
Du har ingen koll på hur det såg ut nu senast i Gbg när det var 11.000 ungdomar i uniform?
 
Att sossarna har en historia. Det talar man tyst om. Då är det historia och inget man pratar om.
men SD har en historia den talar man om hela tiden. Varför ska den enas historia tystas ner.
men inte den andres? vad är skillnaden,? båda har haft nazister i historien dock så har de ena haft nazister som varit med och styrt.
Men inget parti är nazister idag.
Så kan vi nu lägga ner brun och nazister?

Det finns inget nazistiskt hos något av partierna. Den som påstår det läsa om nazismen
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
G
L lat skrev:
Scouter, Blåvingar, Vargungar, tror att både borgarna & sossarna dessutom hade några egna varianter på scouter.
Du har ingen koll på hur det såg ut nu senast i Gbg när det var 11.000 ungdomar i uniform?
Och detta har med elpriset att göra?
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
vem avgör om något är grovt rasistiskt? De som skrek när sl lät "måla" ett tåg enbart med deras logga? För SD är inte nazister idag. Kan vi enas om det? det kan finnas rötägg som snabbt sorteras ut när de upptäcks. De är inte SD de har en roll på något sätt.
Om vi då diskuterar historia så tycker jag att vi ska ta upp sossarnas historia som är mycket värre än sd's någonsin har varit eller kommer att bli. sossarna införde att man skulle märka judarnas pass med ett J för att underlätta för tyskarna. Är inte det värre? Framförallt allt som det inte bara var tomma ord.
Om media skulle lägga ner samma energi på att jaga sd på att jaga de övriga partier så hade de inte blivit så roligt där heller.

men visst det finns idioter inom Sd kanske några fler. men ska man straffa partiet för det?
Om jag angagerar mig i sd. är jag rasist då?
Läs på historia. Sverige märkte inga pass med J. Det var tvärtom: Tyskarna märkte passen ägda av tyska judar med ett rött J för att underlätta för Sverige att avvisa dom vid gränsen, tillika Schweiz.
Gå inte på hörsägen utan lär dig att faktagranska.
Alla vet att SD har ett rassistiskt förflutet EFTER WWII, då de andra partier skakade av sig detta. Om Jomshof skriver: "Islam är en ”avskyvärd ideologi och religion” så ser man att det sitter kvar.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
S
kashieda kashieda skrev:
Du menar den där en spade är en spade?

Eller försöker du hävda att SD-företrädare inte blir påkomma titt som tätt med grovt rasistiska uttalanden? Eller menar du att det bara är "otur" när dessa upptäcks, blir uteslutna och sedan släpps in igen?
Vet inte om det hänt titt som tätt, allt är relativt.
Däremot har S, MP titt som tätt förstört landet bit för bit de senaste 8 åren.
Jag överlever dumma uttalanden, men det är tveksamt om vi skulle överleva 4 år till med de rödgröna, utan att skämta.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
D
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Undrar var Svantessons uttalande om "De första hundra dagarna kommer en borgerlig regering att trygga och bygga ut kärnkraften i Sverige" tog vägen. Fake news eller var det en twitter tråd hon tog bort själv månntro?

Hur som helst var nedräkningen riktigt kul. Misstänker att Svantessons får käka upp utlandet om ca

[bild]
Hon tog bort den, det är säkert så att hon kom på att det blev fel, svenskakunskaperna har ju visat sig bristfälliga tidigare i det lägret, men lite roligt var det, tycker iaf jag, (och tydligen många fler).
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
L lat skrev:
Jag glömde att vi i SD's samhälle bara ska prata svenska.
Är de verkligen så trångsynta? Då kommer de att fängsla alla finnar, samer? Skicka hem alla icke svenska vårdbiträden och IT ingenjörer?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
S
T Thomas_Blekinge skrev:
Alla vet att SD har ett rassistiskt förflutet EFTER WWII, då de andra partier skakade av sig detta. Om Jomshof skriver: "Islam är en ”avskyvärd ideologi och religion” så ser man att det sitter kvar.
Det är hans personliga åsikt om en religion. Religion är ingen folkgrupp eller etnicitet. Hur kan det vara rasistiskt? Svenskar kan väl också vara muslimer?
Lär dig skilja mellan äpple och päron.
 
  • Gilla
  • Wow
videopac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.