gnistjagare skrev:
Referera då inte heller till föreskrifter som inte gäller.
Oops :surprised: :surprised: :surprised:

Jag som trodde allt man läste på internet var sant. Fast här hade jag tydligen inte läst tillräckligt mycket.

Nej jag har inte fått skriftligt från elsäkerhetsverket ännu. Problemet är att de då belägger huset med nyttjandeförbud och jag som husägare får problem med att jag inte kan bo i det, surt för oss för vi har ingen annan bostad.
Vårt hopp står till att Myresjöhus ska välja att lösa elproblemet, men vad jag förstår så kommer de att använda samma "elektriker" som har gjort det undermånliga jobbet........Tro mig vi har hört av oss till VD på Myresjöhus för att få en lösning till stånd. Byggledaren hörde faktiskt av sig igår 080922 och skulle återkomma om en tid för åtgärd.
Det lär bli en hel del betongdam om/när de ska bila upp golvet för att komma fram till rören och som allergiker så lär det bli jobbigt för mig.
Elendes elände med elen....
Deralte

På Elsäks hemsida kan man titta i "diariet", där finns ett case som rör Halmstad, och ungefär när denna tråd skapades. Man ser inga detaljer, men om det är det caset som är ert så verkar det ju vara en av sveriges största elinstallationsfirmor som är inblandad?

Det börjar nog tyvärr bli dags för en jurist, det verkar ju som om det kan krävas lite juridiska råd för att se till att du inte råkar värre ut än vad du redan har gjort

Deralte skrev:
Nej jag har inte fått skriftligt från elsäkerhetsverket ännu. Problemet är att de då belägger huset med nyttjandeförbud och jag som husägare får problem med att jag inte kan bo i det, surt för oss för vi har ingen annan bostad.
Vårt hopp står till att Myresjöhus ska välja att lösa elproblemet, men vad jag förstår så kommer de att använda samma "elektriker" som har gjort det undermånliga jobbet........Tro mig vi har hört av oss till VD på Myresjöhus för att få en lösning till stånd. Byggledaren hörde faktiskt av sig igår 080922 och skulle återkomma om en tid för åtgärd.
Det lär bli en hel del betongdam om/när de ska bila upp golvet för att komma fram till rören och som allergiker så lär det bli jobbigt för mig.
Elendes elände med elen....
Deralte
får du inte bo i huset så måste väl m-hus stå för hotellkostnader mm under tiden dom försöker göra huset beboeligt...det kanske är ide' att både fota och filma allt som elektrikern gör, sen kan du ju lägga ut bilder här och film på you-tube....

och ni tror efter allt detta att MH skulle bemöda sig att fixa hotell osv åt deralte när dom behandlat honom som skit hittils? om de inte ens kan fixa en sån bagatellsak som några VP rör, som är gjort på en pisskvart i jämförelse med allt arbete de skapat (och inte skapat) sig nu..

Det verkar som om ett litet "tips" till programet PLUS skulle behövas.

Verkar ju som om MH rent ut sagt "skiter" i vad man själv med "fina" ord beskriver är bra med att ha dem som enda "kontraktspart"........

en fördel (?) är ju att man "bara" behöver strida med en part:confused:

jag ser att jag lyckades få en scrollist i högerkanten i förra inlägget, månntro hur jag gjorde den?

pellefant: den syns inte här. prova starta om din browser.

Den syns för mig.
Kanske har att göra med smileysen?

:confused:

...eller nåt elfel? :confused:
FK under parketten? :rolleyes: :eek:

Off topic: scrollen syns med internet explorer men inte med firefox (för mig i alla fall..)

När vi ändå är ot måste jag bara säga att jag gillar inlägg #151.. Speciellt med varningen till signaturen.. Den ger verkligen pricken över i:et.. ;):D

Redigerat:
Lite om "huvudspåret" (kablen verkar dela upp sig i olika kardeler).
Jag har nu fått besked om att byggledaren ska komma hit till vårt hus på måndag dvs 080929 och ha med sig den eminente elektrikern som gjorde installationen för att åtgärda elproblemen. Undrar hur många av golvvärmerören som stryker med vid reparationen (uppbilning av golven) Spänningen är olidlig här... Första kontakten med Myresjöhus var för bara ca 6månader sedan (080327)

Deralte

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.