36 688 läst · 143 svar
37k läst
143 svar
Eldabutiken framhärdar - Johan Nordin ska betala för kaminen som inte fungerar
Ni som skriver att ni inte tänker välja elda kanske ska fundera en gång till. Här verkar det ju som om det är en enda butik som beter sig idiotiskt och att cetralorganisationen vill lösa problemet. Skulle jag köpa en kamin skulle jag absolut tänka mig att besöka en elda-butik. (Nu har jag visserligen redan en polsk kamin köpt av ett regionalt företag, men det är en annan femma.)
Allvetare
· Västra götaland
· 9 158 inlägg
Har man följt den här såpan så har jag svårt att se hur man kan tycka att elda som franchisegivare gjort något för att lösa problemet?N NoiseMaker skrev:Ni som skriver att ni inte tänker välja elda kanske ska fundera en gång till. Här verkar det ju som om det är en enda butik som beter sig idiotiskt och att cetralorganisationen vill lösa problemet. Skulle jag köpa en kamin skulle jag absolut tänka mig att besöka en elda-butik. (Nu har jag visserligen redan en polsk kamin köpt av ett regionalt företag, men det är en annan femma.)
Om de har vilja eller inte spelar ju mindre roll om de inte är kapabla att lösa det centralt? Lärdomen är ju att varumärket Elda inte har något värde.N NoiseMaker skrev:Ni som skriver att ni inte tänker välja elda kanske ska fundera en gång till. Här verkar det ju som om det är en enda butik som beter sig idiotiskt och att cetralorganisationen vill lösa problemet. Skulle jag köpa en kamin skulle jag absolut tänka mig att besöka en elda-butik. (Nu har jag visserligen redan en polsk kamin köpt av ett regionalt företag, men det är en annan femma.)
Dan_Johansson skrev:
Det hade ju enkelt kunna tagit kostnaden centralt och sedan fortsatt bråket internt om en lösning för kunden varit av högsta prio. Just nu verkar intern politik vara viktigare.K Kane skrev:
Egentligen en ganska intressant tvist att följa, där nu målet delas in i två delar, betalning o sedan motstämning.
Samt hur noggrant en monteringsanvisning måste följas även om kaminen monteras av auktoriserade montörer.
Nu har jag avstått att gå in o skriva om den juridiska biten inom ämnet efter personligt meddelande från svarande själv.
Där jag personligen tycker han ska bli ersatt o få allt fixat, små belopp för företaget att få detta ur världen.
Dessa tvister kan bli långa, spec om man vill att dom ska bli långa, man kan begära att muntliga förhör ställs för att kärandes ombud fått förhinder så sent som dagen innan mötet, då ska en ny tid ges , o samma beslut kan tas igen att kärandes ombud fått förhinder, o sedan få fram en ny tid som oftast är långt fram i tiden o sätt oftast i system när man vill trötta ut motparten.
Samt hur noggrant en monteringsanvisning måste följas även om kaminen monteras av auktoriserade montörer.
Nu har jag avstått att gå in o skriva om den juridiska biten inom ämnet efter personligt meddelande från svarande själv.
Där jag personligen tycker han ska bli ersatt o få allt fixat, små belopp för företaget att få detta ur världen.
Dessa tvister kan bli långa, spec om man vill att dom ska bli långa, man kan begära att muntliga förhör ställs för att kärandes ombud fått förhinder så sent som dagen innan mötet, då ska en ny tid ges , o samma beslut kan tas igen att kärandes ombud fått förhinder, o sedan få fram en ny tid som oftast är långt fram i tiden o sätt oftast i system när man vill trötta ut motparten.
Man må hoppas att ni följer och redovisar utgången av denna tvist. Den kan ha en pedagogisk betydelse för framtida liknande situationer.T Takläggare skrev:Egentligen en ganska intressant tvist att följa, där nu målet delas in i två delar, betalning o sedan motstämning.
Alla tvister är olika, vilket även denna är, kommer det inte bli rättspraxis efter denna dom. då den innehåller unika delar. så den döms efter sina förutsättningar.M Magnus2056 skrev:
Mitt argument är enkelt, Eftersom pöbeln valt att hata elda i tråden ställer jag mig på motsatt sida.S senap skrev:
Hade första inlägget varit till eldas favör ursprungligen så hade drevet varit mot personen som ligger i konflikt med elda. Det är ett tydligt mönster som går igen här.
Ordet "Pöbeln" var inget fint ord att använda.K Kortling skrev:
För övrigt var det ett väldigt tunnt argument du framförde men jag respekterar att du tänker så.
Ha en bra dag