Hej,
Vi har haft en elektriker hemma som satte in ett nytt uttag i diskbänksskåpet. Idag när jag hade på diskmaskinen, tvättmaskinen och skulle använda spishällen så funkade inte två av plattorna. Sedan så strular luftvärmepumpen, den blåser enbart kall luft.
Men ingen säkring har gått, vad kan det bero på?

#el
Kolla huvudsäkringarna.

G GrekenGyros skrev:
Hej,
Vi har haft en elektriker hemma som satte in ett nytt uttag i diskbänksskåpet. Idag när jag hade på diskmaskinen, tvättmaskinen och skulle använda spishällen så funkade inte två av plattorna. Sedan så strular luftvärmepumpen, den blåser enbart kall luft.
Men ingen säkring har gått, vad kan det bero på?
En säkring har gått.
Testa att byta alla porslinssäkringar till nya.
Det är inte alltid "pluppen" på porslinssäkringar visar att de löstut/gått

M MrDizzy skrev:
En säkring har gått.
Testa att byta alla porslinssäkringar till nya.
Det är inte alltid "pluppen" på porslinssäkringar visar att de löstut/gått
Men allting lyser och startar, det är bara att det inte fungerar som det ska. Kan det bero på en säkring?

Ja

snaggletooth snaggletooth skrev:
Kolla huvudsäkringarna.
Vad menas med huvudsäkringarna?

Finns oftast där mätaren sitter.

Finns oftast där mätaren sitter.
Jag är inte så insatt. Vi har ingen elmätare? i vårt radhus, enbart ett vanligt gammalt proppskåp

Betalar du ingen elräkning??

Ta en bild på proppskåpet

BRF?
Någonstans har du huvudsäkringar, mätarna kanske sitter i ett gemensamt utrymme så fråga en granne?

M -MH- skrev:
Ta en bild på proppskåpet

• Elcentral med flera säkringar och etiketter numrerade från 1 till 15.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BRF?
Någonstans har du huvudsäkringar, mätarna kanske sitter i ett gemensamt utrymme så fråga en granne?
Vi bor i ett radhus, skulle det påverka grannarna i så fall eller är det enbart oss?

Kanske, kanske inte. Men någon av dina grannar borde veta var elmätarna sitter(?)

Walle85
Om ni inte delar elräkning med grannen så bör ni ha en egen mätare någonstans så att just er specifika förbrukning kan rapporteras, där sitter sannolikt även huvudsäkringarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.