Smidigt och enkelt, det är ju "kokspannor" vi har så det passar bra :)

Men hur är det för grannarna, är det lika trevligt för dem med tanke på rök och osaligt odör i grannskapet? :rolleyes:

Om jag hittat rätt information så håller smideskol 6-8kWh/kg, då blir det inte direkt billigare än te.x pellets i pelletskorg? :confused:

/R

Nej! Ska man betala över disk så kan man tycka kolet är dyrt?Å andra sidan så är ju veden dyr med om man ska ge över 500:-m3...:) Beträffande rök o grannar så ryker det inte mer än när man eldar ved med en överförbränningspanna.(ryker vid uppstart).När man väl har blivit van o lärt sig på ett ungefär hur mycket man behöver lägga in för att fylla sina acktankar så är inte röken o grannen nåt problem.Eldar du kol så behöver man oftast bara lägga in en gång o tända ,när rätt tempratur är uppe så syns ingen rök ur skorsten.:)

Finns det nått annat sätt att betala än "över disk" för kolen? :rolleyes:

/R

rog_ohl skrev:
Finns det nått annat sätt att betala än "över disk" för kolen? :rolleyes:

/R
Ja! Hur gör du när du handlar ved? Får du ett kvitto på allt du handlar utav dina bekanta eller tar du upp det i den preliminära självdeklartionen?:)

knekten skrev:
Ja! Hur gör du när du handlar ved? Får du ett kvitto på allt du handlar utav dina bekanta eller tar du upp det i den preliminära självdeklartionen?:)
Jag brukar tacka mig själv när jag tar min dusch och drar på extra hett vatten efter att jag gjort min insats i vedskogen eller på vedbacken för "gratis" energi, det 'är min betalning och kvitto' :p

Att ta upp veden i deklaration är ännu inte aktuellt vad jag vet :p

/R

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Bra jobbat rog-ohl! Vi kan känna oss stolta över dig med här på forat...:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.