H Hus-i-Sörmland skrev:
Sittande regering startade nedläggningen så det lär tyvärr fortsätta i gamla hjulspår.
Ja det finns rätt stor risk för det.

Jag är ansluten sedan 7 juli. Riktigt bra ersättning. Batteriet ligger konstant på 60% soc. Små i och urladdningar endast. Har snittat 0.1 kWh i och urladdning.

• Skärmbild föreställer graf och statistik över dagliga intäkter i SEK för juli 2023. Totalt 6 991 SEK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
enoch85 och 3 till
  • Laddar…
P På grön kvist skrev:
Jag är ansluten sedan 7 juli. Riktigt bra ersättning. Batteriet ligger konstant på 60% soc. Små i och urladdningar endast. Har snittat 0.1 kWh i och urladdning.
Kan du berätta mer om din anläggning? Vilket bolag erbjuder FCR-D till privatpersoner?

Tibber, men de tar ju vinsten själva.

B
D Daniel 109 skrev:
Tibber, men de tar ju vinsten själva.
Tar Tibber mer av ersättningen än andra bolag? Hur vet du det? Jag har inte lyckats hitta något som beskriver detta. Tacksam för mer info då jag precis bytt till Tibber för FCR-D.

P På grön kvist skrev:
Najs! Vilket elhandelsbolag har du?

kungkokos kungkokos skrev:
Tar Tibber mer av ersättningen än andra bolag? Hur vet du det? Jag har inte lyckats hitta något som beskriver detta. Tacksam för mer info då jag precis bytt till Tibber för FCR-D.
Kunderna får inget. Om man inte räknar in gratin att laddströmen är 50% billigare än snittpriset. Nej, det är inget de direkt basunerar ut.

D Daniel 109 skrev:
Kunderna får inget. Om man inte räknar in gratin att laddströmen är 50% billigare än snittpriset. Nej, det är inget de direkt basunerar ut.
Hur vet du det? I så fall måste jag ju byta på direkten.

Najs! Vilket elhandelsbolag har du?
Tibber

• Gilla
kungkokos
  • Laddar…
B BSOD skrev:
[länk]
10kW växelriktare 16kWh batteri.
B BSOD skrev:
[länk]

P På grön kvist skrev:
Tibber
Samma här! Har din ersättning också dalat senaste veckorna? Jag har samma setup - 16kwh batteri.

Samma här! Har din ersättning också dalat senaste veckorna? Jag har samma setup - 16kwh batteri.
Ja den har gått ner.
När hoppas att Checkwatt snart har tillräkligt med ny kapacietet att dom kan anmäla det till Svk så ersättningen ökar. Men det är fortfarande bra ersättning även om det nu "bara" ligger på dryga hundralappen om dagen.

• Gilla
kungkokos
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag har tibber. Får ersättning från Checkwatt. Jag förmodar att vi pratar om olika saker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.