Nån uppdatering?

Man blir ju lite besviken när vi bestjäls på att få veta utfallet...

Sen förstår jag att med de kverulerande bo/taksvamlarna så blir man inte så pigg svara här.

@johannordin hoppas att allt är bra med dig iaf. Den stora majoriteten stöttar dig. Bry dig inte om de där bittra förståsigpåarna (det är välsigt smidigt att använda ignorerafuntionen på dem)

• Gilla
timmelstad och 3 till
  • Laddar…
Det kommer en redaktionell uppföljning inom kort! :)

• Gilla
Nissens och 5 till
  • Laddar…
Att man som.privatperson kan bli tvungen att betala rättegångskostnaderna när man försöker hävda sin rätt gör att man i princip aldrig kan göra det och därmed har man i princip noll chans att få rätt mot oseriösa företag, men även stat och kommuner.

Det är beklämmande att man ska vara i princip rättslös i ett land där.politiker slår sig på bröstet över att vara bäst på allt och så goda.
Hur svårt ska det vara att åtgärda det här problemet som varit känt i åtskilliga årtionden om inte århundraden.

Om man t.ex. som privatperson aldrig behövde betala rättegångskostnader om ett företag vägrar följa ARNs rekomendationer så skulle det genast bli betydligt mycket bättre.
Om man dessutom dömde företaget till att betala rättegångskostnaderba i dessa fall så skulle ARN inte vara helt tandlösa.

Redigerat:
  • Gilla
Lillberga och 3 till
  • Laddar…
Hej,
Måste bara ställa frågan, det som bilden visar har jag mycket svårt att tro att kaminen levererades med. Tittar man så det det ut som det är bokstäver som är i stenen. Med vetskap av hur Sten funkar vid rengöring så skulle jag tro att detta är något som någon person har försökt ta bort något som ritats/skrivits på stenen men har misslyckats totalt.

J Johan_ skrev:
Att man som.privatperson kan bli tvungen att betala rättegångskostnaderna när man försöker hävda sin rätt gör att man i princip aldrig kan göra det och därmed har man i princip noll chans att få rätt mot oseriösa företag, men även stat och kommuner.

Det är beklämmande att man ska vara i princip rättslös i ett land där.politiker slår sig på bröstet över att vara bäst på allt och så goda.
Hur svårt ska det vara att åtgärda det här problemet som varit känt i åtskilliga årtionden om inte århundraden.

Om man t.ex. som privatperson aldrig behövde betala rättegångskostnader om ett företag vägrar följa ARNs rekomendationer så skulle det genast bli betydligt mycket bättre.
Om man dessutom dömde företaget till att betala rättegångskostnaderba i dessa fall så skulle ARN inte vara helt tandlösa.
Varför skulle någon annan betala en advokat anlitad av dig?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
J Johan_ skrev:

Enligt min mening är det (som vanligt ....? ) försäkringsbolaget som är boven . Smaka på ordet försäkring.... Vad är det för säkerhet de tog betalt för genom sina premier . Saker och ting kostar vad de kostar inklusive advokat och rättegång...Men skulle de SÄKRA SiN EGEN kund skulle denna skandal aldrig uppståt! Jag har vid ett antal tillfällen behövt vända mig till försäkringsbolag , dock aldrig med så gigantiska ekonomiska värden som stod på spel . Och alltid upptäcker man att deras benämning som härstammar från begrepp ”att vara säker på ” att de kompenserar SIN EGEN kund är bara ett marknadsföringsknep.....Så betala snällt era premier och hoppas på att ni aldrig ska behöva verifiera hur (O)säkra ni ändå är....

trodde vi snacka om eldbutiken..tabort ere bilder från fina östermalm... inte vad vi snackar om här..

• Gilla
HasvaH och 1 till
  • Laddar…
S Soderblad skrev:
Hej,
Måste bara ställa frågan, det som bilden visar har jag mycket svårt att tro att kaminen levererades med. Tittar man så det det ut som det är bokstäver som är i stenen. Med vetskap av hur Sten funkar vid rengöring så skulle jag tro att detta är något som någon person har försökt ta bort något som ritats/skrivits på stenen men har misslyckats totalt.
Halloj! Finns foton från installationsdagen

P
Redaktionen Redaktionen skrev:
Den nya braskaminen skulle bli en källa till värme och lugn och ro, men istället har den lett till en infekterad tvist med återförsäljaren. Husägaren Johan Nordin är fast med en kamin med sned lucka som gör det ryker in vid eldning. Eldabutiken som levererade menar att det inte är något fel på den och har stämt sin kund i tingsrätten.

Du kan läsa artikeln här: Eldabutiken levererar kamin som läcker rök - stämmer sin kund i tingsrätten
Jag ska köpa en kamin till mitt hus. Efter att ha läst denna tråden tror jag inte att jag kommer att be om en offert från någon Eldabutik. Jättebra med Byggahus konsumentinformation.

• Gilla
bibl och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.