46 811 läst · 140 svar
47k läst
140 svar
Elektriker har glömt installera eluttag - rimligt avdrag?
Ok ta kontakt med några elfirmor då.B brf1911 skrev:
Några bra tips längre upp i tråden - går det att gå genom väggen på andra sidan, samt skulle ni klara er med något färre uttag? Allt för att inte göra onödig åverkan på den fina ytan.
Är alltså elcentralen i klädkammaren? Var det inte den som inte var bredspacklad eller målad?
Hur kan det då vara ett problem att ordna tre eluttag? Ett i klk, ett i garderoben och ett i panelen till vänster om garderoberna. Det är ju lätt som en plätt.
Hur kan det då vara ett problem att ordna tre eluttag? Ett i klk, ett i garderoben och ett i panelen till vänster om garderoberna. Det är ju lätt som en plätt.
Jo, detta är även min tanke, precis som jag skrev i inlägg #124.S Sir Duke skrev:
Den var inte bredspacklad och målad före besiktningen. Därefter gjordes det med tanke på anmärkningen i besiktningsprotokollet - ihop med ny bredspackling och målning av ca 75% av alla tak och väggar i lägenheten (vars tidigare resultat varit under all kritik). Min gissning är att detta gjordes dåligt första gången för att stoppa tickandet av förseningsvitesklockan. Genom att entreprenaden godkändes, blev detta endast en anmärkning vilket betyder att de därefter kunde damma runt i vår lägenhet (efter vår inflytt!) i lugn och ro.tommib skrev:
Aha. Men det är fortfarande bara en klädkammare. En utanpåliggande installation där är ju inte hela världen, så långt skulle jag nog sträcka mig för att visa god vilja även om det är surt.
Har du någon bild från klädkammaren så man kan se förutsättningarna där?
Har du någon bild från klädkammaren så man kan se förutsättningarna där?
Vad heter firman du ursprungligen skrev kontrakt med?