149 366 läst · 1 271 svar
149k läst
1,3k svar
Elpriserna - har folk verkligen förstått vad som väntar?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det har de: Liz Truss fryser elräkningarna i två år | Nyheter | ExpressenD Daniel 109 skrev:
Känns som ett jättekonstigt beslut.. då kan man helt plötsligt höja värmen till 23-24 grader (om man vill det förstås), tuffa på med spabad, pooler, ladda bilen när som helst osv osv utan att bli "straffad". Då är väl ett maxpris per kWh betydligt bättre som är på nivån dyrt, men inte "har inte råd att betala räkningarna"-dyrt.J Jens33 skrev:
Var får du ut så snygg info med temperatur även för föregående år? Skulle själv vilja ha nåt liknande.K KjellTimell skrev:Lite så är det! På en ledarskapskurs fick jag lära mig att man skall ställa sig frågan "kan jag göra något åt det, Ja eller nej" När man står inför en situation. Så jag ställde mig frågan och resultatet för September hittills är det jag kan göra. Nu kan jag inte göra så mycket mer för stunden, så jag lägger fokus på annat och rider ut stormen.
Har själv redan börjat förbereda för vintern. Värmepumpen ställd på 18 grader innetemperatur, resten får vi toppa lite med vedspis och kakelugn. 18,7 visar termometern inne idag. Ylletröja på.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Hade en granne som bröt huvudströmmen innan han åkte på semester, var inte så kul för honom när han kom hem och behövde slänga allt i kyl och frysIsakare skrev:
Det som är halvt om halvt ångestframkallande är inte att betala kommande vinters elräkningar, vilket kan gå med den buffert som finns ihopsparad. Det jobbiga blir att spara ihop bufferten till nästnästa vinter och så vidare.
S-regeringen anser att det är Putin som ligger bakom de höga elpriserna som drabbar hela Europa. Och är det så, varför skickar inte EU ett gäng lönnmördare och återställer ordningen genom att avliva Putin?
S-regeringen anser att det är Putin som ligger bakom de höga elpriserna som drabbar hela Europa. Och är det så, varför skickar inte EU ett gäng lönnmördare och återställer ordningen genom att avliva Putin?
Tror du att Ryssland gladeligen exporterar fossilgas om ”vi” mördar deras president?
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Fast pengarna vi och företagen betalar går till skv, ökade vinster hos producenterna samt ökade skatteintäkter tex moms. De tjänar på kriget kortsiktigt medans sammhället går under.Keiller skrev:Det som är halvt om halvt ångestframkallande är inte att betala kommande vinters elräkningar, vilket kan gå med den buffert som finns ihopsparad. Det jobbiga blir att spara ihop bufferten till nästnästa vinter och så vidare.