A.Nygren skrev:
Förrresten hade jag kontakt med Eksjöhus idag, frågade lite allmänt hur många tomter de har kvar att sälja osv, 1 var det tydligen kvar. O en del kedjehus då.
Men jag fick mig ett gott skratt, vi & Frenger är tydligen inte ensama om att gilla Kvadraten, för det ska tydligen upp 2 till på vårt område. Lagom fånigt ;)
Ja, nästa kommer upp i dagarna! :) Vet du om det var vår granntomt som fortfarande inte var såld? Grannen mittemot fick tipset att köpa deras granntomt, så jag misstänker att det är deras granntomt... hmm, den nog ligger mittemot området för blivande lekplatsen!?
 
anno2069 skrev:
Vi lyckades få 2 kort till våra 2 tv men jag som abonnemangsägare kunde bara stå för ett och så står sambon för det andra, dålig lösning så igår kom det ett tvillingkort hem till oss som vi aldrig hann testa
Har även lyckats få digital TV gratis till nästa år
Telia har en trevlig reklamationsavdelning som man hamnar i när de har misskött sig, vi fick vår inkoppling 3 veckor för sent, morr
Åker du inte på att betala 2 abbonemangsavgifter då?
 
Hellberg skrev:
Detta är en bra variant som jag vet flera använder. Det skulle vi valt om vi kört med Boxer. Går detta att göra med bredbands-Telia-TV-boxen också?
Det vet jag inte. Jag kanske kan testköra vid tillfälle.
 
Tänkte faktiskt inte på att fråga vilken tomt det vare, jag ringde för att reklamera låset till vår garagedörr, den har kärvat ihop och går inte att låsa upp utifrån...
 
A.Nygren skrev:
Åker du inte på att betala 2 abbonemangsavgifter då?

Tvillingkortet kostar 49:-/mån medans ett vanligt abonnemang kostar 129:- så billigare blir det
Hittills har vi inte betalat några fakturor från Telia, alla har varit felaktiga men snart får vi nog börja betala för vårat bredband
 
A.Nygren skrev:
Tänkte faktiskt inte på att fråga vilken tomt det vare, jag ringde för att reklamera låset till vår garagedörr, den har kärvat ihop och går inte att låsa upp utifrån...
Det gjorde vårt lås också!
 
Hellberg skrev:
Som det är nu skulle en jämförelse med gamla analog-TV vara att ha en antenn på taket för varje kanal. Korkat!
Multiplicerat med antalet TV-apparater då...

Nu kommenterar jag mina egna inlägg! Bra va!? ;)
 
Det verkar som om flera av er som skriver här är ordentligt teknikintresserade. Då kanske min lösning på "TV-problemet" kan vara intressant.

Jag har en dator/server med flera TV-kort i samt en programvara som heter Sage. Till denna dator har jag sedan anslutit en dator (HTPC) vid tvn som streamar allt från servern. Det finns också möjlighet att använda enklare boxar från Hauppauge om man har vanliga tv som går bra på vanlig s-videosignal. Datorn vid tvn har dessutom ingen hårddisk utan bootar på nätet från servern så att den kan vara riktigt tyst.

Jag kör för närvarande Boxer men det ska vara möjligt att använda någon satelitoperatör också. Att få in Telia IP-Tv kan däremot vara svårare.

Jag bor fortfarande i lägenhet men i vårt hus på tomatvägen blir det viktigt med nätverkskabel för att tv ska fungera!

Anders
 
Hellberg skrev:
Det gjorde vårt lås också!
Hur löste ni det?
 
Nu har jag ockå beställt ett tvillingkort, förbaskat bra att Telia INTE har informerat om att det går att få tag i dem till oss med fiber...
69:- skulle det kosta för oss, och boxen kommer först om 6 veckor.
 
A.Nygren skrev:
Hur löste ni det?
Magnus på Eksjöhus ringde snickarn som jobbade mittemot och han fixade det så klart! ;)
 
Någon som vet var lekplatsen på tomatvägen/Paprikavägen ska ligga? Samt när den ska vara klar??
 
Är det någon som vet något om den planerade förskolan på området vid Gurkvägen?
Eller hur tillgången på förskoleplatser ser ut framöver.
Vi kommer att flytta in på Pepparrotsvägen i november och har två "dagis-barn". Börjar bli lite orolig för barnomsorgen....
 
Anna_O skrev:
Är det någon som vet något om den planerade förskolan på området vid Gurkvägen?
Eller hur tillgången på förskoleplatser ser ut framöver.
Vi kommer att flytta in på Pepparrotsvägen i november och har två "dagis-barn". Börjar bli lite orolig för barnomsorgen....
Det ska väl byggas under 2008 om jag förstått saken rätt.

Oron du känner är befogad - senaste uppgiften jag hörde var att det är runt 60 i kö till terminsstarten i höst så läget lär väl inte bli bättre till november precis...
 
linda m skrev:
Någon som vet var lekplatsen på tomatvägen/Paprikavägen ska ligga? Samt när den ska vara klar??
Den kommer ligga i samma "kvarter" som parhusen. Först och främst måste alla närliggande parhus vara klara så att området inte är en byggarbetsplats. Räknar inte med att lekplats kan göras i år. Möjligen kan man fylla ut, platta till, sanera från spik, armeringsjärn mm och sedan så gräs.

Det kanske kommer bli mycket fyll så saneringen kanske bli normal.

Mer info kommer kanske ges under vägsamfällighetens årsmöte nu i vår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.